Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Υπέρογκα ενοίκια πληρώνουν οι στρατιωτικοί σε Έβρο και νησιά

του ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

Θύματα άγριας εκμετάλλευσης από τους ενοικιαστές σπιτιών,  είναι τα στελέχη του Στρατού που υπηρετούν σε Στρατιωτικές Μονάδες,   κυρίως στον Έβρο και τα νησιά του Αιγαίου.
Για παράδειγμα, στην Ορεστιάδα, ή στο Μούδρο, ή στην Καλλονή και αλλού , όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση δωματίων επειδή υπηρετούν εκατοντάδες στρατιωτικοί,  μία γκαρσονιέρα έχει ενοίκιο από 250 μέχρι 400 ευρώ το μήνα! Επισημαίνουμε ότι οι Επαγγελματίες Οπλίτες(ΕΠ.ΟΠ) , που συνήθως ενοικιάζουν γκαρσονιέρες έχουν μηνιαίες αποδοχές  (συνολικά μαζί με τα επιδόματα) από 950 μέχρι 1.100 Ευρώ.  Επίσης, ένα τριάρι διαμέρισμα στις ίδιες περιοχές  κοστίζει από 550 μέχρι 800 ευρώ! Γενικά το κόστος ενοικίου είναι δυσβάστακτο για τα στελέχη , ειδικά μάλιστα στις  περιπτώσεις (η πλειοψηφία) που οι σύζυγοι  δεν μπορούν να εργαστούν  κυρίως λόγω των συχνών μεταθέσεων.


Έτσι, η στέγαση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των οικογενειών τους στις παραμεθόριες περιοχές, εξελίσσεται σε οξύ οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα (αλλάζουν τόπο διαμονής κάθε δύο ή τρία χρόνια),  με προφανείς επιπτώσεις και στην  κύρια δραστηριότητά τους.
Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προσπαθεί, να δημιουργήσει πολυκατοικίες για στρατιωτικούς (ΣΟΑ)εκεί όπου υπάρχουν πολλές Στρατιωτικές Μονάδες, για να καλυφτούν οι στεγαστικές ανάγκες των διαρκώς μετακινούμενων στελεχών, αλλά τα αποτελέσματα είναι πενιχρά.  Από τις δέκα αιτήσεις στρατιωτικών για στέγαση στα ΣΟΑ, ικανοποιούνται μόνο οι τρείς!! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ολόκληρο το νομό Έβρου υπάρχουν μόνο 340 διαμερίσματα στα ΣΟΑ , για  περισσότερο από 2 χιλιάδες στρατιωτικούς!
Οι λόγοι, που δεν προχωράει το πρόγραμμα στέγασης των στρατιωτικών, είναι δύο: Διότι  είναι εξαιρετικά φειδωλός ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και διότι αντιδρούν οι Δήμοι, εκτιμώντας ότι  θίγονται  τα οικονομικά συμφέροντα των δημοτών-  ενοικιαστών!
Πληρώνουν ενοίκιο και στα ΣΟΑ
Υπάρχει η εντύπωση στη κοινή γνώμη,  ότι οι στρατιωτικοί που διαμένουν  Στρατιωτικά Οικήματα  Αξιωματικών - Υπαξιωματικών (ΣΟΑ - ΣΟΜΥ) στις διάφορες Φρουρές και Στρατόπεδα, διαμένουν ΔΩΡΕΑΝ και μάλιστα δεν πληρώνουν ΔΕΗ- ΕΥΔΑΠ και κοινόχρηστα.  Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική.  Οι ενοικιαστές  στρατιωτικοί στα ΣΟΑ καταβάλουν ενοίκιο που κυμαίνεται από 85 μέχρι 200 ευρώ το μήνα , ενώ πληρώνουν ΟΛΕΣ τις παροχές. Για τις δαπάνες κοινών παροχών (ηλεκτρισμού, κίνησης ανελκυστήρων, ύδρευσης, κεντρικής θέρμανσης, ευπρεπισμού του περιβάλλοντος το κτίριο χώρου, απορριμμάτων κοινοχρήστων χώρων, καθαριότητας, εκκένωσης βόθρων, αμοιβή ιδιωτικών συνεργείων κλπ) ισχύουν τα ίδια με τις ιδιωτικές πολυκατοικίες, σχετικά με την επιβάρυνση των ενοικιαστών.
Επειδή όμως, η ανάγκες στέγασης των στρατιωτικών είναι μεγάλες και τα διαμερίσματα στο ΣΟΑ περιορισμένα, υπολογίζεται ότι  κάθε στρατιωτικός κατά την 35-χρονη καριέρα του, διαμένει στα ΣΟΑ συνολικά μέχρι  5 ή 6  χρόνια!  Είναι σαφές ότι, θα πρέπει να προχωρήσουν τα προγράμματα κατασκευής νέων στρατιωτικών κατοικιών σε παραμεθόριες περιοχές (ΣΟΑ), προκειμένου να καλυφτούν επαρκώς οι ανάγκες των στελεχών του Στρατού.



Σχόλια

  1. TA ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΟΙΚΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ,ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ. ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΟΑ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ,ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΟΡΙΑ, Η ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΦΡΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΝΟΙΚΙΑΖΕΙ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ? ΜΟΝΟ ΝΑ ΖΗΤΑΝΕ ΕΥΘΥΝΕΣ ΞΕΡΟΥΝ , ΤΗΝ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε μια χώρα που η διαφορετική άποψη προκαλεί συγκρούσεις και όχι έναυσμα για εποικοδομητικό διάλογο…

    Σε μια χώρα που οι κυβερνήτες της, δεν δίνουν σημασία στις αγωνίες του λαού της…


    Σε μια χώρα που η σοφία και η σύνεση ανήκει αποκλειστικά μόνο στους κυβερνήτες…


    Σε μια χώρα που η οικονομία προέχει της Πατρίδας…


    Σε μια χώρα που το παρελθόν των κυβερνήσεων, δεν πείθει τους λαούς για το μέλλον…


    Σε μια χώρα που ο λαός δεν οδηγείται αλλά φέρεται…


    Σε μια χώρα που η νεολαία εξεγείρεται μόνο όταν το άδικο έχει επώνυμο…

    Σε μια χώρα που ο λαός της διαδηλώνει συχνά για προβλήματα που απασχολούν άλλες χώρες και σπάνια για την δική του…



    Σε μια χώρα που εμπιστεύεται την εικόνα και όχι την λογική…



    Σε μια χώρα που προτιμά να εκτονώνεται παρά να δημιουργεί…



    Σε μια χώρα που αλλάζει χωρίς ποτέ να το έχει ζητήσει …


    Σε αυτή τη χώρα,
    μόνο ο Θάνατος χαμογελάει


    Σε αυτή τη χώρα,
    μόνο οι Νεκροί αντιστέκονται


    Σε αυτή τη χώρα,
    ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα