Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απαράδεκτες οι Προτάσεις του Αλί ΤΑΛΑΤ · Σχέδιο της Άγκυρας που στοχεύει στην τουρκοποίηση της Κύπρου. · Πρόταση στον Πρωθυπουργό Γ.Α.Παπανδρέου να συμμετάσχει σε κοινή συνεδρία με την Κυβέρνηση της Κύπρου και το Εθνικό Συμβούλιο.


 Συνομοσπονδία ισότιμων κρατών (αναγνώριση του τουρκοκυπριακού  «ψευδοκράτους»), κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας, εκ περιτροπής  προεδρία, νομιμοποίηση των αποτελεσμάτων της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974, παραμονή των κατοχικών στρατευμάτων στο Νησί και  επαναφορά βασικών προνοιών του σχεδίου  Ανάν όπως η  «σταθμισμένη ψήφος»  (ακύρωση της πληθυσμιακής αναλογίας  στην θεσμική εκπροσώπηση του νέου Κράτους). Αυτά , αποτελούν τη βάση της πρότασης του τουρκοκύπριου ηγέτη Αλί Ταλάτ, για την επίλυση του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου, που παρέδωσε υπό μορφή non paper, στον συνομιλητή του πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ.Χριστόφια.  Κοντολογίς, η πρόταση Ταλάτ είναι ένα σχέδιο του Ισλαμοκεμαλικού κατεστημένου, που στοχεύει στην  τουρκοποίηση της Κύπρου.


Ειδικά στο  κεφάλαιο της «Διακυβέρνησης και του Διαμοιρασμού των Εξουσιών», στην πρόταση Ταλάτ περιλαμβάνονται τα εξής.
Η πρώτη ενότητα, που αφορά στην εκτελεστική εξουσία, προνοεί ότι θα υπάρχει πρόεδρος και αντιπρόεδρος, με θητεία  διαρκείας πέντε ετών.
Προβλέπει επίσης την εκ περιτροπής προεδρία, με εισήγηση η θητεία του Ελληνοκύπριου προέδρου να είναι τρία χρόνια και του Τουρκοκύπριου δύο.
Ο Μεχμέτ Αλί Ταλάτ προτείνει 12μελές Υπουργικό Συμβούλιο, με αναλογία επτά Ελληνοκύπριοι υπουργοί και πέντε Τουρκοκύπριοι.
Στην πρόταση αναφέρεται ότι στα Υπουργεία Εξωτερικών και Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πρέπει να είναι επικεφαλής άτομα που να προέρχονται από το ίδιο συνιστών κρατίδιο.
Η τουρκοκυπριακή πλευρά ζητεί επίσης να απαιτείται η θετική ψήφος του προέδρου και του αντιπροέδρου για όλες τις αποφάσεις, κάτι που σημαίνει ότι για όλες τις αποφάσεις, θα υπάρχει η δυνατότητα για βέτο.
Αυτό βρίσκεται σε αντίθεση με την αρχική πρόταση Ταλάτ που προέβλεπε βέτο για τέσσερα μόνο θέματα, δηλαδή στα ζητήματα που άπτονται των εξωτερικών σχέσεων, της άμυνας, της ασφάλειας και των προϋπολογισμών.
Επίσης , στην τέταρτη ενότητα, που τιτλοφορείται «Εξωτερικές Σχέσεις», αναφέρεται ότι τα συνιστώντα κρατίδια θα έχουν δικαίωμα να συνομολογούν διεθνείς συμβάσεις με άλλα κράτη και διεθνείς οργανισμούς, που θα είναι αναγνωρισμένοι από την Ενωμένη Κύπρο (Συνομοσπονδία , επίσημη αναγνώριση της κρατικής οντότητας του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους).
Σύμφωνα με τις προτάσεις Ταλάτ η αεροπλοΐα θα είναι επίσης αρμοδιότητα της ομόσπονδης κυβέρνησης.
Ωστόσο, η πρόταση προνοεί δύο Κέντρα Ελέγχου Πτήσεων, που θα ανήκουν στα συνιστώντα κρατίδια. Συνεπώς, κάθε συνιστών κρατίδιο θα έχει διοικητικά δικαιώματα στο Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων, κάτι που αναιρεί το προγενέστερο σημείο ότι η αεροπλοΐα θα είναι αρμοδιότητα της ομόσπονδης κυβέρνησης.
Στην ένατη ενότητα σημειώνεται ότι τα μέλη της ομοσπονδιακής αστυνομίας θα είναι στη βάση του πενήντα-πενήντα από κάθε συνιστών κρατίδιο.
Στον κάλαθο των αχρήστων
Οι προτάσεις που μέσω του Ταλάτ κατέθεσε η τουρκική πλευρά είναι απαράδεκτες και πόρρω απέχουν από τη  επιδιωκόμενη λύση της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, με πολιτική ισότητα, όπως ορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του ΟΗΕ, για ένα κράτος με μια και μόνη κυριαρχία, μια διεθνή προσωπικότητα και μια ιθαγένεια.   Ευλόγως λοιπόν, οι αρχηγοί των πολιτικών δυνάμεων της Κυπριακής Δημοκρατίας κάλεσαν τον Πρόεδρο Χριστόφια να πετάξει στον «κάλαθο των αχρήστων»  τις προτάσεις Ταλάτ.  Έτσι, με τη σύμφωνο γνώμη της Κυπριακής Κυβέρνησης, το Άτυπο Συμβούλιο των πολιτικών Αρχηγών της Κύπρου , κατέληξε στο ομόφωνο συμπέρασμα ότι οι θέσεις Ταλάτ για τη διακυβέρνηση και την εκτελεστική εξουσία είναι απαράδεκτες και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποτελέσουν βάση συζήτησης και διαπραγμάτευσης. Για τις προτάσεις Ταλάτ, ο αν.ΥΠΕΞ Δ.Δρούτσας δήλωσε ότι «υπάρχει  απογοήτευση.  Θεωρώ ότι αυτές οι προτάσεις και το πνεύμα αυτών των προτάσεων πηγαίνει ένα βήμα προς τα πίσω το Κυπριακό».
Λόγω της κρισιμότητας του κυπριακού, ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας θα επισκεφτεί αύριο Σάββατο  την Αθήνα, για συζητήσεις με την Ελληνική πολιτική και πολιτειακή ηγεσία. Σύμφωνα με πληροφορίες  ο Πρόεδρος  της Κύπρου Δ.Χριστόφιας, θα υποβάλει αίτημα στον Πρωθυπουργό Γ.Α. Παπανδρέου να συμμετάσχει σε κοινή συνεδρία με την Κυβέρνηση της Κύπρου και το Εθνικό Συμβούλιο.

Η πρόταση για αποστρατιωτικοποίηση

Το Κυπριακό,  είναι πρόβλημα εισβολής και παράνομης κατοχής, αλλά και πρόβλημα γεωστρατηγικό. Συνεπώς έχει ιδιαίτερη σημασία  η ρύθμιση των ζητημάτων της ασφάλειας, των εγγυήσεων και της αποστρατιωτικοποίησης.   Και αυτό διότι θα προσδιοριστεί, αν το νέο κράτος θα είναι  ανεξάρτητο  ή προτεκτοράτο. Πάντως, η πρόταση Χριστόφια για αποστρατιωτικοποίηση της Κύπρου, σε συνδυασμό με την παρουσία τουρκικών στρατευμάτων και βρετανικών βάσεων στη Μεγαλόνησο, συνιστά το μεθοδολογικό εργαλείο για να τελεί η Κύπρος υπό καθεστώς ενός φινλανδοποιημένου προτεκτοράτου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα