Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απάντηση ΑΝΥΕΘΑ κ. Π. Μπεγλίτη σε επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ σχετικά με την άσκηση Εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων στη Χαλκιδική



Σε ερώτηση που έθεσε ο κ. Χαλβατζής σχετικά με άσκηση Εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων στη Χαλκιδική, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π. Μπεγλίτης επεσήμανε τα ακόλουθα:




Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απάντησης του κ. ΑΝΥΕΘΑ:

«Θέλω να πω ευθύς εξαρχής ότι ευχαριστώ τον συνάδελφο για την επίκαιρη ερώτησή του, που ορίζει ουσιαστικά τον δημοκρατικό κοινοβουλευτικό έλεγχο για κρίσιμα ζητήματα, για τα οποία η χώρα πλήρωσε κατά το παρελθόν σε τραυματικές περιόδους.  Θύμα αυτών των περιόδων ήταν και ο ίδιος ο συνάδελφος, ο κ. Χαλβατζής.  Συμφωνώ λοιπόν, απολύτως με την δημοκρατική του ευαισθησία, όπως αποτυπώνεται στην επίκαιρη ερώτηση.  Δεν θα συμφωνήσω όμως με την ανησυχία που εκπέμπει η ερώτησή του. Σήμερα η χώρα μας έχει εμπεδωμένους δημοκρατικούς θεσμούς και βεβαίως τα αρμόδια Υπουργεία, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τα άλλα Υπουργεία έχουν, ασκούν, επιβάλλουν τον δημοκρατικό έλεγχο πάνω στις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας.


Πάνω απ’ όλους και πάνω απ΄ όλα είναι η δημοκρατικά εκλεγμένη Κυβέρνηση, οι δημοκρατικοί θεσμοί της χώρας, που ελέγχουν συμπεριφορές, ενδεχομένως και συμπεριφορές οι οποίες κινούνται σε γκρίζες ζώνες μεταξύ δημοκρατικής νομιμότητας και εξωθεσμικών ή παράνομων λειτουργιών.

 Δεν θα συμφωνήσω με τον κ. Χαλβατζή στο ζήτημα του μισθοφορικού ή επαγγελματικού στρατού σε σχέση με την Ελλάδα.  Όπως γνωρίζετε όλοι η χώρα μας ασφαλώς δεν έχει μισθοφορικό στρατό και ούτε πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει με μισθοφορικό στρατό.

Βεβαίως, σε πορεία χρόνου και σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, διαμορφώσαμε πλευρές των Ενόπλων Δυνάμεων με όρους επαγγελματικού στρατού, γιατί πιστεύουμε ότι έτσι συμβάλλουμε καλύτερα στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων για την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων της χώρας.

Ασφαλώς – και το λέω αυτό στο ελληνικό Κοινοβούλιο – σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να καταργηθεί η στρατιωτική θητεία.  Η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν πρόκειται να συναινέσουμε ποτέ στην κατάργηση της στρατιωτικής θητείας.

Η μείωση της στρατιωτικής θητείας που έγινε κατά τρόπο εσπευσμένο τον περασμένο Αύγουστο του 2009 από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μας έβρισκε και μας βρίσκει αντίθετους, γιατί έγινε κατά έναν τρόπο πρόχειρο, απροετοίμαστο, με συνέπειες πάνω στην επιχειρησιακή λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων.

Μάλιστα, η εκρηκτική αντίφαση της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας από τη μία πλευρά κατά τρόπο πρόχειρο και απροετοίμαστο να μειώνει τη στρατιωτική θητεία και από την άλλη να αυξάνει, εξυπηρετώντας τοπικά πολιτικά συμφέροντα, τον αριθμό των στρατοπέδων, ουσιαστικά έχει δημιουργήσει σοβαρά λειτουργικά και επιχειρησιακά προβλήματα.

Όσον αφορά, στη συγκεκριμένη ερώτηση με βάση τα στοιχεία που καταθέτει στην επίκαιρη ερώτησή του ο κ. Χαλβατζής, πράγματι, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες που διαθέτουμε και από τα συναρμόδια Υπουργεία έγινε αυτή η εκδήλωση.  Δεν ελέγχεται από το  Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.  Πρόκειται για Νομικό Προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου, άρα για σωματείο που είναι αναγνωρισμένο, όπως πληροφορούμαστε από το Πρωτοδικείο Χαλκιδικής και λειτουργεί με βάση το νόμο.

Από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν υπάρχει ασφαλώς χρηματοδότηση, πολύ περισσότερο δεν τίθεται υπό την εποπτεία του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η Λέσχη Εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων του Νομού Χαλκιδικής ούτε η Πανελλήνια Ένωση Εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων της χώρας.  Και ασφαλώς, δεν διετέθησαν  υλικά και μέσα από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.» 

Στη συμπληρωματική ερώτηση που έθεσε ο κ. Χαλβατζής στον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο κ. Μπεγλίτης απάντησε τα εξής:

«Θέλω να διαβεβαιώσω και εσάς και το ελληνικό Κοινοβούλιο ότι η Κυβέρνησή μας δεν προτίθεται και δεν πρόκειται να μειώσει περαιτέρω τη στρατιωτική θητεία, πολύ περισσότερο να την καταργήσει.  Θεωρούμε, εσπευσμένη και πρόχειρη τη μείωση της θητείας που έγινε τον περασμένο Αύγουστο.  Θεωρούμε, επίσης, ότι είναι στοιχειώδης δημοκρατική υποχρέωση, θα την χαρακτήριζα και πατριωτική υποχρέωση, της ελληνικής νεολαίας να προσφέρουν στην πατρίδα για την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων της χώρας.  Άρα, αυτό είναι ένα ζήτημα, πάνω στο οποίο πιστεύω ότι κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει.

Από κει και πέρα, δεν πρόκειται η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο εκπροσωπώ εδώ, να επιτρέψουν είτε το συγχρωτισμό είτε τη συνεργασία, άτυπη ή θεσμική, ένστολων των Ενόπλων Δυνάμεων με διάφορες ιδιωτικού δικαίου οργανώσεις.

Πράγματι, όπως πληροφορήθηκα, ζητώντας στοιχεία, δυο εκπρόσωποι του Γενικού Επιτελείου πήγαν σε αυτήν την εκδήλωση χωρίς την άδεια της πολιτικής ηγεσίας.  Θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι θα ζητηθούν εξηγήσεις.  Δεν παίζουμε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.  Και αυτό είναι ένα μήνυμα προς όλους.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει την εντολή από την Κυβέρνηση και έχει τη νομιμοποίηση μέσω των εκλογών να ασκεί την πολιτική διεύθυνση σύμφωνα με το πρόγραμμα της Κυβέρνησης και τον δημοκρατικό έλεγχο πάνω στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Βεβαίως, από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και άλλα συναρμόδια Υπουργεία, που πρέπει όλοι μαζί σε συνεργασία να δούμε τι συμβαίνει με όλες αυτές τις οργανώσεις, με όλα αυτά τα σωματεία.  Πρέπει να δούμε πώς κινούνται, πώς λειτουργούν.

Πράγματι, έχετε δίκιο – το έψαξα και το βρήκα – ήταν Αμερικανός εκπαιδευτής και Ιταλός έφεδρος των ειδικών δυνάμεων εκπαιδευτής σε αυτήν την εκδήλωση – άσκηση, στην οποία συμμετείχαν, απ΄ ό,τι πληροφορήθηκα, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γιατί διατέθηκε και το Δημοτικό Θέατρο Πολύγυρου Χαλκιδικής.

Εξηγούμαι, λοιπόν: Όχι στην κατάργηση της στρατιωτικής θητείας, όχι σε έναν πλήρη επαγγελματικό στρατό, ασφαλώς σε καμία περίπτωση μισθοφορικό στρατό, ασφαλώς σε καμία περίπτωση ιδιωτικοποίηση του σκληρού πυρήνα άσκησης της εθνικής κυριαρχίας, που είναι η υπεράσπιση της εθνικής άμυνας και των συμφερόντων της χώρας.  Η Ελλάδα δεν θα γίνει όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ζητήματα εθνικής άμυνας ασκούνται από ιδιωτικούς μισθοφορικούς στρατούς, που τους είδαμε στην περίπτωση του Ιράκ.  Σήμερα, υπάρχει μια πολύ μεγάλη συζήτηση στις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες για σοβαρές παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου από τις δυνάμεις κατοχής των Ηνωμένων Πολιτειών στον Ιράκ.

Άρα, λοιπόν, ελέγχουμε και οφείλουμε να ελέγξουμε τη λειτουργία αυτών των οργανώσεων και τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το  Υπουργείο Εσωτερικών.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι θα ζητηθούν εξηγήσεις από την ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Στρατού, γιατί, χωρίς να το γνωρίζει η πολιτική ηγεσία, εστάλησαν παρατηρητές σε μια καθ΄ όλα, θέλω να ελπίζω, ιδιωτική εκδήλωση.»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα