Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια απάντηση στο Focus από τον Γιάννη Καψή

Η επιστολή του δημοσιογράφου και πρώην υπουργού εξωτερικών (1982-1989)Γιάννη Καψή στο γερμανικό περιοδικό Focus:

«Κύριε διευθυντά
Θα ήθελα να συγχαρώ τούς συναδέλφους του περιοδικού σας για την τόσο επιτυχημένη προβοκάτσια τους με το περιβόητο πλέον, εξώφυλλο σας. Κατόρθωσε να παρασύρει τους αδιόρθωτα παρορμητικούς συμπατριώτες μου, σε συναισθηματικές αντιδράσεις , αδιανόητες για ένα καθεστώς ελευθερίας του Τύπου (;) και ν' αποτρέψει μια ψύχραιμη απάντηση στην πραγματική πρόκληση ότι «ο Γερμανός φορολογούμενος δεν θα βάλει το χέρι βαθειά στην τσέπη για να βοηθήσει τους 'Έλληνες».
Δεν θα αμφισβητήσω τις βαρύτατες ευθύνες όλων των κατοίκων αυτής της χώρας και την υποχρέωση μας να προχωρήσουμε σε οδυνηρές θυσίες για την ανασύνταξη της οικονομίας μας. Ούτε είμαι απ' αυτούς που θέλουν να βάλει ο Γερμανός φορολογούμενος το χέρι στην τσέπη για να μας βοηθήσει. Θα μου αρκούσε να βγάλει ο Γερμανός εταίρος το χέρι του, που έχει χωθεί βαθύτερα,από την δική μου τσέπη και λεηλατεί την ελληνική Οικονομία όπως συνέβη και κατά την ναζιστική κατοχή- λεηλασία για την οποίαν μας οφείλετε ακόμη τις περιβόητες πολεμικές επανορθώσεις.


Θα σας θυμίσω ότι την παραμονή της εισδοχής μας στην ευρωζώνη η ισοτιμία της δραχμής προς το μάρκο ήταν 174=1, αλλά η ισοτιμία δαχμης=ευρώ ορίσθηκε σε 375=1 που σημαίνει ότι η αγοραστική αξία του μάρκου, στην Ελλάδα, τριπλασιάσθηκε.

Υπεραπλουστευμένα εάν ο Γερμανός φορολογούμενος- που σήμερα αρνείται και ορθά, να βάλει το χέρι στην τσέπη- αγόραζε ένα κιλό λάδι με ένα μάρκο την επομένη με το ίδιο μάρκο , που είχε βαφτίσει ευρώ, αγόραζε τρία κιλά λάδι περίπου. Πως έγινε αυτό; Θα συνιστούσα να μην επιδιώξετε δικαστική διερεύνηση γιατί στο εδώλιο του κατηγορουμένου δεν θα καθόντουσαν μόνον Έλληνες. Το αποτέλεσμα

Έχει σημασία.

Σήμερα το γερμανικό κεφάλαιο έχει εξαγοράσει το 38% της παραγωγικής βάσης της Ελλάδας, χωρίς να υπολογίσουμε την γιγαντιαία εξαγορά του ΟΤΕ από την D.T. ενώ υφιστάμεθα διάφορους εκβιασμούς 'όπως ν΄ αγοράσουμε τα ελαττωματικά υποβρύχια σας.

Η προβοκάτσια, λοιπόν , του περιοδικού σας επέτυχε. 'Ένα μόνον λάθος έγινε, γεγονός που με που με κάνει ν' ανησυχώ προσωπικά. Αυτό το «απατεώνες» και «αλήτες» μου θύμισε τον στοίχο του νομπελίστα μας Ελύτη για την μεγάλη εξέγερση την ημέρα της εθνικής μας επετείου το '43.Απέναντι στα μουσκέτα του κατακτητή γράφει στάθηκαν « παιδιά με γυμνά γόνατα, που τους έλεγαν αλήτες». Συγγνώμη που το θυμήθηκα, αλλά ήμουν ένας από τους «αλήτες» εκείνους. Δεν μνησικακώ. Προσωπικά γλύτωσα με ένα σημάδι στο πετσί μου. Ο διπλανός μου τέλειωσε στο Άουσβιτς.

Δεν μνησικακώ. Ανησυχώ..


Γιάννης Καψής

Δημοσιογράφος-πρώην υπουργός των εξωτερικών και...αείποτε «αλήτης».

Σχόλια

  1. Ωραία μας τα λέτε κύριε Καψή, συμφωνούμε. Μήπως θα έπρεπε να τα πείτε όμως και λίγο στον γιό του συγχωρεμένου του φίλου σας του Ανδρέα γιατί σα να έχει πάρει πολύ ψηλά τον αμανέ και τα ζεϊμπέκεικα; Α! και κάνα χαστουκάκι στον γιό σας, που και που, για τα όσα λέει στο γυαλί και γράφει στις φυλλάδες, δεν θα έβλαπτε νομίζω. Με σεβασμό, ένας Έλληνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο κύριε Καψή. Συμφωνώ με τον "Δημήτριο" σε ό,τι αφορά τις παρατηρήσεις σας προς τον κ.Πρωθυπουργό.Καλό θα είναι όλα αυτά που αναφέρετε,να τα τονίζετε και στους σημερινούς κυβερνώντες.Ως πότε θα πληρώνει πια ο απλός πολίτης τα σπασμένα?Ως πότε θα μας εμπαίζουν και θα μας κατηγοριοποιούν σε έντιμους,ανέντιμους,απατεώνες,λουφαδόρους,τεμπέληδες?δεν λέω,να συμβάλλουμε όλοι όπως μπορούμε στην πατρίδα,αλλά ποιος μας εγγυάται πια,ότι και αυτή η προσπάθειά μας δεν θα πέσει στο κενό? είμαι 43 ετών και από το 81 που θυμάμαι την πολιτική,όλο για "λιτότητα"..."σφίξτε το ζωνάρι"...και φράσεις που μόνο σε ευδαιμονία και πλούσια ζωή δεν παραπέμπουν. Ο κόσμος αγανάκτησε! ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΠΙΑ!

    michaelkoukounakis@yahoo.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δε φτάνει μόνο να συμφωνείς και να συνυπογράφεις...
    Η ουσία της υπόθεσης δεν ειναι να τα διαβάζουμε εμεις και να νοιώθουμε "εθνικά υπερηφανοι" για την απάντηση. Καλό θα ηταν να τη δούμε και δημοσιευμένη σε κανα δυό γλώσσες (Αγγλικά και κυρίως ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ) καθώς επίσης και καμιά δεκαριά Γερμανόφωνα BLOGS και sites. Αλλιώς τι νόημα έχει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα πρέπει να διορθωθεί μία ανακρίβεια στα γραφόμενα του κ. Καψή.
    Η αμετάκλητη ισοτιμία δραχμής προς ευρώ ορίσθηκε 1€= 340,75 δρχ. και του γερμανικού μάρκου 1€= 1,9558 DEM. Οπότε η ισοτιμία μεταξύ μάρκου και δρχ. είναι 1DEM = 340.75 : 1,9558= 174,22 ΔΡΧ. Άρα κακώς ισχυρίζεται ο κ. Καψής πως τριπλασιάστηκε η αγοραστική δύναμη του Γερμανού με την χρήση του ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβάζοντας τα σχόλια "των ανώνυμων" χαίρομαι που ο Κος Καψής απευθύνθηκε στους Γερμανούς αναγνώστες έστω και εμέσως γιατί οι δικοί μας σαν να μην κατάλαβαν!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είμαι Δημόσιος Υπάλληλος.
    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να μου κένει το Κράτος κρατήσεις από το μισθό και τα δώρα μου? Εγώ θα καλύψω το έλλημα που δημιούργησαν οι προηγούμενες Κυβερνήσεις? Οι υπουργοί των τέως Κυβερνήσεων αποδεδιγμένα πλέον τα φάγανε όλα, γιατί να πληρώσω τελικά ΕΓΩ τις βιλλες τους?
    Ο Κύριος Παπανδρέου θα έπρεπε να βάλει στο χέρι αυτούς και οχι την εργατική τάξη. Εγω προσωπικά χέστ@κα για το τι γράφει το focus γιατί δεν απευθύνετε σε μένα, αλλά στους πολιτικούς που με έχουν Κυβερνήσει τα τελευταία χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς τον κ. Καψή και τους προηγούμενους :
    1. Η σημασια του εξωφυλλου του FOCUS είναι ότι εμφανίζειτην Ελλαδα δια της Αφροδίτης να λέει στον κόσμο ή τους Γερμανούς να πάνε να γ...θούν..Αυτο δεν λέμε και μεις??
    2. Ο κ. Δημ. Υπάλληλος θα πρέπει να ξέρει ότι ,ελάχιστα λεφτα "φαγώθηκαν" Τα περισσότερα πηγαν σε περιττές δαπάνες, Ολυμπιακούς, υπεραριθμους δημ. υπαλλήλους (π.χ.40 κηπουρους ο Ευαγγελισμός χωρίς να εχει κήπο). Φωναξε ποτε να απολυθούν οι υπεραριθμοι??ΟΧΙ. Να πληρωσει λοιπόν...
    3. ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ κ. Καψή φωναξατε για το ΤΣΟΒΟΛΑ ΔΩΣΤΑ ΟΛΑ?? Οχι..Για το "κωλοσπιτο" (βαγγ. Γιαννόπουλος ) που χτιστηκε "με δανεικά""ΟΥΤΕ ...Για τους Ολυμπιακούς ( 1 τρις δρχ)??Ομοιως ούτε...Για το αφορολογητο της Εκκλησίας, για τα λεφτα στους ταλαιπωρους αγροτε ςτου ΜΠούτα και του Αραμπατζή??ΟΧΙ..
    4.Αν δεν ειχαμε το € θα ειχαμε ισοτιμια 1$=1300 δρχ..
    5. Συνεπώς μαλλον πρεπει να σιωπάτε, όπως και κάθε ενας που ακολούθησε τον Ανδρέα και μαζι μετο Λαλιώτη τραγουδούσε "Ας κρατήσουν οι χοροί" (του Ζαλόγγου φυσικά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1ο λάθος: 1 ευρώ = 340,75 δραχμές, όχι 375
    2ο λάθος: 1 ευρώ = 2 μάρκα (περίπου), όχι 1=1
    3ο λάθος: ακόμη κι αν ήταν 1 ευρώ = 1 μάρκο όπως ισχυρίζεται, θα ήταν διπλασιασμός, όχι τριπλασιασμός.

    Με λίγα λόγια, λαϊκίστικες μπαρούφες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα