Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΥΠΡΙΑΚΟ

    Εργώδεις πολιτικές διαβουλεύσεις , είναι σε πλήρη εξέλιξη στην Κύπρο, ενόψει της επίσκεψης του Πρωθυπουργού Γ.Α.Παπανδρέου στη Μεγαλόνησο την ερχόμενη βδομάδα, αλλά και λόγω των «εκλογών» στις 18 Απριλίου  στα κατεχόμενα. 
Ο κ. Παπανδρέου θα επισκεφθεί την  Δευτέρα την Κύπρο και θα έχει συνομιλίες με τον Πρόεδρο Χριστόφια και συναντήσεις  με τους αρχηγούς των κομμάτων, στο πλαίσιο Συνόδου του Άτυπου Συμβουλίου Αρχηγών.
 Επειδή από την αμερικανο-βρετανική διπλωματία τον ΟΗΕ, την Ε.Ε. και την Τουρκία, διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις για την επίλυση του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου, γι’ αυτό:  
Χρήσιμο είναι να υπενθυμίσουμε ότι,  η Τουρκία εισέβαλε με στρατιωτική δύναμη  κατά της κυρίαρχης Κυπριακής Δημοκρατίας το 1974.
Η  Τουρκία κατέχει παράνομα έδαφος της επικράτειας της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ε.Ε..
Η  Τουρκία έχει διαπράξει σωρεία εγκλημάτων (Πολέμου και Κοινού Ποινικού Δικαίου) κατά των Ελλήνων της Κύπρου.
Ο  ‘‘de facto διαχωρισμός’’  των δύο κοινοτήτων είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, ως απότοκο αποτέλεσμα της στρατιωτικής εισβολής, της  κατοχής και της παραβίασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.


                                           
Λίγες ημέρες μένουν ως τις “εκλογές” της 18ης Απριλίου στα κατεχόμενα κυπριακά εδάφη και κορυφώνεται η σκληρή αντιπαράθεση  μεταξύ του τουρκοκύπριου ηγέτη, Μεχμέτ Αλί Ταλάτ και του “πρωθυπουργού” του  τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους, Ντερβίς Έρογλου.  
Η αμερικανική διπλωματία φαίνεται ότι επιθυμεί την εκλογή του Α.Ταλάτ, γι’ αυτό άλλωστε η αμερικανίδα Υπουργός Εξωτερικών Χίλαρυ Κλίντον απηύθυνε πρόσκληση στο  Μεχμέτ Αλί Ταλάτ να επισκεφθεί τις ΗΠΑ, μετά τις εκλογές στα κατεχόμενα. Η κίνηση της Κλίντον ερμηνεύεται ως σαφής στήριξη προς τον Ταλάτ έναντι του  Ντερβίς Έρογλου.
Πάντως στα κατεχόμενα επικρατεί μια δυναμική εθνικισμού, με τον εθνικιστή «Πρωθυπουργό» Έρογλου να αισιοδοξεί ότι μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και το 60% στις προτιμήσεις των τουρκοκυπρίων και των τούρκων εποίκων στις εκλογές!  Οι Τούρκοι έποικοι που έχουν δικαίωμα ψήφου, είναι φανατικοί οπαδοί του Ερογλου.
Αν αυτό συμβεί, δηλαδή μεγάλη νίκη του Ερογλου,  τότε θα υπάρξουν σοβαρές ανατροπές σε όσα έχουν συμφωνήσει οι Χριστόφιας – Ταλάτ.
Το Κυπριακό θα περάσει από  πιο δύσβατα πολιτικά και διπλωματικά μονοπάτια.
 Είναι χαρακτηριστικό ότι, ο   Ντερβίς Έρογλου (που προηγείται με μεγάλη διαφορά του Α.Ταλάτ στις δημοσκοπήσεις),  δηλώνει ότι θα προσέλθει στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων “προκειμένου να διευκολύνει μια συμφωνία που να βασίζεται στην ισότητα και όχι για να προβεί σε παραχωρήσεις”.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Έρογλου,  σε πρόσφατη συνέντευξή του για το Κυπριακό , είχε δηλώσει, πως βλέπει ως μόνη λύση τη “συμπεφωνημένη διχοτόμηση”…








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα