Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ. Χριστόφιας προήδρευσε συνεδρίας του Εθνικού Συμβουλίου της Κύπρου

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Χριστόφιας προήδρευσε σήμερα, στο Προεδρικό Μέγαρο, συνεδρίας του Εθνικού Συμβουλίου.

Μετά τη λήξη της συνεδρίας, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Στέφανος Στεφάνου προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Συνήλθε σε συνεδρία το Εθνικό Συμβούλιο υπό την προεδρία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια. Ο κ. Πρόεδρος ενημέρωσε εκτενώς τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου επί των τελευταίων εξελίξεων στο Κυπριακό, αντηλλάγησαν κάποιες απόψεις και έχει συμφωνηθεί να γίνει εφ’ όλης της ύλης συζήτηση επί του Κυπριακού σε τριήμερη συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου στις 26, 27 και 28 Απριλίου».

Στη συνέχεια, ο κ. Στεφάνου απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων ως ακολούθως:

Ερώτηση: Στο θέμα με τις συγκλίσεις, όπως έχουν ανακοινωθεί από τον κ. Ταλάτ, υπήρξε τοποθέτηση εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας;

Απάντηση: Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου έχουν πλήρη ενημέρωση για την πορεία των διαπραγματεύσεων, για το πού υπάρχουν συγκλίσεις και πού υπάρχουν αποκλίσεις και διαφωνίες. Να υπενθυμίσω ότι στην προηγούμενη συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά τις εντατικοποιημένες διαπραγματεύσεις, έγινε πλήρης ενημέρωση. Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου έχουν όλα τα έγγραφα και γνωρίζουν λεπτομερώς, σύμφωνα με τη δική μας τοποθέτηση, πού υπάρχουν συγκλίσεις, πού υπάρχουν αποκλίσεις και ποιες είναι οι θέσεις των δύο πλευρών στις διαπραγματεύσεις, επί όλων των θεμάτων.
Ερώτηση: Αυτά συμβαδίζουν με όσα έχει πει ο κ. Ταλάτ; Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου άκουσαν κάτι καινούργιο από τον κ. Ταλάτ ή κάτι που δεν είναι ακριβές;

Απάντηση: Εμείς δεν θα μπούμε στη διαδικασία του αν αυτό που είπε ο κ. Ταλάτ είναι σωστό ή λάθος, από τη στιγμή που όλοι γνωρίζουν ποιες είναι οι δικές μας θέσεις, εκτός και αν τελικά λαμβάνουμε ως μέτρο σύγκρισης και ως κριτήριο το τι λέει η μια πλευρά και το θεωρούμε δεδομένο και αρχίζουμε εμείς συζήτηση.

Ερώτηση: Ο κυπριακός λαός δεν έχει δεύτερο μέτρο σύγκρισης. Μόνο τον κ. Ταλάτ έχει ακούσει μέχρι τώρα να αναφέρεται σε συγκεκριμένες συγκλίσεις και συγκεκριμένες συμφωνίες, όπως η συμφωνία για ξένο δικαστή, συμφωνία για το εδαφικό να πάει στο τέλος και για 31 τόσα έγγραφα.

Απάντηση: Για το εδαφικό εγώ δεν είχα πει ότι αυτή είναι η συμφωνία, εγώ είχα πει ότι το θέμα της διαδικασίας εναπόκειται στους δύο ηγέτες, στη βάση και της ιδιοκτησίας της διαδικασίας, να αποφασίσουν για τα θέματα.

Ερώτηση: Υπάρχει συμφωνία για να πάει τελευταίο;

Απάντηση: Έχω πει ότι αυτό το αποφασίζουν οι δύο ηγέτες.

Ερώτηση: Το έχουν αποφασίσει λέει ο κ. Ταλάτ.

Απάντηση: Επαναλαμβάνω ότι εναπόκειται στις δύο κοινότητες να αποφασίσουν για το πώς συνεχίζουν τη διαδικασία, όπως έχουν αποφασίσει μερικές φορές στο παρελθόν για διάφορα πράγματα. Σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση, το πιο ουσιαστικό είναι ότι τα κόμματα έχουν πλήρη ενημέρωση για το πού βρίσκεται το θέμα των διαπραγματεύσεων με τις συγκλίσεις και τις αποκλίσεις.

Ερώτηση: Το ενδεχόμενο ‘εκλογής’ Έρογλου στα κατεχόμενα δεν ανατρέπει τα πάντα σχετικά με την αναμενόμενη τριήμερη συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου; Δεδομένου ότι, ίσως, να μην τιμήσει τα όσα έχουν θεωρηθεί ως συγκλίσεις μέχρι στιγμής.

Απάντηση: Αρχίζουμε τώρα τα ίσως και τα εάν για ένα γεγονός που βρίσκεται μπροστά μας. Όταν θα έχουμε μπροστά μας τα γεγονότα, τότε θα μπορούμε να τα εκτιμήσουμε και να τα συνυπολογίσουμε – όπως κάνουμε κάθε φορά για τα διάφορα γεγονότα που μπορεί να επηρεάσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τη διαπραγματευτική διαδικασία. Να μη βιαζόμαστε έχοντας υπόψη ότι στην τριήμερη συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα.

Ερώτηση: Πιστεύετε ότι χρήζει αλλαγής η τακτική του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Κυπριακό; Κάποια κόμματα είχαν θέσει αυτό το θέμα.

Απάντηση: Όταν λέμε ότι χρήζει διαφοροποίησης η τακτική τί εννοούμε; Να εγκαταλείψουμε τις διαπραγματεύσεις; Να εγκαταλείψουμε τη διαπραγματευτική τακτική; Διότι η τακτική είναι διάφορα πράγματα, άστε που και ο καθένας, πολλές φορές, δίνει διαφορετική ερμηνεία. Δεν θα ήθελα να υπεισέλθω σε μια τέτοια διαδικασία από τη στιγμή που αυτά τα ζητήματα συζητούνται στο Εθνικό Συμβούλιο και θα συζητηθούν ξανά στο Εθνικό Συμβούλιο.

Ερώτηση: Ο κ. Ομήρου ζητεί απόσυρση της εκ περιτροπής προεδρίας και ο κ. Καρογιάν φαίνεται να επενδύει σε αυτό που εξασφάλισε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, δηλαδή, τη δήλωσή του ότι, ως διαπραγματευτής, μπορεί όταν κρίνει να ανασκευάζει, να αποσύρει ή να εμπλουτίζει προτάσεις. Η θέση είναι τελικά ότι μπορεί να φτάσουμε στην απόσυρση ή στη βελτίωση για την εκ περιτροπής;

Απάντηση: Τώρα θα αρχίσουμε πάλι να συζητούμε για το τι μπορεί να γίνει, τι δεν έγινε ή τι θα γίνει. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει πει ότι είναι ανοικτή η διαδικασία των διαπραγματεύσεων και γίνεται στη βάση του ‘τίποτα δεν είναι συμφωνημένο αν δεν συμφωνηθούν όλα’ και ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ως διαπραγματευτής της ελληνοκυπριακής πλευράς, έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει και αν το εκτιμήσει ο ίδιος, να λαμβάνει τις δικές του αποφάσεις. Και έχει πει σε ό,τι αφορά στο συγκεκριμένο θέμα, ότι δεν θεωρεί ότι έχουν αλλάξει τα δεδομένα για να αποσύρει την πρόταση.

Ερώτηση: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με ποιό τρόπο θα λάβει υπόψη τα όσα θα ακούσει από τα κόμματα σε αυτή την τριήμερη συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου;

Απάντηση: Θεωρείτε αρνητικό το ότι το Εθνικό Συμβούλιο από καιρού εις καιρόν έχει τη δυνατότητα, σε πολυήμερες συνεδρίες, να εκτιμά και την πορεία, να προσμετρά τα διάφορα δεδομένα και τις διάφορες εξελίξεις, που ενδεχομένως προκύπτουν στην πορεία, έτσι ώστε να μπορεί, μέσα από αξιολόγηση να δει πού είμαστε, τι χρειάζεται να γίνει, τι δεν έγινε καλά και τι χρειάζεται να προσαρμόσουμε;

Ερώτηση: Η ερώτηση είναι επειδή κάποια από τα κόμματα φαίνεται να έχουν αυξημένες προσδοκίες, ακριβώς, σε ζητήματα που έχουν ενστάσεις και περιμένουν να υπάρξει κάποια ανταπόκριση σε ανησυχίες που εγείρουν.

Απάντηση: Νομίζω να περιμένουμε την τριήμερη συνεδρία και να μην αρχίσει τώρα ο καθένας να ‘τραβά’ τη δική του γραμμή και να θέτει τα δικά του ζητήματα. Υπάρχει η συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου.

Ερώτηση: Δεν μπορούσε να τεθεί πιο νωρίς;

Απάντηση: Υπάρχουν κάποια άλλα πράγματα, είναι και η επίσκεψη του Ελληνα Πρωθυπουργού, είναι και οι δεσμεύσεις που ο καθένας έχει, και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας που, πέρα από το Κυπριακό, έχει και κάποια άλλα ζητήματα πολύ σημαντικά, για τη διακυβέρνηση του τόπου.

Ερώτηση: Σύμφωνα με πληροφορίες από τα κατεχόμενα, έχει υπάρξει τηλεφωνική επικοινωνία της Αμερικανίδας Υπουργού Εξωτερικών κας Κλίντον με τον κ. Ταλάτ. Υπήρξε ανάλογη τηλεφωνική επικοινωνία και με τον Πρόεδρο;
Απάντηση: Μόλις πριν από 2-3 ημέρες ο Υπουργός Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας είχε συνάντηση με την κα Κλίντον, όπου συζήτησε όλα τα ζητήματα.

Ερώτηση: Με βάση τις διαφωνίες που ακούμε, ο Πρόεδρος καλεί σε ενότητα και για μια φωνή στο εσωτερικό μέτωπο για να προχωρήσουν οι συνομιλίες. Σε αυτό το τριήμερο ευελπιστείτε ότι μπορεί να επιτευχθεί, με αυτές τις διαφωνίες, η μέγιστη δυνατή ενότητα;

Απάντηση: Αυτή είναι ευχή και προσδοκία. Δεν υπάρχει καλύτερη οδός, ίσως να είναι και η μοναδική οδός, μέσα από αλληλοσεβασμό να υπάρχει διάλογος και συζήτηση. Και αυτό γίνεται. Από ‘κει και πέρα, ο καθένας είναι υπεύθυνος των δικών του στάσεων και των δικών του πράξεων. Εμείς θέλουμε και επιδιώκουμε την ενότητα.

Ερώτηση: Υπήρξε συζήτηση στο Εθνικό Συμβούλιο και για το θέμα της απόφασης του ΕΔΑΔ και για το θέμα του απευθείας εμπορίου; Υπάρχει κάποιο συμπέρασμα εκ μέρους του Σώματος;

Απάντηση: Υπήρξε μια συζήτηση, αλλά να μου επιτρέψετε να μείνω μέχρι εδώ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα