Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού και Υπουργού Εξωτερικών Γ.Α. Παπανδρέου τη Δευτέρα στη Λευκωσία



Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού και Υπουργού Εξωτερικών Γ.Α. Παπανδρέου τη Δευτέρα στη Λευκωσία, σηματοδοτεί και τις προτεραιότητες στην εξωτερική μας πολιτική. Στην κορυφή των προτεραιοτήτων βρίσκεται το Κυπριακό,  που συνδέεται με τα  ευρωτουρκικά, αλλά   και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Οι συνομιλίες που θα έχει ο Έλληνας Πρωθυπουργός στην Πρωτεύουσα της Μεγαλονήσου με την πολιτική ηγεσία των ελληνοκυπρίων,  αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αναμένεται να διαμορφωθεί το πλαίσιο συνδιαχείρισης του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου.
Το Κυπριακό βρίσκεται σε οριακή καμπή, καθώς είναι πλέον ορατά δύο ενδεχόμενα. Είτε θα οδηγηθεί σε συμβιβασμό, με οδυνηρές παρενέργειες, είτε σε αδιέξοδο με επικίνδυνα και μάλλον ανεπιθύμητα πολιτικά παράγωγα.
Κομβικό σημείο για το Κυπριακό, είναι ο προσεχής Δεκέμβρης,  όταν στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. θα αξιολογηθεί η ενταξιακή πορεία της Τουρκίας. Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις στο Κυπριακό αποτελούν πρόκριμα και   για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Η πολιτική της Άγκυρας

Η Άγκυρα , δεν αφήνει πολλά περιθώρια παρερμηνειών για τις προθέσεις της σχετικά με το Κυπριακό.
Ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούντογλου  σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα El Pais , δήλωσε   ότι ,  "θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την Αθήνα για να λυθεί το πρόβλημα της Κύπρου".  Ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας επαναφέρει στο πολιτικό προσκήνιο την άποψη του στρατογραφειοκρατικού   κεμαλικού κατεστημένου, ότι το Κυπριακό είναι διμερές ελληνοτουρκικό πρόβλημα!! Άποψη που   προσβάλει ευθέως την ανεξαρτησία και την κρατική οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Επίσης,  ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμετ Νταβούτογλου, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο ινστιτούτο μελετών European Policy Center στις Βρυξέλλες ξεκαθάρισε ότι,
«η  Τουρκία δεν πρόκειται να αναγνωρίσει το κράτος της  Κυπριακής Δημοκρατίας, αν δεν λυθεί προηγουμένως το Κυπριακό». Μάλιστα , άσκησε κριτική στον Πρόεδρο της Κύπρου Δ. Χριστόφια για κωλυσιεργία της διαδικασίας επίλυσης του Κυπριακού, αλλά και για υπαναχώρηση από τη κοινώς διακηρυγμένη θέση, η οποία, όπως είπε, είναι μια διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία, με πολιτική ισότητα δύο συνιστώντων κρατιδίων (δηλαδή συνομοσπονδία).

Αναφορικά με την επικείμενη αξιολόγηση από την ΕΕ της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας, ο Καθηγητής Α. Νταβούτογλου άφησε να εννοηθεί ότι δεν αναμένει στο τέλος του 2009 πάγωμα νέων κεφαλαίων, σημειώνοντας ότι «κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σοκ».
Ούτε λίγο, ούτε πολύ, ο επικεφαλής της Τουρκικής διπλωματίας ξεκαθάρισε,  ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να  αναγνωρίσει την Κυπριακή Δημοκρατία, δεν προτίθεται να εφαρμόσει το Πρωτόκολλο Τελωνειακής Σύνδεσης  και παρόλα αυτά, εκτιμά,  ότι οι μαξιμαλιστικές επιλογές της,  δεν θα επηρεάσουν  αρνητικά την  πορεία ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε.!
Η Τουρκία επιμένει να θεωρεί ότι η Ε.Ε. έχει 26 κράτη-μέλη, αφού δεν αναγνωρίζει ως κυρίαρχο κράτος την Κυπριακή Δημοκρατία, από την οποία όμως απαιτεί εκβιαστικά τη θετική ψήφο της κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης!


«εγκλωβισμένες» Αθήνα  και Λευκωσία



Στη Σύνοδο Κορυφής του Δεκέμβρη, οι «27» αρχηγοί κρατών και Κυβερνήσεων των μελών της Ε.Ε., θα αξιολογήσουν την πορεία ένταξης της Τουρκία, σε ένα πλαίσιο αντιφάσεων και αντιτιθεμένων πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Ο γαλλογερμανικός άξονας και η Αυστρία, θα επιδιώξουν να εκτρέψουν την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας σε μια ειδική και προνομιακή οικονομική σχέση της Άγκυρας με την Ε.Ε.  Στον  αντίποδα, οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Ολλανδία και η Σουηδία , που αυτό το εξάμηνο ασκεί και την Προεδρία της Ε.Ε.. προωθούν την πλήρη ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε. και μάλιστα χωρίς να πληροί όλες τις προαπαιτούμενες προϋποθέσεις και κριτήρια (δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις, οικονομία κ.ά). Επίσης, η έκθεση του αρμοδίου για τη διεύρυνση επιτρόπου Όλι  Ρεν, είναι μάλλον ευμενώς «ουδέτερη» για την Τουρκία!
Αθήνα  και Λευκωσία φαίνεται να   είναι  εγκλωβισμένες  στις αντιφατικές πολιτικές και τις σκοπιμότητες   των ισχυρών κρατών της Ε.Ε. Γι’ αυτό ακριβώς οι κ. Γ.Παπανδρέου και Δ.Χριστόφιας, θα πρέπει να προσδιορίσουν με ρεαλισμό τη κοινή πολιτική στάση που θα έχουν στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε., σχετικά με ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας.  Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Εξωτερικών,  στόχος της ελληνικής διπλωματίας  είναι το «πάγωμα» και όχι η διακοπή των ενταξιακών διαδικασιών, εφόσον η Άγκυρα επιμένει να μην εκπληρώνει  της υποχρεώσεις της προς όλα τα κράτη- μέλη της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της Κυπριακής Δημοκρατίας. 
Πάντως, θετική ψήφος ή ψήφος ανοχής, στην πορεία ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε., χωρίς την εφαρμογή,  τουλάχιστον, του Πρωτοκόλλου Τελωνειακής Σύνδεσης,  θα αποτελεί επιβράβευση της αναθεωρητικής πολιτικής της Τουρκίας στη Κύπρο, το Αιγαίο και τη Θράκη και παράλληλα,  αποτυχία της ελληνικής και ελληνοκυπριακής διπλωματίας.
Συνεπώς, η επίσκεψη του Πρωθυπουργού Γ.Α. Παπανδρέου τη Δευτέρα στην Κύπρο, πέρα από τον  υπεσχημένο προσκυνηματικό χαρακτήρα στον μαρτυρικό τόπο, είναι και βαθύτατα πολιτική, αφού θα προσδιοριστούν οι ορίζουσες της εξελικτικής διαδικασίας του Κυπριακού.

                         ***************************************


Ανοίγει η «πόρτα» της Ε.Ε. και για τα Σκόπια;

Την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της FYROM με την Ε.Ε. εισηγείται  ο αρμόδιος για την διεύρυνση επίτροπος Όλι Ρεν, προκαλώντας νέους «πονοκεφάλους» στην Ελληνική Κυβέρνηση. Στην ετήσια έκθεσή του  επισημαίνεται,  ότι το θέμα της ονομασίας της FYROM δεν αποτελεί κριτήριο,  για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Ε.Ε. με τα Σκόπια.
Ωστόσο, η Commission δεν   θέτει χρονοδιάγραμμα,  για την έναρξη των συνομιλιών και παραπέμπει το θέμα  στο Συμβούλιο Υπουργών, δίνοντας έτσι κάποια ευελιξία διπλωματικών κινήσεων στην Αθήνα.
Πάντως, ερωτηθείς σχετικά ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών Δ.Δρούτσας δήλωσε ότι «έναρξη των ενταξιακών συνομιλιών με τα Σκόπια, προϋποθέτει  την επίλυση του θέματος του ονόματος της χώρας αυτής. Η θέση της Ελλάδας, η εθνική κόκκινη γραμμή,  είναι ξεκάθαρη και γνωστή. Η έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων είναι αποκλειστικά θέμα των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρα και της Ελλάδας».
Ο κ.Δρούτσας πρόσθετε ότι, «βούληση της νέας Κυβέρνησης, είναι να γίνει και πάλι η Ελλάδα ο πρωταγωνιστής στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και  η ατμομηχανή  της ενταξιακής ευρωπαϊκής πορείας των χωρών της περιοχής».



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα