Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΙ ΟΜΩΣ…………….


Της Αλεξάνδρας Ηλιοπούλου*
Αθήνα, 30 Δεκεμβρίου 2009
Ακούγεται συχνά ότι η σημερινή Νεολαία έχει «παραστρατήσει», τεμπελιάζει, αδιαφορεί, δεν εφοδιάζεται για το μέλλον της. Δεν θρησκεύεται, δεν είναι κοντά στην οικογένεια, δεν έχει πατριωτισμό, δεν σπουδάζει, ενδιαφέρεται μόνο για να «καλοπερνάει», ζει με τα λεφτά του μπαμπά και της μαμάς. Ακούγεται μια σειρά κατηγοριών, που φτάνουν μέχρι του βαθμού της αδικίας, που δεν αποδίδουν την πραγματικότητα.
Από ό,τι ακούμε από τους μεγαλύτερούς μας,  τα ίδια ακουγόντουσαν και για τις προηγούμενες γενιές. Ζώντας μέσα στα νέα παιδιά, παρατηρώ ότι σχεδόν όλα έχουν ανησυχίες για το μέλλον τους. Φροντίζουν για αυτό, εργάζονται όσο μπορούνε. Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειας, συμμετέχουν στα θέματα, τα προβλήματα και συμβάλλουν στη λύση τους. Μιλάνε και νοιάζονται για τα εθνικά μας θέματα.
Όλα στο μέτρο των δυνατοτήτων και των γενικότερων συνθηκών της σημερινής ζωής. Μπορεί να μην πηγαίνουν κάθε Κυριακή στην Εκκλησία, αλλά δεν είναι αποκομμένα από το Χριστιανικό θρησκευτικό συναίσθημα. Μπορεί να μην απειλούν όποιον επιβουλεύεται την ακεραιότητα των συνόρων της Πατρίδας μας, αλλά δεν διανοούνται αν χρειασθεί να μην την υπερασπισθούν με θυσία. Μπορεί να μην ανταγωνίζονται τους ξένους που εισέρρευσαν  στην Ελλάδα μας σε κάθε είδους εργασία, αλλά δεν είναι φυγόπονα. Μπορεί να μην φοιτούν στα Πανεπιστήμια καθημερινά, όπως θα έπρεπε - κι αυτό εξαιτίας και άλλων λόγων - αλλά δεν εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Γενικά έχουμε μια θα έλεγα πολύ αξιοπρόσεκτη και ζωντανή νεολαία. Ανήσυχη, χαρούμενη, δημιουργική. Υπολογίσιμη και αξιόπιστη. Πολλές φορές αντιδραστική, ακόμα και  σε ανεπίτρεπτο βαθμό. Βεβαίως συζητάνε περιττά πράγματα στα μπαρ και χορεύουν ανέμελα στα κέντρα διασκεδάσεως. Ξενυχτάνε και υπερβάλλουν σε όλες τις εκφάνσεις, αλλά τότε δεν θα ήμασταν νέοι. Γεμίσαμε όμως κι αυτές τις Γιορτές των Χριστουγέννων τους ναούς.  Χαρήκαμε το σπίτι με τις οικογένειές μας. Δεχτήκαμε φίλους και συγγενείς. Αλλά βεβαίως και μιλήσαμε υπερβολικά στα κινητά μας τηλέφωνα και φροντίσαμε ακόμη περισσότερο το ντύσιμό μας. Και δεν ξεκολλήσαμε από τις οθόνες των υπολογιστών μας. Όμως χαρίσαμε και δεχτήκαμε δώρα, δώσαμε και πήραμε ζωή και χαρά από τις Γιορτές. Μετέχει ενεργά και ποικίλα, ακούραστα με πνεύμα προόδου, η Νεολαία μας στην προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου ζωής, στην προς το καλό εξέλιξη της Κοινωνίας μας. Αγωνίζεται με ειρηνικά μέσα για να φτάσουμε σε ένα Κόσμο που να είναι συνεχώς ευχάριστος. Όπως αυτές οι μέρες οι  γιορτινές, που περνάμε κάθε χρόνο τις ίδιες ημερομηνίες. Και μαζί με τις ενέργειες και η εγκάρδια Ευχή για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Η Αλεξάνδρα Ηλιοπούλου είναι τεταρτοετής στη «Σχολή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών» του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.                  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα