Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απειλές από το ΙΡΑΝ

Η απάντηση του Ιράν στις μεγάλες δυνάμεις στην περίπτωση επιβολής νέων κυρώσεων για το πυρηνικό του πρόγραμμα θα είναι τέτοια που θα το μετανιώσουν, δήλωσε σήμερα ο ιρανός πρόεδρος Μαχμούντ Αχμαντινεζάντ.

"Βεβαίως αν κάποιος ενεργήσει κατά του Ιράν η απάντησή μας θα είναι ...
οπωσδήποτε αρκετά σθεναρή (...) (ώστε) να τους κάνουμε να το μετανιώσουν", σημείωσε ο ιρανός πρόεδρος σε συνέντευξή του που μεταδόθηκε από την τηλεόραση.

Ο Αχμαντινεζάντ δεν διευκρίνισε περαιτέρω σχετικά με την απάντηση του Ιράν, αλλά σημείωσε ότι οι κυρώσεις δεν θα προκαλέσουν προβλήματα στη χώρα του.


Εξάλλου ο ίδιος δήλωσε ότι το Ιράν εξακολουθεί να είναι διατεθειμένο να προχωρήσει σε ανταλλαγή ουρανίου με τις μεγάλες δυνάμεις και υπογράμμισε ότι το θέμα αυτό δεν έχει κλείσει και ότι εξακολουθούν να γίνονται σχετικές συνομιλίες.

"Γίνονται κάποιες συνομιλίες για την ανταλλαγή πυρηνικού καυσίμου", δήλωσε ο ιρανός πρόεδρος, χωρίς να διευκρινίσει επίσης περαιτέρω σχετικά με το περιεχόμενό τους.

"Το θέμα δεν έχει ακόμη κλείσει (...) έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι είμαστε έτοιμοι για μια ανταλλαγή καυσίμου εντός ενός δίκαιου πλαισίου", προσέθεσε, υπογραμμίζοντας: "Εξακολουθούμε να είμαστε διατεθειμένοι για μια ανταλλαγή, ακόμη και με τις ΗΠΑ", αλλά αυτή θα πρέπει να γίνει "ταυτοχρόνως".

Ο Αχμαντινεζάντ αναφέρθηκε επίσης στην εντολή που έδωσε την περασμένη εβδομάδα για να αρχίσει η Τεχεράνη την παραγωγή ουρανίου υψηλού βαθμού εμπλουτισμού, αντί για την επίτευξη συμφωνίας υπό την αιγίδα του ΟΗΕ για ανταλλαγή καυσίμου. Μετά την κίνηση αυτή οι δυτικές δυνάμεις διατύπωσαν νέα αιτήματα για την επιβολή κυρώσεων στο Ιράν.

"Δεν είχαμε κάποιο σχέδιο για εσωτερική παραγωγή (ουρανίου υψηλού εμπλουτισμού) επειδή επρόκειτο για μικρή ποσότητα καυσίμου και δεν ήταν οικονομικό", δήλωσε, "αλλά (...) είδαμε ότι δεν υπάρχει καλή θέληση ως προς αυτό και τους είπαμε ότι αν δεν μας προμηθεύσουν αυτοί (με πυρηνικό καύσιμο) σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αρχίσουμε να δουλεύουμε μέσα (στο Ιράν)".

"Ακόμη και τώρα, αν μας προμηθεύσουν με το απαραίτητο καύσιμο, οι συνθήκες θα αλλάξουν", σημείωσε ο ιρανός πρόεδρος.

Παράλληλα ο γενικός γραμματέας του Ανώτατου Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ιράν Μοχαμάντ Τζαμπάντ Λαριτζανί δήλωσε σήμερα στη διάρκεια επίσκεψής του στη Γενεύη ότι η Τεχεράνη, η οποία κατασκευάζει έναν δεύτερο πυρηνικό σταθμό, θέλει να αναλάβει ρόλο προμηθευτή πυρηνικών σταθμών και πυρηνικού καυσίμου στις γειτονικές του χώρες.

"Κατασκευάζουμε έναν δεύτερο πυρηνικό σταθμό, πράγμα που θα μας δώσει μεγάλη ώθηση. Είναι ένας τομέας στον οποίο θέλουμε να επενδύσουμε, θέλουμε να είμαστε αυτοί που θα προμηθεύουν με πυρηνικούς σταθμούς και καύσιμο τις άλλες χώρες" της περιοχής, σημείωσε ο Λαριτζανί.

Την ίδια ώρα ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπένιαμιν Νετανιάχου, σε δηλώσεις που έκανε από τη Μόσχα και τις οποίες μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Ίντερφαξ, ζητούσε την επιβολή "εξουθενωτικών κυρώσεων" στην Τεχεράνη όσον αφορά το πυρηνικό της πρόγραμμα.

Ο Νετανιάχου βρίσκεται στη Ρωσία σε μια προσπάθεια να πείσει τη Μόσχα να υποστηρίξει την επιβολή νέων αυστηρών κυρώσεων στο Ιράν.

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός προσέθεσε εξάλλου ότι οι νέες κυρώσεις θα πρέπει να αφορούν την παύση των ιρανικών εξαγωγών πετρελαίου και εισαγωγών βενζίνης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα