Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

ΑΚΕΛ- ΕΔΕΚ-ΔΗΚΟ
Προς "ηρωική έξοδο " από την κυβέρνηση ετοιμάζεται όπως όλα δείχνουν ,η ΕΔΕΚ .
Σε μισή ώρα από τώρα ,στο τραπέζι των συνομιλιών της κεντρικής επιτροπής του κινήματος θα συζητηθεί κυρίως η αποτίμηση  των εξελίξεων στο Κυπριακό. Ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου στην εισήγηση του θα υποβάλει πρόταση για αποχώρηση του Κινήματος από το κυβερνητικό σχήμα .Τα βασικά επιχειρήματα που θα αναπτύξει, θα αφορούν τη διαφωνία της ΕΔΕΚ στις προτάσεις του προέδρου Χριστόφια για την εκ περιτροπής προεδρία, τη σταθμισμένη ψήφο και την παραμονή πενήντα χιλιάδων εποίκων.

Η πλειοψηφία των στελεχών της ΕΔΕΚ φαίνεται να τάσσεται υπέρ της εξόδου από την Κυβέρνηση, ωστόσο υπάρχουν και αρκετά στελέχη τα οποία προβληματίζονται σε σχέση με ενδεχόμενες επιπτώσεις που θα έχει το Κίνημα από μια τέτοια απόφαση. Υπάρχουν επίσης, στελέχη που τάσσονται εναντίον της αποχώρησης του κόμματος από την κυβέρνηση.
Ως πυρήνες αντίστασης ,εμφανίζονται ,ο υπουργός Γεωργίας ,Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος Μιχάλης Πολυνείκης ,ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Νίκος Νικολαίδης αλλά και ο β' αντιπρόεδρος του Κινήματος, Σοφοκλής Σοφοκλέους. Βέβαια σύμφωνα πάντα με έγκυρες πηγές αναμένεται  ότι οι αντιφωνούντες  στην απόφαση του κινήματος για αποχώρηση ,θα εκφράσουν την διαφωνία τους ,εντούτοις στην ψηφοφορία θα συνταχθούν με την εισήγηση του προέδρου του κόμματος , ούτως ώστε να μην τεθεί θέμα αμφισβήτησης της ηγεσίας του κινήματος.
                           *************
Την πρόταση για αποχώρηση θα καταθέσει στην Κεντρική Επιτροπή ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου με βασικά επιχειρήματα τις διαφωνίες του κόμματος επί των προτάσεων Χριστόφια για την εκ περιτροπής προεδρία και τη σταθμισμένη ψήφο, αλλά και την παραμονή 50.000 εποίκων.
Ο κ. Ομήρου θα αναφερθεί και στην παντελή έλλειψη συνεννόησης με το προεδρικό.
Η πλειοψηφία στελεχών της ΕΔΕΚ τάσσεται υπέρ της αποχώρησης, ορισμένα όμως στελέχη προβληματίζονται για τις επιπτώσεις που πιθανόν να έχει μια τέτοια κίνηση. Κάποια στελέχη, όπως ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Σοφοκλής Σοφοκλέους, τάσσονται κατά της αποχώρησης. Πάντως, όπως φάνηκε από έρευνα, στη βάση του κόμματος τα μέλη της ΕΔΕΚ θεωρούν ότι αυτή είναι η καταλληλότερη περίοδος για έξοδο από τη συγκυβέρνηση.
Τα στελέχη του κόμματος πιστεύουν επίσης πως η αποχώρησή τους θα ενισχύσει τα ποσοστά της ΕΔΕΚ στις βουλευτικές εκλογές του 2011.

Για Βαβυλωνία μιλά ο Πρόεδρος Χριστόφιας
Θα ανέμενε κανείς να υπάρχει υποστήριξη προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας αυτές τις δύσκολες ώρες, δήλωσε χθες ο Δημήτρης Χριστόφιας, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι δεν λαμβάνονται εκ των υστερών αποφάσεις και ότι υπάρχει πλήρης κα απόλυτη ενημέρωση όλων των πολιτικών κομμάτων από την αρχή μέχρι σήμερα.
Σε ερώτηση αν όσα ανέφερε σε ομιλία του χθες στον εορτασμό του Αγίου Μάρωνα, περί δυσκολιών στο εσωτερικό, έχουν σχέση με το διαμορφούμενο πολιτικό σκηνικό, ο Πρόεδρος Χριστόφιας είπε ότι «έχουν σχέση με τη συμπεριφορά όλων».
«Θα ανέμενε κανείς αυτή τη δύσκολη ώρα, που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκ μέρους της ελληνοκυπριακής κοινότητας ασκεί τα καθήκοντα τα οποία του έχει εναποθέσει στους ώμους του ο κυπριακός λαός, να υπάρχει στήριξη, να υπάρχει υποστήριξη και όχι τέτοια Βαβυλωνία σε ό,τι αφορά στις τοποθετήσεις», πρόσθεσε.
Σημείωσε ότι «είναι δικαίωμα των πολιτικών κομμάτων, όμως θα ανέμενα μια καλύτερη συμπεριφορά».
«Απορρίπτω αποφασιστικά τα όσα λέγονται περί ελλιπούς ενημέρωσης», είπε και πρόσθεσε ότι «υπάρχει πλήρης και απόλυτη ενημέρωση όλων των πολιτικών κομμάτων, των αρχηγών, από την αρχή μέχρι σήμερα».
«Τα κόμματα», είπε, «γνωρίζουν πολύ καλά. Αν κάποιοι δεν συμφωνούν, να έχουν το θάρρος να πουν απλώς 'δεν συμφωνούμε', αλλά να μη βρίσκουμε αιτιάσεις ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν δίνει πληροφόρηση».
Άρχισαν τα τύμπανα
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «η πληροφόρηση των κομμάτων για το Κυπριακό είναι απόλυτη. Αν ανατρέξετε πίσω στα ανακοινωθέντα του Εθνικού Συμβουλίου, το οποίο δεν συνήλθε μέσα σε δύο χρόνια ποτέ τόσες φορές, θα δείτε πάντοτε ότι όλοι ανακοινώνουν από κοινού ότι υπήρξε πλήρης και ενδελεχής ενημέρωση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας».
           *******************************
Ο Αντιπρόεδρος και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος Νικόλας Παπαδόπουλος δήλωσε σήμερα ότι ''το ερώτημα που παραμένει στο ΔΗΚΟ είναι το κατά πόσον μπορούμε να συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε μια Κυβέρνηση που ενδεχομένως στο τέλος της ημέρας θα μας φέρει μια λύση του Κυπριακού με την εκ περιτροπής προεδρία''.
Από την Βουλή ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι ''αυτό είναι το ερώτημα που θα κληθούν να απαντήσουν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΔΗΚΟ στις 16 Φεβρουαρίου''.
Ο κ. Παπαδόπουλος διερωτήθηκε, πάντως, πώς μπορούμε πλέον να επηρεάσουμε σε ό,τι αφορά το αίτημά μας για ανάκληση της εκ περιτροπής προεδρίας ''από τη στιγμή που έχει συμφωνηθεί όχι απλά μεταξύ του Προέδρου της Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια και του Τ/κ ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ αλλά έχει συμφωνηθεί και ενώπιον του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Γκι - μουν κατά την επίσκεψή του στο νησί.
Ο αναπληρωτής πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Γιώργος Κολοκασίδης, δήλωσε ότι το κόμμα του έχει τις δικές του διαδικασίες και θα πάρει τις δικές του αποφάσεις.

Ο κ. Κολοκασίδης επανέλαβε ότι έχει υποβάλει και πρόταση για αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση, εκτός, όπως είπε, κι αν αλλάξουν δραστικά τα δεδομένα που ισχύουν στη συνεργασία.
                  *******************************
Υπενθυμίζεται ότι το 1998 η ΕΔΕΚ είχε αποχωρήσει από την κυβέρνηση Κληρίδη, επειδή ματαιώθηκε η εγκατάσταση στην Κύπρο των πυραύλων S-300.

Προβληματισμός για αποχώρηση από το κυβερνητικό σχήμα, αναπτύσσεται και μεταξύ στελεχών του ΔΗΚΟ.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τον Γ. Ομήρου, ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΕΔΕΚ Κυριάκος Μαυρονικόλας δήλωσε στο ΡΙΚ ότι υπάρχουν πολλές διαφωνίες με τον Πρόεδρο Χριστόφια στο Κυπριακό.

Υποστήριξε ότι ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας "δεν επέδειξε την αναγκαία ευαισθησία στις θέσεις του Κινήματος" και πρόσθεσε ότι οι τελευταίες εξελίξεις με τις προτάσεις Χριστόφια για τη διακυβέρνηση "οδηγούν σε συνέχιση της εκτροπής, ενώ οι συνομιλίες καθίστανται άκρως επικίνδυνες για την επιβίωση του κυπριακού ελληνισμού".

Η ΕΔΕΚ, είπε ο κύριος Μαυρονικόλας, δεν δέχεται αυτή την πολιτική του Προέδρου Χριστόφια.

  ****************************************
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
H Kύπρος είναι από το 1960 ανεξάρτητη, κυρίαρχη Δημοκρατία με προεδρικό σύστημα διακυβέρνησης. Bασική αρχή μιας πραγματικής δημοκρατίας είναι ο διαχωρισμός των τριών εξουσιών και η άσκησή τους από διαφορετικούς φορείς.
H εκτελεστική εξουσία που ασκείται από τον Πρόεδρο, τους Yπουργούς και το Yπουργικό Συμβούλιο έχει καθήκον να εφαρμόζει τους νόμους του κράτους, να φροντίζει για την ασφάλειά του και γενικά να εργάζεται για την πρόοδο και την ευημερία του λαού σε όλους τους τομείς.
H Bουλή των Aντιπροσώπων, που ασκεί τη νομοθετική εξουσία, είναι κυρίως σώμα νομοθετικό. O τρόπος, όμως, λειτουργίας της, καθώς και το κύρος των βουλευτών ως αντιπροσώπων του λαού, της επιτρέπουν έμμεσα να ασκεί και κοινοβουλευτικό έλεγχο και να δρα ως σώμα συμβουλευτικό. H δικαστική εξουσία ασκεί έλεγχο στις άλλες δύο εξουσίες, ώστε οι πράξεις τους να περιορίζονται στο πλαίσιο των διαδικασιών που ορίζουν το Σύνταγμα και οι νόμοι.
Bουλευτικές έδρες: 80 (56 Eλληνοκύπριοι και 24 Tουρκοκύπριοι - οι έδρες των Tουρκοκυπρίων παραμένουν κενές λόγω της πολιτικής κατάστασης).
Eκλογικό σύστημα: Aπλή αναλογική.




***************************************
Η Κύπρος είναι νησιωτική χώρα της ανατολικής Μεσογείου, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και βρίσκεται 270 χιλιόμετρα ανατολικά της Ελλάδας (Καστελόριζο), 70 περίπου χιλιόμετρα νότια της Τουρκίας και 120 χιλιόμετρα δυτικά της Συρίας. Είναι το τρίτο μεγαλύτερο σε έκταση νησί της Μεσογείου. Γεωγραφικά η Κύπρος μπορεί να θεωρηθεί ότι ανήκει στην Νοτιοανατολική Ευρώπη ή στην Νοτιοδυτική Ασία. Ωστόσο, επειδή ιστορικά, πολιτιστικά και οικονομικά η Κύπρος έχει δεσμούς με την Ευρώπη και ιδιαίτερα με την Ελλάδα, θεωρείται μέρος μόνο της Δύσης και της Ευρώπης. Είναι σήμερα το νοτιοανατολικό άκρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της Ευρώπης ολόκληρης. Η Κύπρος κατοικείται από Ελληνοκύπριους στην πλειοψηφία, από Τουρκοκύπριους και από ορισμένες μικρές μειονότητες (Αρμένιοι,Λατίνοι,Μαρωνίτες). Μετά το 1974 που έγινε η Τουρκική εισβολή και μια βίαιη κατάληψη του βόρειου τμήματος του νησιού, 200.000 Ελληνοκύπριοι αναγκάστηκαν να μεταφερθούν στις ελεύθερες περιοχές στα νότια του νησιού, ενώ οι Τουρκοκύπριοι μεταφέρθηκαν στο βορρά και δημιούργησαν μετά από 9 χρόνια δικό τους κράτος που δεν αναγνωρίστηκε από καμία χώρα και οργανισμό εκτός από την Τουρκία με την ονομασία Τουρκική Δημοκρατία της Βορείου Κύπρου. O συνολικός πληθυσμός της Κύπρου είναι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2009, 796.740 κάτοικοι[3].

Προεδρική Δημοκρατία είναι ένας τύπος Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας στην οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι όχι μόνο Αρχηγός του Κράτους αλλά και Αρχηγός της Κυβέρνησης. Υπάρχει Κοινοβούλιο που νομοθετεί αλλά δεν μπορεί να ανατρέψει συνήθως τον Πρόεδρο πριν λήξει η θητεία του.
Η διαφορά με τις Κοινοβουλευτικές Δημοκρατίες (Βασιλευόμενες ή Προεδρευόμενες) είναι ότι δεν υπάρχει η θέση του Πρωθυπουργού


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα