Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σοβαρή Κυβερνητική κρίση στη Κύπρο


       Του Χρήστου Καπούτση
Πολώνεται επικίνδυνα η πολιτική κατάσταση  στην Κύπρο,  λόγω   σοβαρής Κυβερνητικής κρίσης. Αποχώρησε το σοσιαλιστικό κόμμα ΕΔΕΚ από την Κυβέρνηση  του προέδρου Δ.Χριστόφια (μετέχουν τα κόμματα του ΟΧΙ στο σχέδιο Ανάν, ΑΚΕΛ-ΕΔΕΚ-ΔΗΚΟ) , ενώ κατά πάσα πιθανότητα, θα ακολουθήσει και  το Δημοκρατικό Κόμμα (ΔΗ.ΚΟ) του αειμνήστου Προέδρου Τάσου Παπαδόπουλου.
Ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου στην εισήγηση του ,  για την αποχώρηση   από το κυβερνητικό σχήμα, που εγκρίθηκε από την  συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών του κόμματος, υποστήριξε ότι, διαφωνεί  , με  την εκ περιτροπής προεδρία, τη σταθμισμένη ψήφο και την παραμονή πενήντα χιλιάδων τούρκων εποίκων στο νησί, προτάσεις που έχει αποδεχτεί ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ.Χριστόφιας.  Υπενθυμίζεται ότι και το 1998 η ΕΔΕΚ είχε αποχωρήσει από την κυβέρνηση Κληρίδη, επειδή ματαιώθηκε η εγκατάσταση στην Κύπρο των ρωσικών πυραύλων S-300. Επίσης, ο Αντιπρόεδρος και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος Νικόλας Παπαδόπουλος δήλωσε  ότι «θα κληθούν  να απαντήσουν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΔΗΚΟ στις 16 Φεβρουαρίου, αν δέχονται να στηρίζουν μια Κυβέρνηση που έχει αποδεχτεί την εκ περιτροπής Προεδρία''.  Το  πολύ κακό κλίμα που υπήρχε στην Κυπριακή Κυβέρνηση επιβεβαίωσε και ο  Πρόεδρος Δ. Χριστόφιας , που  σχολιάζοντας την απόφαση της ΕΔΕΚ,  είπε ότι δεν του προκαλεί έκπληξη η αποχώρηση , διότι ενώ η ΕΔΕΚ συμμετείχε  με δύο Υπουργούς στη Κυβέρνησή του  λειτουργούσε σαν αντιπολίτευση!!

Ωστόσο, η Κυβερνητική κρίση,   δεν μπορεί να προκαλέσει και ανατροπή του προέδρου  Δ.Χριστόφια.  H Κύπρος   είναι από το 1960 ανεξάρτητη, κυρίαρχη Δημοκρατία με προεδρικό σύστημα διακυβέρνησης. Προεδρική Δημοκρατία είναι ένας τύπος Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας στην οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι όχι μόνο Αρχηγός του Κράτους αλλά και επικεφαλής  της Κυβέρνησης. Υπάρχει το Κοινοβούλιο που νομοθετεί , αλλά δεν μπορεί να ανατρέψει  τον Πρόεδρο, που εκλέγεται απευθείας από το Λαό,  πριν λήξει η θητεία του.
Η  Κυβερνητική κρίση πλήττει την Κύπρο σε μια ιδιαίτερα  κρίσιμη  καμπή,  για την  πορεία του Κυπριακού.  Η άρση της πολιτικής στήριξης στον  πρόεδρο  Δ.Χριστόφια, από την ΕΔΕΚ και πιθανόν και το ΔΗΚΟ, προφανώς  αποδυναμώνει την διαπραγματευτική ισχύ του  Κύπριου Προέδρου , στις συνομιλίες του με τον ηγέτη των τουρκοκυπρίων  Α.Ταλάτ.
Ενώ λοιπόν το ανεξάρτητο κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας βυθίζεται στην πολιτική κρίση,  ο τούρκος υπουργός  Εγκεμέν Μπαγίς, τάχθηκε  «υπέρ της επικερδέστατης για την Τουρκία συνέχισης των συνομιλιών»  διότι όπως δήλωσε, «χωρίς ν’ απομακρύνουμε ούτ’ έναν στρατιώτη απ’ το νησί, χωρίς να παραχωρήσουμε ούτε σπιθαμή εδάφους, διατηρώντας την εθνική μας υπερηφάνεια και τη φήμη μας , παραμένουμε  όρθιοι στις θέσεις μας»!! Οι δηλώσεις του κ. Ε.Μπεγκίς  σχετίζονται με τη συμπεριφορά του Προέδρου της Κύπρου Δ.Χριστόφια, να δεχτεί την εκ περιτροπής Προεδρία (3 χρόνια έλληνας και δύο τούρκος), την «σταθμισμένη ψήφο»  που ακυρώνει την αναλογική εκπροσώπηση στα θεσμικά όργανα του νέου κράτους της  ελληνοκυπριακής πλειοψηφίας (7 ψήφοι ελλήνων θα ισοσταθμίζονται με 2 τούρκων!!) και την αποδοχή της παραμονής 50 χιλιάδων τούρκων εποίκων στο νησί.
Άραγε, έναντι ποίου ανταλλάγματος δέχτηκε αυτές τις ευνοϊκότατες για τους τούρκους  προτάσεις ο Πρόεδρος Δ.Χριστόφιας; 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα