Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βασικοί κανόνες δεοντολογίας κατά τις επαφές με εταιρείες οπλικών συστημάτων και αμυντικού υλικού.


Προκειμένου να προστατευθεί το κύρος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που στη συντριπτική τους πλειοψηφία ασκούν με άκρα τυπικότητα τα καθήκοντά τους,
οι επαφές με εταιρείες οπλικών συστημάτων και αμυντικού υλικού σε όλη την κλίμακα της ιεραρχίας θα διέπονται από τους ακόλουθους κανόνες δεοντολογίας, η παράβαση των οποίων θα συνιστά πειθαρχικό, τουλάχιστον, παράπτωμα.

  1. Συναντήσεις, συνομιλίες και επαφές θα έχουν μόνον τα αρμόδια στελέχη. Για κάθε επαφή θα ενημερώνεται εκ προοιμίου ο διευθυντής της αρμόδιας υπηρεσίας και ο αρχηγός του κάθε επιτελείου ή ο γενικός διευθυντής της οικείας γενικής διεύθυνσης και σε κάθε περίπτωση η ΓΔΑΕΕ.  Κατά τεκμήριο αρμόδια είναι η ΓΔΑΕΕ και μόνον όπου υπάρχει σαφής αρμοδιότητα του οικείου επιτελείου, της ΓΔΟΣΥ ή της ΓΔΠΕΑΔΣ μπορεί να γίνονται επαφές και σ’ αυτό το επίπεδο. Μετά το πέρας της συνάντησης ή της τηλεφωνικής συνομιλίας ή της τηλεδιάσκεψης κ.ο.κ. θα συντάσσεται, όπου προβλέπεται,  πρακτικό και σε κάθε περίπτωση ενημερωτικό σημείωμα για τον αντίστοιχο φάκελο.
  2. Συναντήσεις, συνομιλίες και επαφές μπορούν να γίνονται μόνο με τους εξουσιοδοτημένους επισήμους εκπροσώπους εταιρειών που είναι αντισυμβαλλόμενες του ελληνικού Δημοσίου ή μετέχουν σε ανοικτή διαδικασία. Τέτοιες εταιρείες είναι μόνον οι εταιρείες παραγωγής και όχι εταιρείες αντιπροσώπευσης ή παροχής μεσολαβητικών υπηρεσιών στην Ελλάδα. Ενημέρωση από εταιρείες για οπλικά συστήματα που  διαθέτουν ενόψει της κίνησης σχετικής διαδικασίας από το ΥΠΕΘΑ ή επειδή υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο ΕΜΠΑΕ μπορεί να γίνεται μόνον εφόσον τηρούνται αυστηρά οι κανόνες που περιλαμβάνονται στην παρούσα διαταγή και μόνο στο πλαίσιο της δημόσια γνωστοποιημένης διαβούλευσης για την εξειδίκευση των προδιαγραφών ώστε να μην αποκλείεται καμία διεθνώς υπάρχουσα λύση. 
  3. Η πληροφορία για την  πραγματοποίηση συνάντησης, συνομιλίας και εν γένει επαφής θα αναρτάται στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΘΑ, εντός της ημέρας που πραγματοποιήθηκε. Για όλες τις σχετικές αναρτήσεις θα υπάρχει στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΘΑ παραπομπή (link) σε ένα κεντρικό σημείο πληροφόρησης ώστε να διευκολύνεται η αναζήτηση.
  4. Για τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαπραγματεύσεις ισχύουν οι σχετικοί κανόνες. Προστίθεται η υποχρέωση ανάρτησης στο διαδίκτυο και η σύνταξη πρακτικού ή ενημερωτικού σημειώματος, ακόμη και αν αυτό δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία.  Στην αντιπροσωπεία των εταιρειών που είναι αντισυμβαλλόμενες ή συμμετέχουν σε διαδικασία επιλογής ή διαπραγμάτευσης μπορούν να μετέχουν οι νόμιμοι εκπρόσωποι της εταιρείας και νομικοί ή τεχνικοί σύμβουλοι της που δικαιούνται να ασκούν νομίμως παρόμοια δραστηριότητα στην Ελλάδα. Τα πλήρη στοιχεία όλων των μελών της αντιπροσωπείας θα περιλαμβάνονται στα προαναφερόμενα πρακτικά - ενημερωτικά σημειώματα καθώς και στις σχετικές αναρτήσεις στο Διαδίκτυο.
  5. Στο πεδίο εφαρμογής της διαταγής μου αυτής εμπίπτουν και οι κάθε είδους (τυπικές και κυρίως άτυπες) επαφές με ορισμένους (λίγους βεβαίως) αποστράτους αξιωματικούς οι οποίοι, επισκεπτόμενοι τα κτίρια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έρχονται σε επαφή με στελέχη των επιτελείων και των γενικών διευθύνσεων εκπροσωπώντας (τυπικά αλλά πολλές φορές και άτυπα και άρα αδιαφανώς) συμφέροντα εταιρειών που διαθέτουν οπλικά συστήματα ή άλλα αμυντικά υλικά ή αντιπροσωπεύουν τέτοιες εταιρείες. Η προσωπική γνωριμία και ιδίως ο σεβασμός προς όσους φέρουν την ιδιότητα του αξιωματικού ε.α. δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κάμπτει τους κανόνες δεοντολογίας που προβλέπονται στην παρούσα  διαταγή. Η προβλεπόμενη στη νομοθεσία  πενταετία κατά την οποία απαγορεύεται η απασχόληση απόστρατων αξιωματικών σε παρόμοιες δραστηριότητες ισχύει αυστηρά έως τη νομοθετική επέκταση και αυστηροποίηση  της σχετικής απαγόρευσης.

ΙΙ.         Θα ακολουθήσει κατάλογος ειδικότερων διαταγών και οδηγιών καθ’ οδόν προς την τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας
 
    Ευάγγελος Βενιζέλος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα