Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΥΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΡΟΥΤΣΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «Η ΣΦΗΝΑ»

Η Ελλάδα ξανά φωνή και ηγέτης των Βαλκανίων
Από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης, επιδιώξαμε να στείλουμε ένα βασικό μήνυμα προς όλες τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων: αναλαμβάνουμε πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο για την προώθηση της ευρωπαϊκής τους ολοκλήρωσης.
Η επιλογή της λέξης «πάλι» δεν είναι κενή περιεχομένου. Στα Βαλκάνια, η Ελλάδα διαθέτει ακόμα ένα μεγάλο θετικό απόθεμα από την εποχή που στο τιμόνι της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής βρισκόταν και πάλι ο νυν Πρωθυπουργός, κ. Γιώργος Παπανδρέου.
Είναι μια εποχή, η οποία έχει εντυπωθεί στη μνήμη της κοινής γνώμης των χωρών της περιοχής για την δραστήρια διπλωματία της Ελλάδας που οδήγησε στην «Ατζέντα της Θεσσαλονίκης», το 2003, υπό την τελευταία ελληνική προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία, μέχρι και σήμερα, αποτελεί τον πυρήνα της βαλκανικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι η εποχή που η Ελλάδα δεν ήταν ένας αδρανής και παθητικός παρατηρητής των εξελίξεων στη γειτονιά της, αλλά ο θερμότερος συνήγορος των φιλοδοξιών των γειτόνων της για να ενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτήν την εικόνα θέλουμε να ανακαλέσουμε στη μνήμη των διεθνών συνομιλητών μας, τόσο στα Βαλκάνια, όσο και εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό το σκοπό, μεταξύ άλλων,  εξυπηρετεί και η πρωτοβουλία μας για μια νέα «Ατζέντα 2014».

          Μου έχει δοθεί πολλές φορές η δυνατότητα να υποστηρίξω τη σημασία που αποδίδω στην αξία και στη δύναμη των συμβολισμών στη διεθνή πολιτική. Η χρονολογία 2014 έχει πράγματι έναν ισχυρό πολιτικό συμβολισμό, δυστυχώς καταρχήν αρνητικό, καθώς συμπίπτει με την συμπλήρωση 100 ετών από τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν στην περιοχή μας και οδήγησαν στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Εμείς φιλοδοξούμε να μετατρέψουμε τη χρονολογία αυτή από μια «μαύρη» επέτειο, σε μια γιορτή για την Ευρωπαϊκή Ένωση, το πιο επιτυχημένο μοντέλο ειρήνευσης στη σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία.
          Σε κάθε ευκαιρία που μου δίδεται να αναφερθώ στην «Ατζέντα 2014» έχω πάντα κατά νου δύο αποδέκτες: τους γείτονες μας στα Δυτικά Βαλκάνια, αλλά και τους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
          Στους γείτονές μας στα Δυτικά Βαλκάνια λέμε ότι μπορούν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει μεν αυστηρές προϋποθέσεις και όρους για την ένταξη νέων μελών και δεν είναι πρόθεση μας να υπάρξουν οποιεσδήποτε εκπτώσεις στο θέμα αυτό. Ήδη όμως, από την εποχή της «Στρατηγικής της Θεσσαλονίκης», δύο χώρες της περιοχής, η Βουλγαρία και η Ρουμανία, έχουν ενταχθεί στην Ε.Ε. και η Κροατία βρίσκεται στον προθάλαμο. Όλες δε οι υπόλοιπες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων έχουν κάνει, η καθεμία σε διαφορετικό βαθμό, απτά βήματα προόδου. Είναι ανάγκη τώρα να επισπεύσουν τις απαραίτητες εκείνες μεταρρυθμίσεις, που θα επιταχύνουν την ευρωπαϊκή τους πορεία. Ταυτόχρονα, η προοπτική της ένταξης ίσως προσδώσει νέα δυναμική στην αναζήτηση λύσεων σε ορισμένα περιφερειακά προβλήματα, στη βάση των σχέσεων καλής γειτονίας και σεβασμού του διεθνούς δικαίου. Ο στόχος του 2014, συνεπώς, είναι ίσως αισιόδοξος, είναι όμως και εφικτός, είναι πρωτίστως πολιτικός και συμβολικός. Το καθαρό μήνυμα της Ελλάδας προς την περιοχή είναι: το μέλλον σας βρίσκεται στην ευρωπαϊκή μας οικογένεια, την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε αυτό το δρόμο, η Ελλάδα είναι ο πιο σταθερός και αξιόπιστος υποστηρικτής, εταίρος και φίλος.
          Στους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θέλουμε να θυμίσουμε την ηθική και ιστορική υποχρέωση που υπέχουμε έναντι της περιοχής αυτής, την ευθύνη να συμβάλλουμε στην οριστική εμπέδωση της ειρήνης και της σταθερότητας στα Βαλκάνια. Είναι γεγονός ότι η Ε.Ε. πέρασε μια περίοδο «εσωστρέφειας» και στο δημόσιο διάλογο κυριάρχησε για πολύ καιρό η λεγόμενη «διευρυνσιακή κόπωση». Οι πρόσφατες, όμως, θεσμικές εξελίξεις με τη θέση σε ισχύ της Συνθήκης της Λισσαβόνας έχουν, νομίζουμε, ανατρέψει τους όρους αυτής της συζήτησης. Ρυθμίσαμε τα του οίκου μας. Είναι καιρός τώρα να κοιτάξουμε προς την πλευρά αυτών που προσβλέπουν στην είσοδό τους στο κοινό ευρωπαϊκό μας σπίτι και να τους ενθαρρύνουμε στις προσπάθειές τους. 
Σε κάποιες από τις επαφές μου με διεθνή μέσα ενημέρωσης, ιδίως εκείνα που εδρεύουν στη Βαλκανική και που, πράγμα αναμενόμενο, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την «Ατζέντα 2014», μου τίθεται το ερώτημα αν η πολιτική μας αυτή αφορά και στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.
Θέλω με την αφορμή αυτή να επαναλάβω ότι η ειλικρίνεια των προθέσεών μας δεν πρέπει να αμφισβητείται. Θέλουμε να υποδεχθούμε τη γείτονα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι και προς το συμφέρον μας. Και με υπευθυνότητα δηλώνω ότι θα τη βοηθήσουμε στην πορεία της. Σε εμάς θα βρει τον πιο ειλικρινή και σταθερό υποστηρικτή στη δύσκολη πορεία των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Απαραίτητη, όμως, προϋπόθεση είναι να υπάρξει προηγουμένως λύση στο ζήτημα της ονομασίας. Μία λύση καθαρή, που δεν θα αφήνει σκιές στις μελλοντικές μας σχέσεις: μία ονομασία, με γεωγραφικό προσδιορισμό, με ισχύ έναντι άλλων, erga omnes. Με λίγα λόγια: η εθνική μας, κόκκινη γραμμή.



Σχόλια

  1. ΚΙ ΑΛΛΟ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ-ΤΟΥΡΚΟΥΣ - Νέο ανθελληνικό άρθρο στο FOCUS...με γαρνιτούρα Τουρκικών διαφημίσεων(αν δεν τις έχουν βγάλει ακόμα)!

    http://www.focus.de/reisen/reisefuehrer/griechenland/tid-17311/kulturschock-griechenland-kann-man-die-griechen-verstehen_aid_481961.html


    Δεύτερο ανθελληνικό άρθρο του Focus που αναφέρεται επικριτικά σε όλες (μα όλες!) τις συνήθειες, τα ήθη και τα έθιμα των Ελλήνων. Μακάρι οι διαμαρτυρίες των Ελλήνων αλλά και όλων των υγιώς σκεπτομένων αναγνωστών να τους υποχρεώσουν να βγάλουν τις τουρκικές διαφημίσεις που (όλως τυχαίως) βρέθηκαν στο άρθρο.

    Σας παραθέτω και το λινκ από την διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού.

    *Προσοχή, αν προσέξτε πάνω δεξιά του άρθρου, έχει 11 μέρη... Σε κάθε μέρος μιλάει και για διαφορετικό θέμα επικρίσεως...

    http://www.focus.de/reisen/reisefuehrer/griechenland/tid-17311/kulturschock-griechenland-kann-man-die-griechen-verstehen_aid_481961.html

    Σα να μιλάει ο Κίσσιγκερ..

    Όποιος γνωρίζει Γερμανικά να κάνει μία καλή μετάφραση και να την αναρτήσει,για να δουν οι Έλληνες πως μας κατηγορεί για τα πάντα!
    Για παράδειγμα,γράφει πως είναι κακό που ακόμα στα σχολεία μας μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, γράφει λένε πως είναι κακό που είμαστε Χριστιανοί ορθόδοξοι, τους πειράζουν οι εικόνες των Αγίων,οι Εκκλησίες και άλλα πολλά...

    http://skeftomasteellhnika.blogspot.com/2010/02/focus_26.html

    http://adiavroxoi.blogspot.com/2010/02/focus.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα