Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έτοιμη η Ελλάδα για διάλογο με την Τουρκία!!


Δ. Δρούτσας: «Ναι» σε εντατικοποίηση των επαφών Ελλάδας - Τουρκίας

Μέσω της απαντητικής του επιστολής προς τον Τούρκο πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου εκφράζει την επιθυμία της Ελλάδας για βελτίωση των σχέσεων των δύο χωρών, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας από τις Βρυξέλλες.

Σε δηλώσεις του λίγο μετά το τέλος των εργασιών του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών σημείωσε ότι στην επιστολή αυτή γίνεται ένας σύντομος απολογισμός των προβλημάτων που εξακολουθούν να ταλανίζουν τις σχέσεις Ελλάδας - Τουρκίας, καταγράφονται οι ελληνικές θέσεις και περιγράφεται το πλαίσιο εντός του οποίου η Ελλάδα αναζητεί τη λύση.

Ανέφερε δε ότι η Ελλάδα προτείνει την εντατικοποίηση των λεγόμενων διερευνητικών επαφών ανάμεσα στην ελληνική και την τουρκική διπλωματία, επισημαίνοντας ότι αυτές οι διερευνητικές επαφές δεν μπορούν να έχουν ανοιχτό χρονοδιάγραμμα.


«Πρέπει να συμφωνήσουμε σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο θα μπορέσουμε να βρούμε λύση στο ζήτημα της υφαλοκρηπίδας και στην αντίθετη περίπτωση να απευθυνθούμε από κοινού στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης», τόνισε, επισημαίνοντας ότι όλες αυτές οι προτάσεις αντικατοπτρίζουν το πλέγμα που διακατέχει την ελληνική κυβέρνηση για την ανάληψη πρωτοβουλιών στην εξωτερική πολιτική, με καθαρές θέσεις και με σοβαρή και συστηματική προετοιμασία.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα που απασχόλησαν το σημερινό συμβούλιο στις Βρυξέλλες ο κ. Δρούτσας ανέφερε ότι διεξήχθη συζήτηση επί του προγράμματος της ισπανικής προεδρίας και κυρίως των σχεδίων της για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και τη χάραξη της αναπτυξιακής στρατηγικής της ΕΕ έως το 2020.

Σημείωσε ακόμη ότι συζητήθηκε το θέμα της διεύρυνσης της ΕΕ και ότι είχε την ευκαιρία να επαναλάβει και να εξειδικεύσει την ελληνική πρόταση για την παροχή ευρωπαϊκής προοπτικής ένταξης στις χώρες των Βαλκανίων ως το 2014.

Ο αναπληρωτής υπουργός, όπως ανέφερε, ενημέρωσε το Συμβούλιο για την κοινή πρωτοβουλία Ελλάδας και Αυστρίας επί του θέματος αυτού.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών έχουν υπογράψει μια κοινή επιστολή προς τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Ο υπουργός Εξωτερικών επεσήμανε επίσης ότι ενημέρωσε το Συμβούλιο για την πρόταση της Ελλάδας να δημιουργηθεί ένα ευρωπαϊκό εθελοντικό σώμα για τη διαχείριση ανθρωπιστικών κρίσεων, όπως αυτή που πλήττει την Αϊτή.

Η Ελλάδα, είπε ο κ. Δρούτσας, προτείνει τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου που θα δίνει τις δυνατότητες στους ευρωπαίους πολίτες να ενώνουν τις δυνάμεις τους και συνολικά να συνεισφέρουν στις προσπάθειες για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών ανέφερε ότι συζητήθηκε η κατάσταση στη Σομαλία και ειδικότερα τα προβλήματα που δημιουργούνται στη διεθνή ναυσιπλοϊα λόγω της πειρατείας καθώς και η στάση που θα κρατήσει η ΕΕ στις διασκέψεις του Λονδίνου που θα γίνουν αυτή την εβδομάδα με θέματα το Αφγανιστάν και την Υεμένη.

Ειδικότερα, για το θέμα του Αφγανιστάν ο κ. Δρούτσας σημείωσε ότι η Ελλάδα επιθυμεί μια σφαιρική αντιμετώπιση της κατάστασης στη χώρα αυτή που θα ενσωματώνει πέραν των ζητημάτων της ασφαλείας, τις αναπτυξιακές προοπτικές του Αφγανιστάν καθώς και την ανάληψη της εθνικής διακυβέρνησης της χώρας από Αφγανική διοίκηση, σταδιακά και σε συνεργασία με τη διεθνή κοινότητα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα