Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥ ΜΠΕΓΛΙΤΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: Απολογισμός πρώτου Τριμήνου.



ΕΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Καλημέρα, χρόνια πολλά, καλή χρονιά με υγεία. Εύχομαι επαγγελματική επιτυχία σε όλους και βήματα που να σας φέρουν πιο κοντά στους στόχους σας τους προσωπικούς και τους οικογενειακούς. Πήραμε την πρωτοβουλία να οργανώσουμε αυτή την πρώτη συνάντηση της χρονιάς, που συμπίπτει και με το κλείσιμο των πρώτων 100 ημερών από την ανάληψη των καθηκόντων της Κυβέρνησης και άρα την ανάληψη των δικών μας καθηκόντων, του κ. Μπεγλίτη και εμού, εδώ στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

                        Σε όλα τα Υπουργεία την εβδομάδα αυτή θα διοργανωθούν συναντήσεις, συνεντεύξεις τύπου, που έχουν ως αντικείμενο την παρουσίαση του απολογισμού μας για το πρώτο τρίμηνο της κυβερνητικής δράσης και ορισμένων βασικών προγραμματικών στοιχείων για το δεύτερο τρίμηνο. Και αυτό το σύστημα της ανά τρίμηνο παρακολούθησης των δράσεών μας θα το καθιερώσουμε, γιατί πιστεύω ότι θα βοηθήσει και εσάς και εμάς στο έργο μας.
                        Επειδή η σημερινή μας συνάντηση θα είναι μια συνάντηση εφ’ όλης της ύλης, εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να εισέλθουμε σε πλήρες βάθος για όλα τα θέματα, αλλά μπορούμε να θίξουμε τα θέματα που σας απασχολούν και που δε θα έχουν καλυφθεί από την παρουσίαση που θα κάνουμε. 
                        Άξονας της παρουσίασης αυτής, για θεσμικούς λόγους, είναι τα όσα είχα πει κατά την ομιλία μου στη Βουλή στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης, επί τη βάσει της ομιλίας αυτής και των ομιλιών των συναδέλφων και κυρίως του Πρωθυπουργού, η Κυβέρνηση έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης.
Ι. Ζητήματα Αμυντικής Πολιτικής
                        Το πρώτο μεγάλο θέμα που είχαμε θέσει στις προγραμματικές δηλώσεις, ήταν η αντίληψή μας για την ίδια την αμυντική πολιτική και θα μου επιτρέψετε να επισημάνω σε αυτό το μεγάλο κεφάλαιο των ζητημάτων αμυντικής πολιτικής, τα σημεία που θεωρούμε σημαντικά για το πρώτο τρίμηνο.
                        1. Θα άρχιζα, εγώ προσωπικά από την επανατοποθέτηση του ζητήματος του επιχειρησιακού ελέγχου του Αιγαίου στο πλαίσιο της νέας δομής του ΝΑΤΟ, με σειρά ενεργειών στα όργανα του ΝΑΤΟ και σειρά επαφών σε διμερές επίπεδο, που κάναμε και ο κ. Μπεγλίτης και εγώ.
                        2. Δεύτερο σημαντικό σημείο είναι, κατά τη γνώμη μου, οι αποφάσεις που έλαβε το ΚΥΣΕΑ με εισήγηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, για τους τρόπους και τα όρια συμμετοχής της χώρας σε κρίσιμες διεθνείς αποστολές, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, αλλά πάντα υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Αναφέρομαι στις γνωστές αποφάσεις για το Αφγανιστάν, για τη δύναμη ταχείας επέμβασης του ΝΑΤΟ, για την “Αταλάντα” κλπ.
Θα ήθελα να θυμίσω ότι ο κ. Μπεγλίτης εκπροσώπησε τη χώρα στην υψηλού επιπέδου συμβουλευτική επιτροπή Ελλάδας – Ηνωμένων Πολιτειών, που συνεδρίασε στις 16 Νοεμβρίου στην Αθήνα και εγώ μετείχα στη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στη Σόφια, στις 20 και 21 Οκτωβρίου, στην Άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Αμύνης του ΝΑΤΟ, στην Μπρατισλάβα στις 22 και 23 Οκτωβρίου και στην Κοινή Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας και Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες στις 16 και 17 Νοεμβρίου.
            4. Επίσης έχουμε συναντηθεί με όλο το πολιτικό και στρατιωτικό επιτελείο του ΝΑΤΟ, με το Γενικό Γραμματέα, με το SACEUR, με σειρά Υπουργών Αμύνης. Uυμίζω την επίσημη επίσκεψη του Υπουργού Αμύνης της Γαλλίας, συναντήσεις άτυπες με τον Υπουργό Άμυνας της Τουρκίας, της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, της Αλβανίας, την επίσημη επίσκεψη στην Κύπρο, την επαναδιατύπωση του δόγματος μόνιμης διαρθρωμένης συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου στον ενιαίο γεωγραφικό χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.
Και βέβαια είχαμε σειρά συναντήσεων  με τους Πρέσβεις όλων των χωρών που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αμυντική πολιτική και τα εξοπλιστικά μας προγράμματα, τον Πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ρωσίας, της Γερμανίας κλπ.
            5. Πέμπτο, πολύ σημαντικό σημείο σε αυτή την ενότητα, είναι οι αποφάσεις που έλαβε το ΣΑΜ, το Συμβούλιο Άμυνας στις 7 Δεκεμβρίου για τη δομή δυνάμεων κα την κάθετη δομή διοίκησης. Αυτές θα εξειδικευτούν μέσα στον Ιανουάριο, με πλήρη εισήγηση που θα καταθέσει ο Αρχηγός του ΓΕΕΘΑ, εξειδικεύοντας και εκτελώντας τις οδηγίες μας, έτσι ώστε να κάνουμε ουσιαστικό βήμα προς την κατεύθυνση της διακλαδικότητας και της κάθετης δομής διοίκησης.
                        ΙΙ. Zητήματα ανθρώπινου δυναμικού
Η δεύτερη μεγάλη ενότητα των προγραμματικών δηλώσεων και της πολιτικής μας είναι τα ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού.
Στις 6 Νοεμβρίου εξαγγέλθηκαν τα νέα μέτρα για τη θητεία, την εφαρμογή των οποίων παρακολουθούμε καθημερινά, χρειάζεται λίγος χρόνος για να φτάσουμε στην πλήρη απορρόφηση  του νέου συστήματος.
                        Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να μιλήσουμε τώρα για μια απορρόφηση της τάξης του 50%, γίνονται όμως πολύ συστηματικό βήματα. Ήδη λειτουργεί η συνεργασία μας με τον ΟΑΕΔ και λειτουργεί εντατικά η κοινή ομάδα εργασίας των Υπουργείων Άμυνας και Παιδείας, για θέματα που αφορούν τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
                        Γίνονται πολλά και σημαντικά πράγματα, ώστε αυτά που εξήγγειλα να μετατρέπονται σε πράξη, το δε νέο στοιχείο το οποίο ήθελα να τονίσω και να σας παρακαλέσω να προβάλλετε στο μέτρο των δυνατοτήτων σας, είναι το γεγονός ότι θέλοντας να αλλάξουμε τη νοοτροπία της κοινωνίας γύρω από τα θέματα αυτά, η οποία είναι εθισμένη στη διαμεσολάβηση ήδη από τις αρχές του έτους έχουν αναρτηθεί όλα τα ονόματα των υπό κατάταξη στρατευσίμων στο διαδίκτυο.        Ο καθένας μπορεί, χρησιμοποιώντας ως κωδικό τον αριθμό του στρτατιωτικού του μητρώου, να εισέρχεται στο σύστημα, στη δική του μερίδα, να προσθέτει προσόντα που έχει αποκτήσει στο  μεταξύ και που θεωρεί ότι είναι απολύτως αναγκαίο να αξιολογηθούν για την κατάταξή του σε όπλα, σώματα και για την κατανομή των ειδικοτήτων, να θέσει προβλήματα που έχει, προσωπικά, οικογενειακά ή άλλα, ζητώντας μία συγκεκριμένη μεταχείριση στο πλαίσιο του νόμου, αλλά και του αισθήματος δικαίου από τη διοίκηση, δηλαδή από τη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ετσι ώστε το κάθε παιδί που πρόκειται να στρατευτεί, χρησιμοποιώντας αυτή τη δυνατότητα του διαδικτύου. Και όλη αυτή η γενιά έχει άμεση πρόσβαση, να νιώσει ότι επικοινωνεί απευθείας με τους αρμόδιους, χωρίς να χρειάζεται τη μεσολάβηση και την υποστήριξη κανενός.
                        Αρκεί αυτό να γίνεται όσο γίνεται πιο νωρίς, ώστε να μπορούμε πράγματι να αξιολογήσουμε με αίσθημα δικαίου και διαφάνεια όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία θα εισέρχονται στο σύστημα.
            2. Δεύτερο σημείο, καταργήθηκε η συνέντευξη για τους ΕΠΟΠ. Προχωρούν με το νέο καθεστώς οι διαδικασίες οι οποίες θα υλοποιηθούν κανονικά στο πλαίσιο του προβλεπόμενου από το νόμο χρονοδιαγράμματος.
            3.         Τρίτο σημείο, με απόφαση του αρμοδίου τμήματος του ΑΣΕΠ ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τις 57 θέσεις ειδικού πολιτικού προσωπικού που είχαν προκηρυχθεί το τελευταίο εξάμηνο της προηγούμενης κυβερνητικής θητείας.  Άρα ο διαγωνισμός ακυρώνεται και αυτές οι θέσεις θα μετατραπούν, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, σε θέσεις εμπειρογνωμόνων, αντίστοιχες με τις θέσεις του Υπουργείου Εξωτερικών, που έχει ειδικό κλάδο εμπειρογνωμόνων για θέματα που μας  ενδιαφέρουν, θέματα διεθνούς δικαίου, δικαίου της θάλασσας, αμυντικής πολιτικής, οικονομικών πτυχών της αμυντικής πολιτικής, ώστε να αποκτήσει ένα υψηλού επιπέδου δυναμικό το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Φυσικά ο διαγωνισμός θα γίνει από το ΑΣΕΠ με όλες τις εγγυήσεις διαφάνειας που απαιτούνται.
            4.         Τέταρτο σημείο, καθίσταται προτεραιότητά μας το νομοσχέδιο για την ιεραρχία και τις προαγωγές. Αύριο θα δοθούν σχετικές οδηγίες σε συνεδρίαση του ΣΑΜ και στόχος μας είναι μέσα στην τρέχουσα κοινοβουλευτική σύνοδο, δηλαδή κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, μέχρι τον Ιούνιο, αυτό να είναι ένα  από τα δύο νομοσχέδια που θα εισηγηθεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και θα ψηφίσει –πιστεύουμε- η Βουλή των Ελλήνων.

ΙΙΙ. Ζητήματα εξοπλισμών και αμυντικής βιομηχανίας
                        Η τρίτη μεγάλη ενότητα είναι τα ζητήματα εξοπλισμών και αμυντικής βιομηχανίας.
            1.         Σας θυμίζω ότι στις 24/11 δόθηκε στη δημοσιότητα και έκτοτε  εφαρμόζεται ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις επαφές του πολιτικού και στρατιωτικού προσωπικού με εκπροσώπους της αγοράς.
            2.         Εντατικοποιείται η προετοιμασία του νομοσχεδίου για τη μεταφορά της κοινοτικής οδηγίας στην εθνική νομοθεσία και αυτό θα είναι το δεύτερο νομοσχέδιο που το Υπουργείο θέλει να προωθήσει ώστε να ψηφιστεί από τη Βουλή, στην τρέχουσα κοινοβουλευτική σύνοδο. Δύο  πιστεύω ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να ψηφίσουμε, το νομοσχέδιο για τους εξοπλισμούς και τη μεταφορά της οδηγίας και το νομοσχέδιο για την ιεραρχία και τις προαγωγές.
            3.         Εγκαθιδρύθηκε η συνεργασία μας με το Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Δικαίου, όχι μόνο για το νομοσχέδιο, αλλά και για τη μελέτη των συμβάσεων.
4.          Προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς η επαναξιολόγηση του ΕΜΠΑΕ σε συνεχείς συνεδριάσεις και συσκέψεις. Αρκεί να σας πω αυτό που γνωρίζετε καλύτερα και από εμένα, ότι είκοσι μεγάλα προγράμματα καλύπτουν το 90% του προϋπολογισμού, άρα η επαναξιολόγηση είναι πολύ στοχευμένη.            Στο πλαίσιο αυτό έχει αλλάξει συνολικά η θεώρησή μας. Κάθε πρόγραμμα το αντιμετωπίζουμε συνολικά ως κύρια σύμβαση, ως σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης, σε σχέση με τις υποδομές, σε σχέση με την ανάγκη αυτό να εντάσσεται πραγματικά, ολοκληρωμένα στην επιχειρησιακή λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων και άρα αξιοποιείται ένας προβλεπόμενος από το νόμο θεσμός, που είναι ο θεσμός του απολογισμού κάθε επένδυσης. Και έχει ζητηθεί «απολογισμός επένδυσης» για όλες τις επενδύσεις από το 1999 και μετά.
Στο πλαίσιο αυτό -όπως αντιλαμβάνεστε- πάντα προτεραιότητα είναι η ελληνική βιομηχανική συμμετοχή, η εθνική προστιθέμενη αξία, μια άλλη αντίληψη για τα αντισταθμιστικά, η χρηματοδότηση δραστηριοτήτων έρευνας και ανάπτυξης κλπ.
            5.         Το πέμπτο σημείο στο πλαίσιο αυτό, είναι η απεμπλοκή κρίσιμων προγραμμάτων ανά κλάδο. Έχουμε λάβει μια σειρά από  αποφάσεις ώστε καθηλωμένα προγράμματα που είναι στάσιμα ή ανακυκλώνονται ως προβλήματα επί χρόνια να τα ξεμπλοκάρουμε και να τα προχωρήσουμε μέσα από τη λήψη των κεκανονισμένων αποφάσεων, με αυστηρή εφαρμογή του νόμου, του Κανονισμού της Βουλής, δηλαδή με την εμπλοκή πάντα της Βουλής και του ΚΥΣΕΑ.
6.         Ειδικά θέλω να μνημονεύσω ότι αυτό το πρώτο τρίμηνο τέθηκε υπό έλεγχο η κρίση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και το διαδικαστικό πλαίσιο που έχουμε επιβάλλει, εφαρμόζεται απολύτως. Χτες δε το μεσημέρι είχα συνάντηση με όλη την ηγεσία της Lazard, τη διεθνή της ηγεσία, η οποία με ενημέρωσε για τις κινήσεις της, με στόχο μέχρι τέλος Ιανουαρίου να έχουμε το πόρισμά της.
            7.         Ειδικά θέλω να μνημονεύσω ότι έγινε αποδεκτή η πρότασή μας για τη συγκρότηση υπoεπιτροπής για τα θέματα των εξοπλισμών, στο πλαίσιο της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας και εκκρεμεί πρότασή μας για σύγκλιση της υπoεπιτροπής το ταχύτερο δυνατό, αίτημα που έχω υποβάλλει πριν από τις γιορτές στον Πρόεδρο της Βουλής.
            8.         Επίσης, στο πλαίσιο αυτό, έχουμε αλλάξει τον τρόπο της επαφής μας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας. Διαμορφώνουμε την άποψή μας για την ένταξη της χώρας στον ΟΚΑΔ και προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε, όσο μπορούμε καλύτερα, διεθνείς διαδικασίες, όπως είναι οι διαδικασίες της NAMSA στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.           
IV. Zητήματα επιχειρησιακής ετοιμότητας                 
Τέταρτο μεγάλο ζήτημα είναι η επιχειρησιακή ετοιμότητα. Θα ήθελα να το θέσω πρώτο, αλλά για λόγους καθαρά μεθοδολογικούς το αναφέρω ως τέταρτο.
1.         Oι πρώτες 100 μέρες αφιερώθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό στην παρακολούθηση της τουρκικής έντονης αεροναυτικής δραστηριότητας στο Αιγαίο.
2.         Έχουν δοθεί και παρακολουθούμε την εκτέλεση συγκεκριμένων οδηγιών για την ασφάλεια των στρατιωτικών εγκαταστάσεων. Έχουμε λάβει και στο ΣΑΜ συγκεκριμένες αποφάσεις για την αναβάθμιση των στρατιωτικών πληροφοριών.
            3.         Ο κ. Μπεγλίτης επιθεώρησε τη Μεραρχία στην Αλεξανδρούπολη και τα προκεχωρημένα φυλάκια στον Έβρο. Εγώ την 1η Στρατιά, το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορία, το Α΄ και Β΄ Σώμα Στρατού.
4.         Στις αποφάσεις του ΣΑΜ της 7ης Δεκεμβρίου υπάρχει  αναλυτική αναφορά σε όλο το πλέγμα της αεράμυνας.
V. Ζητήματα προϋπολογισμού
                        Το πέμπτο μεγάλο κεφάλαιο είναι τα ζητήματα προϋπολογισμού. Γνωρίζετε τα δεδομένα, τα παρουσίασα στην ομιλία μου στη Βουλή.
1.   Στόχος μας είναι να εκτελέσουμε τον προϋπολογισμό που προβλέπει μείωση περίπου κατά 6% συνολικά και κατά 12,1% στις λειτουργικές δαπάνες.. Αυτό είναι το ελάχιστο. Θέλουμε να πετύχουμε μειώσεις μεγαλύτερες.
  1. Προωθείται η σύνταξη τριετούς προϋπολογισμού προγραμμάτων, με έμφαση στην υγεία και στην εκπαίδευση.
3.  Οι οδηγίες που έχουμε δώσει στους Αρχηγούς των Επιτελείων και στις Γενικές Δ/νσεις για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, εφαρμόζονται και μία βασική καινοτομία είναι ότι κάθε μονάδα επιπέδου Ταξιαρχίας και άνω, αποκτά πλέον ήδη από τώρα, στον προϋπολογισμό του 2010, ως μηχανισμό ελέγχου της εκτέλεσης του προϋπολογισμού δικό της πλήρη προϋπολογισμό και όχι απλώς κατάλογο δαπανών.
            4.         Προσπαθούμε να θέσουμε υπό έλεγχο το πρόβλημα των μετοχικών ταμείων ώστε να καταβάλλονται κανονικά τα μερίσματα, αλλά και να αναδιαρθρωθεί το σύστημα και αναμφίβολα η λύση είναι ένα μετοχικό ταμείο των Ενόπλων Δυνάμεων και ένα μετοχικό ταμείο του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Γιατί η ανάμιξη της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος στα Μετοχικά Ταμεία Στρατού και Ναυτικού, δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα τα οποία αποβαίνουν τελικά εις βάρος των ασφαλισμένων.
            5.         Θα έχουμε όσο γίνεται καλύτερη παρουσία στην απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο των οδηγιών του Υπουργείου Οικονομίας.
6.  Έχουμε ήδη λάβει απόφαση, ώστε η διαχείριση των χαρτοφυλακίων των μετοχικών ταμείων να γίνει από την ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ, που αποδείχθηκε ότι έχει τεχνογνωσία και ικανότητα για καλή διαχείριση των χαρτοφυλακίων. Είναι μικρά βεβαίως τα χαρτοφυλάκια, ενώ προετοιμάζουμε το συνολικό σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου και των προσαρτημένων νομικών προσώπων.
VI. Υγειονομικές Υπηρεσίες Ε.Δ.
                        Το έκτο κεφάλαιο είναι οι υγειονομικές υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων.
1.  Σας έχουμε ενημερώσει σχετικά με τη γρίπη.
2. ‘Εχουμε δώσει πολύ συγκεκριμένες οδηγίες για την αναδιοργάνωση της διαχείρισης και της διοίκησης των στρατιωτικών νοσοκομείων, ώστε να λειτουργήσουν όσο γίνεται πιο κοντά στο επιθυμητό μοντέλο λειτουργίας των δημοσίων νοσοκομείων, με οικονομίες, με δραστικό έλεγχο δαπανών, με εφαρμογή μηχανογραφικών συστημάτων, τα οποία θα προμηθευτούμε από την αγορά έτοιμα, ώστε να κερδίσουμε χρόνο.            Δοκιμασμένα συστήματα που υπάρχουν διεθνώς και διατίθενται.
3. Το μεγάλο βέβαια θέμα είναι το άνοιγμα στην κοινωνία για το οποίο έχουν δοθεί αναλυτικές οδηγίες και σε λίγες μέρες θα έλεγα σε 15 περίπου μέρες, θα παρουσιαστεί το πλήρες πλέγμα της συνεργασίας μας με το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
V. Ζητήματα πολιτικής προστασίας
                        Το έβδομο μεγάλο ζήτημα είναι η πολιτική προστασία. Το ΣΑΜ ανέθεσε στον Αρχηγό του ΓΕΕΘΑ με βάση προτάσεις του ΓΕΣ κυρίως, αλλά και του ΓΕΑ, την υποβολή της πρότασης για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων στο πεδίο της πολιτικής προστασίας και μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, θα ανακοινώσουμε τα θέματα αυτά. Εκκρεμεί επίσης  σύσκεψή μας με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για το ζήτημα των πυροσβεστικών αεροσκαφών, ώστε ο στόλος να είναι επαρκής μόλις αρχίσει η νέα αντιπυρική περίοδος.
VIII. Ζητήματα πράσινης ανάπτυξης
            Τέλος, το όγδοο ζήτημα είναι η πράσινη ανάπτυξη.
1.  Οι οδηγίες μας προς τα Επιτελεία και τις Γενικές Δ/νσεις έχουν δοθεί στις 9 Νοεμβρίου και αυτές οι οδηγίες ελέγχονται και μόλις έχουμε αποτελέσματα, τα οποία να είναι απτά, μέσα στο επόμενο τρίμηνο, θα σας ενημερώσουμε σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
            2.         Τέλος, οι ανακοινώσεις μου για τα στρατόπεδα της Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη, ισχύουν για όλη τη χώρα. Δηλαδή όπου υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις υπεύθυνες και ώριμες, ώστε να οδηγηθούμε σε σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, αυτές οι προγραμματικές συμβάσεις θα συνάπτονται και θα κυρωθούν από τη Βουλή, ιδίως όταν αφορούν μεγάλες εκτάσεις. Όταν πρόκειται για μικρές εκτάσεις μπορούμε να λειτουργήσουμε και με αποφάσεις του Ταμείου Εθνικής Άμυνας.

****
                        Όπως αντιλαμβάνεστε - και κλείνω με αυτό- πηγαίνοντας από το συγκεκριμένο τώρα στη γενική διατύπωση της πολιτικής μας, στόχος μας ήταν και είναι πάντα, στο χώρο του Υπουργείου Άμυνας, στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων, να αλλάξει η ατμόσφαιρα.
                        Ο χώρος αυτός να είναι χώρος δημοκρατίας, χώρος δικαιοκρατικός, χώρος αξιοκρατίας, έτσι ώστε ο καθένας να νιώθει ότι υπηρετεί μια εθνική πολιτική. Μια πολιτική  που αξίζει να συγκεντρώνει τη συναίνεση και την υποστήριξη του συνόλου του ελληνικού λαού και όλων των πολιτικών δυνάμεων, αλλά και μια πολιτική που έχει διάσταση όχι μόνο εθνική, αλλά και διάσταση αναπτυξιακή και κοινωνική.
                        Είμαστε ανοιχτοί στη Βουλή, ανοιχτοί στην κοινωνία, ανοιχτοί στον έλεγχο και την κριτική.  Θέλουμε η διαφάνεια να μην είναι απλώς απειλή, ελεγκτική διάθεση, αλλά να είναι μια νοοτροπία ολόκληρη που διαπνέει τις Ένοπλες Δυνάμεις και την αμυντική πολιτική και πρακτική μας. Και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δική σας συμβολή, η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική, γιατί λειτουργείτε ως εκφραστές της κοινής γνώμης, φέρνετε ζητήματα, ζητάτε διευκρινίσεις και αυτό είναι ένας μηχανισμός πολύ σοβαρός για τον εντοπισμό προβλημάτων που μας επιτρέπει να επεμβαίνουμε στη συνέχεια για να δίνουμε λύσεις είτε για να αποκαθιστούμε αδικίες ή λάθη. Και θέλω να σας ευχαριστήσω για τη συνεργασία σας και να σας παρακαλέσω να τη  συνεχίσετε και τη χρονιά που αρχίζει τώρα. σας ευχαριστώ πολύ. Ο κ. Μπεγλίτης να πάρει το λόγο.
Σας ευχαριστώ κι εγώ, εύχομαι καλή χρονιά και καλή συνεργασία.
  
Π. ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ: Κυρίες και κύριοι, θέλω κι εγώ να σας ευχηθώ καλή χρονιά, με δύναμη, με υγεία, με συλλογικές και ατομικές αντοχές.  Εύχομαι να είναι αυτή η δύσκολη χρονιά, πλούσια, σε υλικό για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και για τη δική σας δουλειά. Συνειδητοποιούμε τις δυσκολίες της δουλειάς σας και πάνω απ’ όλα εύχομαι κι εγώ όπως είπε και προηγουμένως ο Υπουργός, να είναι μια χρονιά που το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα συμβάλλει στη συλλογική προσπάθεια για την υπέρβαση της δημοσιονομικής κρίσης, για την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων της χώρας, για την ανάδειξη της προσπάθειάς μας για την υπεράσπιση της άμυνας και των δικαιωμάτων του λαού και της χώρας.
Κάνουμε σήμερα αυτή τη συνέντευξη για ν’ αναδείξουμε έναν απολογισμό των τριών μηνών, ή αν θέλετε των 100 ημερών διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ. Ένα τρίμηνο πλούσιο σε έργο, αλλά κυρίως θέλω να σταθώ με βάση αυτά που είπε ο κ. Βενιζέλος, στην αντίληψή μας για μια νέα πολιτική Διεύθυνση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο πλαίσιο των κυβερνητικών αποφάσεων και των προγραμματικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης.
Ένα Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που για μας δεν θα είναι ερμητικά κλειστό στην κοινωνία, στο ελληνικό Κοινοβούλιο, στους Έλληνες πολίτες, αλλά ένα Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που έχει συνείδηση της εθνικής και κοινωνικής του αποστολής. Αυτός ο απολογισμός βεβαίως έχει τη σημασία του και από την πλευρά της δικής σας αξιολογικής κρίσης και κριτικής.  Και θέλουμε να έχουμε μια καλή, εποικοδομητική συνεργασία μαζί σας και στο διάστημα που θα τρέξει, ένα διάστημα που πιστεύω, όπως είπε και ο Υπουργός ότι θα είναι πλούσιο σε γεγονότα, σε πρωτοβουλίες από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας.
Ένα Υπουργείο που δεν το βλέπουμε σε ακινησία. Ένα Υπουργείο που το βλέπουμε στην πρωτοπορία των κυβερνητικών πολιτικών και όχι μόνο στα επιχειρησιακά και τα αυστηρώς αμυντικά ζητήματα. Γιατί αν αναδεικνύουμε κάτι αυτούς τους τρεις μήνες όπως είπε και ο κ. Βενιζέλος, είναι η ευρύτερη αποστολή του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας, σε ζητήματα κοινωνικού ρόλου, πολιτικής προστασίας, κρίσιμων ζητημάτων όπως είναι η εκπαίδευση, η υγεία, η παιδεία, η ανθρώπινη διαβίωση των ένστολων πολιτών, η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, πολιτικού και στρατιωτικού του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας.
Άρα μπορώ, και τελειώνω μ’ αυτό, να πω ότι σ’ αυτούς τους τρεις μήνες φάνηκε από την πλευρά μας, από την πλευρά της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας, η αντίληψη που έχουμε και θα μας χαρακτηρίζει την 4ετία, μια αντίληψη μεγάλων μεταρρυθμίσεων, αλλαγών και ρήξεων. Πολλά από αυτά που κάνουμε και πολύ περισσότερα είναι αυτά που θα κάνουμε την επόμενη περίοδο, ουσιαστικά σηματοδοτούν μια νέα αφετηρία, ή μια νέα περίοδο στην ιστορική διαδρομή της λειτουργίας του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας μετά το 1974. Και πιστεύω ότι αυτή τη νέα αντίληψη μπορεί να την υπερασπιστεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας.
Και θα την υπερασπιστούμε με στόχους, με πρωτοβουλίες και πάνω απ’ όλα έχοντας ως καθοδήγηση την κυβερνητική μας πολιτική, τις προγραμματικές μας δηλώσεις.
Όπως είπε και ο Υπουργός είμαστε στη διάθεσή σας, θέλουμε την αξιόπιστη και αντικειμενική κριτική σας, τον έλεγχό σας, πάνω απ’ όλα θέλουμε τον έλεγχο της ελληνικής κοινωνίας, των Ελλήνων πολιτών και μέσω του Κοινοβουλίου. Και εκεί αποδίδουμε μεγάλη σημασία.  Θέλουμε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να το θέσουμε υπό τον καθημερινό δημοκρατικό κοινοβουλευτικό έλεγχο.
Αυτή είναι η φιλοδοξία μας, αυτό θα υπερασπιστούμε. Όχι σε πρακτικές του παρελθόντος, ακόμα και στα ζητήματα προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας, μιας, θα έλεγα, αναγκαστικής συναίνεσης, αλλά μιας συνειδητής συναίνεσης που θα βασίζεται στην πλήρη πληροφόρηση από την πλευρά μας, στην ανάδειξη από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας, όλων του των πολιτικών.
Σας ευχαριστώ και εύχομαι καλή χρονιά και καλή συνεργασία


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα