Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χρυσή ευκαιρία υποστηρίζει ο Νταβούτογλου, ότι είναι οι απαράδεκτες προτάσεις Ταλάτ , για το Κυπριακό


“Χρυσή ευκαιρία που πρέπει να αξιοποιηθεί δεόντως», χαρακτήρισε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, Αχμέτ Νταβούτολγου, τις προτάσεις που υπέβαλε η τουρκοκυπριακή πλευρά στις διαπραγματεύσεις για λύση του Κυπριακού, σύμφωνα ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Οκάν Μουντερίσογλου που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη στην τουρκική εφημερίδα «Sabah».

«Η δέσμη (προτάσεων) είναι ισόρροπη και λαμβάνει υπόψη τόσο τις προηγούμενες θέσεις των πλευρών, όσο και τα αιτήματά τους. Αυτή η χρυσή ευκαιρία πρέπει να αξιολογηθεί δεόντως. Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρξει μια αρνητική αντίδραση εκ μέρους της ελληνοκυπριακής πλευράς, τότε θα αισθανθούμε ανησυχία για το μέλλον της διαδικασίας», ανέφερε με νόημα ο κ. Νταβούτογλου απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφου του Οκάν Μουντερίσογλου καθ' οδόν για το Λονδίνο, όπου συναντήθηκε με τον Βρετανό ομόλογό του, Ντέιβιντ Μίλιμπαντ.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας, στη δέσμη υπάρχουν τα θέματα διοίκησης, το περιουσιακό, η ΕΕ, η οικονομία, το εδαφικό και οι εγγυήσεις. Στάθηκε όμως στα «θέματα διοίκησης», σημειώνοντας ότι αυτά «αποτελούν ένα πεδίο το οποίο μπορεί να συζητηθεί με άνεση και, όταν διανυθεί κάποια απόσταση, μπορεί να ανοίξει το δρόμο και για τα άλλα θέματα».
Όπως είπε, υπάρχει μια δέσμη προτάσεων, προϊόν εργασιών που διεξήχθησαν με ιδιαίτερη επιμέλεια, η οποία μέσω των Ηνωμένων Εθνών υποβλήθηκε στην απέναντι πλευρά. «Βρισκόμαστε στο σημείο, κατά το οποίο η διεθνής κοινότητα θα διαπιστώσει εάν υπάρχει η βούληση εκατέρωθεν για μια ειρήνη», πρόσθεσε.
Κατά τον κ. Νταβούτογλου, οι προτάσεις της τουρκοκυπριακής πλευράς περιλαμβάνουν «δημιουργικά και πρωτότυπα στοιχεία, τα οποία αποσκοπούν στην υπέρβαση των διαφορών μεταξύ των πλευρών».
Στο σημείο αυτό επεσήμανε πως «η πρώτη αντίδραση της ελληνοκυπριακής πλευράς δείχνει ότι, όπως έγινε και το 2004, η τουρκική πλευρά βρίσκεται στο προσκήνιο».
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Νταβούτογλου είπε πως η Τουρκία ανέφερε στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ «ότι θα ήταν χρήσιμο να μεταβεί στο νησί, προκειμένου να συμμετάσχει στις συνομιλίες».
«Θα πρέπει πάντως ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών να δραστηριοποιηθεί, όπως έγινε και το 2004, ή οι πλευρές με εποικοδομητικές πρωτοβουλίες να κλείσουν το υφιστάμενο άνοιγμα. Η τουρκική πλευρά έλαβε τις ανάλογες πρωτοβουλίες. Η ελληνοκυπριακή πλευρά ζητεί να κερδίσει χρόνο; Αυτό, ακριβώς, θα διαπιστώσουμε», υποστήριξε.
Σε ερώτηση αν τίθεται θέμα απόσυρσης στρατευμάτων από την Κύπρο, ο κ. Νταβούτογλου απάντησε ότι ουδείς να αναμένει μονόπλευρες υποχωρήσεις. «Εάν υπάρξει λύση, τότε θέματα, όπως αυτά που συμπεριλάμβανε και το σχέδιο Ανάν (απόσυρση στρατευμάτων), μπορεί να συζητηθούν», πρόσθεσε.
Παράλληλα, ο κ. Νταβούτογλου επανέλαβε τη θέση της χώρας του για σύγκληση τετραμερούς συνάντησης, αλλά και σε άλλες προτάσεις «αρκεί με τις νέες προτάσεις να μην επιμηκυνθεί η περίοδος».
«Είμαστε ανοιχτοί σε μια τέτοια πλατφόρμα. Όμως, οι συνομιλίες και η περίοδος του δημοψηφίσματος δεν μπορούν να συνεχίσουν επ’ άπειρον», είπε.
Τέλος, ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα της λύσης, ο κ. Νταβούτογλου είπε ότι για την ειρήνη και μια ημέρα ακόμη αποτελεί καθυστέρηση.
«Οι συνομιλίες πρέπει να στοχεύουν στην εξεύρεση μιας λύσης. Αφού οι δύο ηγέτες έχουν συναντηθεί περίπου 60 φορές, τότε επέστη και ο καιρός της λύσης», κατέληξε.
Πηγή: ΚΥΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα