Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΕΥΡΩΕΝΤΑΞΙΑΚΉ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΙΑΚΟ


      Επικοινωνιακή διαχείριση , ώστε να αμβλυνθούν  οι εντυπώσεις της αποτυχίας της Ελληνική και ελληνοκυπριακής διπλωματίας  στις Βρυξέλες, σχετικά με την ευρω-ενταξιακή διαδικασία της Τουρκίας, επιχειρούν οι Κυβερνήσεις Αθηνών και Λευκωσίας.
Είναι δύσκολο να αποδεχτεί ο έλληνας και ελληνοκύπριος πολίτης, ότι οι «27» Υπουργοί Εξωτερικών της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένου του Έλληνα και Ελληνοκύπριου,  συναίνεσαν στην συνέχιση της ενταξιακής διαδικασίας της Τουρκίας με το άνοιγμα του κεφαλαίου για το περιβάλλον, χωρίς να έχει εφαρμοστεί το πρωτόκολλο Τελωνειακής Σύνδεσης  , χωρίς να έχει απαλειφθεί το τουρκικό casus beli σε βάρος της Ελλάδας και χωρίς την πρόνοια για ένα νέο χρονικό ορόσημο  επαναξιολόγησης της Τουρκίας. Επιπλέον,  το άνοιγμα ενός έστω κεφαλαίου της ενταξιακής διαδικασίας, που  προσυπέγραψαν  η Αθήνα και η Λευκωσία, ουσιαστικά εξουδετερώνει την όποια πίεση θα μπορούσε να ασκηθεί  στην τουρκοκυπριακή πλευρά,  ενόψει της εντατικοποίησης των συνομιλιών για το Κυπριακό, καθώς πλέον διαπιστώνεται η αδυναμία της κυπριακής κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τον ευρωπαϊκό μοχλό πίεσης που διαθέτει.
Η αξιολόγηση της Τουρκίας με τον τρόπο που έγινε από τους «27» υπουργούς Εξωτερικών της Ε.Ε. είναι σαφές ότι αποδυναμώνει τη διπλωματική αξιοπιστία της Αθήνας και της Λευκωσίας. Και το χειρότερο,   καθιστά ακόμη πιο δύσκολη τη διαχείριση των ευρω-τουρκικών σχέσεων, από τις Κυβερνήσεις των Αθηνών και της Λευκωσίας.
Οι λόγοι που οδήγησαν την  ελληνική και ελληνοκυπριακή διπλωματία να είναι επιεικώς ανεκτική  στην αξιολόγηση της Τουρκίας είναι:

Το ισχυρό φιλοτουρκικό ρεύμα που είχε δημιουργήσει η Βρετανία με τη βοήθεια της Σουηδικής Προεδρίας στους κόλπους των «27», με αποτέλεσμα την «απομόνωση» της Ελλάδας και της Κύπρου. Και ακόμη,  επειδή η ελληνική Κυβέρνηση  δεν ήθελε να οξύνει την ένταση με την Τουρκία ενόψει μάλιστα  της προσπάθειας έναρξης ενός δομημένου διαλόγου με την Ισλαμοκεμαλική Κυβέρνηση του κ. Ερντογάν, αλλά και γιατί  η Λευκωσία θεωρούσε ότι μια μετωπική σύγκρουση με την Τουρκία στη Σύνοδο Κορυφής,  θα έκανε ακόμη πιο αδιάλλακτο τον κ. Ταλάτ στις διαπραγματεύσεις με το Δ. Χριστόφια.
Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας,  μέχρι σήμερα έχει ακολουθήσει μια διαλλακτική πολιτική στις απευθείας διαπραγματεύσεις , παρεκκλίνοντας ίσως από την «κόκκινη γραμμή»  σε κάποιες περιπτώσεις, φυσικά κάτω από τις ασφυκτικές πιέσεις της Τουρκικής και Βρετανικής διπλωματίας  . Όμως, «οι παρεκκλίσεις  του Προέδρου Δ.Χριστόφια οδηγούν όχι μόνο σε διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά σε διχοτόμηση και επικυριαρχία της Τουρκίας»,  προειδοποιεί ο η «ψυχή» του Κυπριακού Ελληνισμού Βάσος Λυσσαρίδης.

«αν χαθεί η Κύπρος, θα χαθεί και η Ελλάδα».

Αποτελεί αντικείμενο  περαιτέρω προβληματισμού και ενδελεχούς αναλύσεως, η υπέρ της τουρκικής υποψηφιότητας επιτυχία της  αμερικανοβρετανικής διπλωματίας και της Σουηδικής προεδρίας της Ε.Ε., που κατόρθωσαν να αποδυναμώσουν ακόμη και τη  Γαλλία,  τη Γερμανία και την Αυστρία, που δεν επιθυμούν την Τουρκία στην ευρωπαϊκή οικογένεια.
Πάντως, το φιλοτουρκικό «αμόκ» των ΗΠΑ και   Βρετανίας  είναι ευεξήγητο διότι: Αν η Τουρκία ενταχθεί στην Ε.Ε., τότε, ενισχύονται οι στρατηγικοί στόχοι της πολιτικής των ΗΠΑ και της Βρετανίας σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση,  τα Βαλκάνια , τον  Καύκασο και τη Μέση Ανατολή. Με την Τουρκία να είναι ισότιμο κράτος-μέλος της Ε.Ε.,  οριστικοποιείται η μετατροπή της Ε.Ε. σε οικονομική ζώνη ελεύθερων ανταλλαγών. Εξέλιξη,  που ακυρώνει την πολιτική ολοκλήρωση της Ε.Ε.  Έτσι, η Ε.Ε. θα είναι πολιτικά υπό την επιρροή της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής και υπό την στρατιωτική  προστασία του ΝΑΤΟ. Συνεπώς, η Ε.Ε. δεν θα μπορέσει να εξελιχθεί σε ισχυρό πόλο πολιτικοοικονομικής ισχύος, με την αναγκαία στρατιωτική υποδομή, ώστε να διεκδικεί  βαρύνονταν λόγο και ρόλο στις διεθνείς εξελίξεις. Θα βρίσκεται διαρκώς και στο διηνεκές,  υπό  αμερικανο-νατοϊκή χειραγώγηση.  Γι’ αυτό,  επιδιώκεται η άρση όλων των πιθανών  εμποδίων, που θα δυσκόλευαν την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.
Το κυπριακό, η στρατιωτική κατοχή κράτους-μέλους της Ε.Ε.  από την Τουρκία, συνιστά  το κυριότερο ίσως εμπόδιο στην ευρωπαϊκή προοπτική   της Τουρκίας, αλλά και στην εξομάλυνση των σχέσεων της Δυτικής συμμαχίας(ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε.) με την Κυβέρνηση Ερντογάν.   Είναι σαφές ότι το Κυπριακό, όσο θα παραμένει άλυτο, θα ναρκοθετεί την πορεία της Τουρκίας προς την Ευρώπη.
Γι’ αυτό ακριβώς , η αμερικανοβρετανική διπλωματία επιδιώκει να δοθεί λύση τύπου Ανάν, στο πολιτικό πρόβλημα της Κύπρου, ώστε να αφαιρεθεί το δικαίωμα της συντριπτικής πλειοψηφίας των Κυπρίων, που είναι οι ελληνοκύπριοι ,  να ασκούν την πολιτική εξουσίας στο νησί τους. Έτσι αίρεται και το βασικό εμπόδιο στην πορεία ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε., ενώ παράλληλα  , εξασφαλίζεται  η  πολιτική και στρατιωτική ομηρία της Κύπρου, που αποτελεί την πλέον στρατηγική περιοχή του Πλανήτη,  από την Τουρκία και τη Βρετανία. Άλλωστε , δεν επιτρέπει παρερμηνείες για τους στόχους της Άγκυρας στην Κύπρο, η ξεκάθαρη δήλωση του Πρωθυπουργού της Τουρκίας Τ. Ερντογάν , ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα απόσυρσης των τούρκων στρατιωτών από την Κύπρο».
Αλλά, όπως είχε πει ο Ανδρέας Παπανδρέου, «αν χαθεί η Κύπρος, θα χαθεί και η Ελλάδα».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα