Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι είπαν οι Στρατηγοί στον Ε. Βενιζέλο


Όλα τα σημαντικά θέματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, επιχειρησιακά, διοικητικά, εξοπλιστικά, οικονομικά, τέθηκαν επί τάπητος, στην λεπτομερή ενημέρωση που έκανε  στον νέο Υπουργό Εθνικής Άμυνας  Ευάγγελο  Βενιζέλο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας Π.Μπεγλίτη , η φυσική ηγεσία του Στρατεύματος.
     Ο Α/ΓΕΕΘΑ Πτέραρχος Ι. Γιάγκος, ο Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος και ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Β.Κλόκοζας  , ιεράρχησαν προβλήματα και προτεραιότητες  που σχετίζονται με την διοικητική οργάνωση των Ενόπλων μας Δυνάμεων, τη μαχητική τους ισχύ , την επιχειρησιακή τους επάρκεια, την εκπαίδευση και το στρατιωτικό προσωπικό.


Η στρατιωτική ηγεσία ενημέρωσε ακόμη τη νέα πολιτική ηγεσία, για τις πιθανές απειλές που  ενδεχομένως θα  κληθεί να αντιμετωπίσει,  με στρατιωτικά μέσα,  η χώρα μας.  
Πιο συγκεκριμένα η ενημέρωση περιελάμβανε και τα εξής:
·         Η αναδιοργάνωση των Ε.Δ.:  Έχει καθυστερήσει σημαντικά η αναδιοργάνωση του Στρατεύματος , η αλλαγή της δομής του και η προσαρμογή του στα νέα επιχειρησιακά δεδομένα.  Η διακλαδικότητα, η ευελιξία στη διοίκηση, οι δορυφορικές επικοινωνίες, η ψηφιοποίηση  του πεδίου μάχης, έχουν καθυστερήσει σημαντικά.  Επίσης , η πανσπερμία στρατιωτικών Μονάδων (κάθε πόλη και στρατόπεδο κάθε χωριό και στρατιωτικό φυλάκιο), στερεί πόρους και προσωπικό από τις μάχιμες Μονάδων των συνόρων. Κρίνεται ως απαραίτητο , από την στρατιωτική ηγεσία, το οριστικό κλείσιμο Στρατοπέδων στην ενδοχώρα. Είναι σαφές,  ότι η απόφαση είναι πολιτική.


·         Αιγαίο:    Η Πολεμική Αεροπορία αντιμετωπίζει επαρκώς με τις αναχαιτίσεις,  τις καθημερινές προκλήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο.  Είναι θέμα της Κυβέρνησης ενδεχόμενη  αλλαγή  τακτικής,  στην αντιμετώπιση των τουρκικών προκλήσεων.   
·         Η νέα δομή του ΝΑΤΟ:   Σχεδιάζονται  σημαντικές μεταβολές στην επιχειρησιακή δομή και τη διοίκηση της νοτιοανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ.  Η νατοϊκή διοίκηση σχεδιάζει την ανάθεση του επιχειρησιακού  αεροναυτικού ελέγχου της  ανατολικής Μεσογείου , του Αιγαίου και των Βαλκανίων, στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη, όπου θα είναι αμερικανός Διοικητής,  ενώ τούρκος Πτέραρχος  θα τοποθετηθεί στο υποστρατηγείο στη Λάρισα (7ο CAOC). Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, θα πρέπει να διαμορφώσει το πλαίσιο της συμμετοχής των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων  στη νέα δομή του ΝΑΤΟ, έτσι ώστε,  να μην θίγονται τα εθνικά μας συμφέροντα.  

·        
 Συμμετοχή Ελλάδος σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ (Ocean Shield Active Endeavur) και της ΕΕ (ATALANTA, ALTHEA). Η ενημέρωση περιελάμβανε τη σύνθεση, την αποστολή και τον οπλισμό των ελλήνων στρατιωτών που μετέχουν σε διεθνείς στρατιωτικές αποστολές, είτε στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, είτε της Ε.Ε. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην ενημέρωση για την ελληνική δύναμη που δραστηριοποιείται στο Αφγανιστάν (ΤΕΣΑΦ), που θα μετακινηθεί από την ΚΑΜΠΟΥΛ στην ταραγμένη  XERAT  (Δυτικό Αφγανιστάν). Ασκούνται ισχυρές πιέσεις από το ΝΑΤΟ, για αύξηση της ελληνικής συμμετοχής (στρατιωτικά μέσα όπως ελικόπτερα ΑΠΑΤΣΙ και στρατιωτικό προσωπικό) στην πολυεθνική δύναμη στο Αφγανιστάν (ISAF). Απαιτείται απόφαση του ΚΥΣΕΑ.

·         Τα «ρουσφέτια»:    Ο  κομματισμός και η ευνοιοκρατία αποτελούν «καρκινώματα» για το Στράτευμα. Οι βουλευτές και τα κομματικά στελέχη βρίσκουν τις «πόρτες ανοιχτές» στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και προωθούν ρουσφετολογικές  μεταθέσεις στρατευσίμων, αλλά και μεταθέσεις και τοποθετήσεις στελεχών , ακόμη και προαγωγές και αποστρατείες ανωτάτων στρατιωτικών, με την ανοχή της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας!!


Απαράδεκτο φαινόμενο,  που για δεκαετίες τραυματίζει την αξιοπιστία του στρατιωτικού μηχανισμού και την αξιοκρατία των στελεχών.
·         Αλλαγή του νόμου περί προμηθειών (ν.3433/06):   Η εφαρμογή αυτού του νόμου προκάλεσε πληθώρα προβλημάτων στην προμήθεια ανταλλακτικών για διάφορα οπλικά συστήματα, του Στρατού, του Ναυτικού και της Αεροπορίας.  Έτσι σήμερα, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών,  υπάρχει χαμηλή διαθεσιμότητα κρίσιμων για την εθνική μας άμυνα οπλικών συστημάτων. Για παράδειγμα, διαθέτουμε υπερσύχρονα και πανάκριβα  άρματα μάχης τα ΛΕΟΠΑΡΝΤ, αλλά δεν διαθέτουμε πυρομαχικά, με αποτέλεσμα να είναι χρήσιμα μόνο για τις παρελάσεις!! Ή να έχουμε καθηλωμένα μαχητικά αεροσκάφη, διότι δεν υπάρχουν  ανταλλακτικά. Και ακόμη, να εντοπίζονται προβλήματα στα υποβρύχια, επειδή δεν έχουμε προμηθευτεί νέες  μπαταρίες!
Προτείνεται η άμεση αντικατάστασή του.
·         Αναθεώρηση του Ενιαίου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Αμυντικών Εξοπλισμών (ΕΜΠΑΕ).  Πρόκειται για πολύ σοβαρή εκκρεμότητα.  Υπάρχουν τεκμηριωμένες προτάσεις της στρατιωτικής ηγεσίας, για αναθεώρηση του ΕΜΠΑΕ. Ωστόσο, οι προμήθειες  των νέων οπλικών συστημάτων θα πρέπει να αξιολογηθούν με βάση τις δυνατότητες  της οικονομίας και στα πλαίσια του Κρατικού Προϋπολογισμού, να είναι εντελώς απαραίτητες για την αμυντική μας θωράκιση και να ενισχύεται η εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Και ακόμη, μέσω της προμήθειας οπλικών συστημάτων,  να εξασφαλίζεται και η στήριξη των κατασκευαστριών κρατών στην προώθηση των εθνικών μας συμφερόντων. Σύνθετο  πολιτικο-στρατιωτικό πρόβλημα, αρμοδιότητας του ΚΥΣΕΑ.

                                         **************

·         Υπόθεση υποβρυχίου «Παπανικολής» - ναυπηγεία Σκαραμαγκά:   Η απόφαση των γερμανικών εταιρειών HDW, Κίελο Γερμανίας και  Ελληνικά Ναυπηγία, να καταγγείλουν τις  συμβάσεις  που είχαν συνάψει με το  Ελληνικό Δημόσιο το 2000 και 2002, πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και τη Κυβέρνηση.  
Να διευκρινίσουμε, ότι  η σύμβαση του 2000 προέβλεπε την ναυπήγηση τεσσάρων σύγχρονων υποβρυχίων  U-214, συνολικού κόστους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε ως προκαταβολή το 80% της αξίας ήτοι 1,3 δισεκ. Ευρώ! Και επιπλέον,   το ελληνικό δημόσιο  «δώρισε» στη Γερμανική  εταιρεία HDW τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (τα αγόρασε έναντι ευτελούς τιμήματος, με τη δέσμευση να μην απολυθεί κανείς έλληνας εργαζόμενος).
Σε εκτέλεση της σύμβασης αυτής, το πρώτο από τα 4 υποβρύχια, το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» ,  ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία της Γερμανικής εταιρείας στο Κίελο. Όμως, το Πολεμικό Ναυτικό αρνήθηκε να  το παραλάβει, διότι παρουσίαζε σοβαρά ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα. Ένα από αυτά είναι ότι  εν πλω παίρνει κλήση μέχρι και  48ο  μοίρες, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες!
   Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που οι Γερμανοί πιέζουν να παραλάβουμε το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», διότι, διαφορετικά , απειλούν,  ότι θα κλείσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και θα βρεθούν στο δρόμο οι 1.500 εργαζόμενοι.
Επίσης, με την καταγγελία της σύμβασης σοβαρό  πρόβλημα έχει το Πολεμικό Ναυτικό, διότι λείπουν  οχτώ  σύγχρονα υποβρύχια, από τη δύναμη του, τα τέσσερα νέα τύπου U-214 και άλλα τέσσερα τύπου 209 που θα εκσυγχρονίζονταν,  με βάση τη σύμβαση του 2002 ! 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα