Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε νέες περιπέτειες ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης


Η κατασκευή του περίφημου  πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης ,  που σχεδιάστηκε για να μεταφέρει  το ρωσικό πετρέλαιο στα λιμάνια της Δύσης, φαίνεται ότι μάλλον ναυαγεί.  Η Βουλγαρία υπαναχωρεί και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη τριμερή ρωσο-ελληνό - βουλγαρική ενεργειακή συμφωνία, ενώ η Ρουμανία σπεύδει ασμένως να αντικαταστήσει τη Βουλγαρία, ανατρέποντας έτσι τον αρχικό σχεδιασμό της κατασκευής του πετρελαιαγωγού.
 «Η συμφωνία για τον αγωγό μεταφοράς πετρελαίου Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολη δεν διασφαλίζει κέρδη για τη χώρα μας και δεν προστατεύει τα συμφέροντά μας», δηλώνει ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, υπονοώντας προφανώς,  ότι ευνοείται κυρίως η Ρωσία, αλλά και η Ελλάδα.  Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός , δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οριστικής αποχώρησης  της χώρας του, από τη συμφωνία που έχει υπογράψει με την  Ρωσία και την Ελλάδα!

 Οι Ρουμάνοι, επείγονται  να αντικαταστήσουν τη Βουλγαρία και το μόνο που ζητούν από τη ρωσική Gazprom , είναι η τήρηση της ρουμανικής νομοθεσίας, κατά τη διέλευση του αγωγού από ρουμανικό  έδαφος, αίτημα για το οποίο, δεν έχει αντίρρηση η ρωσική εταιρεία.  Αν τελικά,  έχουμε αντικατάσταση της Βουλγαρίας από την Ρουμανία, τότε το έργο κατασκευής του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, ακυρώνεται. Θα σχεδιαστεί  νέα διαδρομή  από το ρουμανικό λιμάνι της Κοστάντζας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς αναμένεται ότι θα κατασκευαστούν δύο αγωγοί, ο ένας με κατεύθυνση  την Ουγγαρία και ο άλλος  προς τη Σερβία.
Οι εξελίξεις αυτές είναι εξαιρετικά δυσάρεστες για την Ελλάδα, διότι οι Ελληνικές Κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.) είχαν  επενδύσει, πολιτικά , οικονομικά και γεωστρατηγικά  , στην κατασκευή του  πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης (στόχος ήταν η Ελλάδα να εξελιχτεί σε διαμετακομιστικό  ενεργειακό κόμβο). Επισημαίνουμε ωστόσο, ότι  το σχέδιο στη σημερινή του μορφή είχε δεσμευθεί να αναθεωρήσει και ο Γιώργος Παπανδρέου κατά την προεκλογική περίοδο, χωρίς όμως να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις. Οι δηλώσεις του Γ.Α.Παπανδρέου είχαν προκαλέσει τη δυσαρέσκεια της Ρωσίας.

Γιατί όμως η Κυβέρνηση της Βουλγαρίας υπαναχώρησε και μάλλον επιθυμεί να απεμπλακεί από την κατασκευή του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης;
Η Κυβέρνηση Μπορίσοφ είναι φιλοαμερικανική σε αντίθεση με την προηγούμενη που ήταν φιλορωσική. Οι ΗΠΑ έχουν εκφράσει την εντονότατη δυσφορία τους, για την κατασκευή  του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, διότι είναι ευθέως ανταγωνιστικός του αγωγού Μπακού –Τσειχάν, που θα μεταφέρει το αμερικανικών συμφερόντων πετρέλαιο της Κασπίας, στο τουρκικό λιμάνι της Μεσογείου Τσειχάν και από κει στα λιμάνια της Δύσης. Οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν, την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από την Ρωσία, γι’ αυτό αντιδρούν στην κατασκευή αγωγών μεταφοράς  ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου με προορισμό τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. 

Και ενώ λοιπόν, η κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης καρκινοβατεί, έχει ήδη  υπογραφεί η προκαταρκτική συμφωνία Τουρκίας-Ιταλίας-Ρωσίας , για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Σαμψούντα-Τσεϊχάν, που είναι ανταγωνιστικός του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Η προσέγγιση των Πρωθυπουργών της Ρωσίας και της Τουρκίας κ. Πούτιν και  Ερντογάν στον ενεργειακό τομέα είναι  εντυπωσιακή  και μάλλον έχει πολιτικό «βάθος».
Η Ρωσία, είχε επιμείνει στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, διότι ήθελε η ροή του ρωσικού πετρελαίου προς τη Δύση, να παρακάμπτει τα Στενά των Δαρδανελίων, που είναι υπό τουρκικό έλεγχο (ενδεχόμενη αμερικανική επιρροή). Αν όμως, υπάρξει προσέγγιση Μόσχας και Άγκυρας,  και δοθούν εγγυήσεις απρόσκοπτης μεταφοράς του ρωσικού πετρελαίου στη Δύση, είτε μέσω των Στενών με πετρελαιοφόρα πλοία, είτε μέσω του Τουρκικού εδάφους με αγωγούς, τότε ασφαλώς,  μειώνεται η αξία (πολιτική και οικονομική)  για τη Ρωσία, άρα και το ενδιαφέρον της,  για την  κατασκευή του  πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης . Και έτσι μένει η Ελλάδα μόνη, να επιθυμεί διακαώς την ολοκλήρωση του έργου…
 Αλλά ακόμη και στην περίπτωση που λειτουργήσουν και δύο πετρελαιαγωγοί με ρωσικό πετρέλαιο (Σαμψούντα-Τσεϊχάν και  Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης)  είναι προφανές ότι , εκ των πραγμάτων, μειώνονται οι  διαθέσιμες ποσότητες πετρελαίου, για την τροφοδοσία του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, συνεπώς, μειώνεται και η ανταποδοτικότητά του.   

Σχόλια

  1. Από την Βουλγαρία και από μικρή αιτία θα ξεκινήσουν όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή δεν κατάλαβα ακριβώς, θα μπορούσες να γίνεις πιο συγκεκριμένος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aυτό πιστευει το Ιερατείο (όχι το διορισμένο από έξω) το οποίο σε αντίθεση με το Πατριάρχη Κων/λης είναι φιλορωσικό.
    Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλα αυτά είναι της πλάκας αν δεν είχαν ρίξει το Σινούκ του "κόκκινου" Πατριάρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα