Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΛΗΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΟΣΣΟΒΟΥ: Αναγνωρισμένη προσφορά στην Ειρήνη , τον Άνθρωπο και τον Πολιτισμό.


Του Χρήστου Καπούτση
Στο πολύπαθο Κόσσοβο, οι έλληνες στρατιωτικοί που ανήκουν στην Ελληνική Δύναμη Κοσσόβου (ΕΛ.ΔΥ.ΚΟ), δίνουν μια ξεχωριστή «μάχη» προκειμένου να εδραιωθεί η Ειρήνη, να γίνουν σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα και να διατηρηθούν τα πολιτιστικά μνημεία της περιοχής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, το προσωπικό της ΕΛΔΥΚΟ παρέχει 24ωρη προστασία σε Χριστιανικές Εκκλησίες, ενώ με παρέμβαση των ελλήνων στρατιωτών διασώθηκαν τα ιερά κειμήλια στην Ιερά Μονή της ΓΚΡΑΤΣΑΝΙΤΣΑ. Επίσης, με συνοδεία των ανδρών της ΕΛΔΥΚΟ μεταφέρεται και διανέμεται ανθρωπιστική βοήθεια σε διάφορα χωριά του Κοσσόβου, είτε εκεί κατοικούν Αλβανοί, είτε Σέρβοι. Επίσης το ιατρικό προσωπικό της ΕΛΔΥΚΟ, παρέχει δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους κατοίκους του Κοσσόβου, ειδικά σε αυτούς που δεν έχουν πρόσβαση στα νοσοκομεία.
Μετά τα δραματικά γεγονότα του 1999 στην τότε Γιουγκοσλαβία, συγκροτήθηκε η πολυεθνική στρατιωτική δύναμη Κοσσόβου (KFOR), που εγκαταστάθηκε στο Κόσσοβο, με αποστολή, να εξασφαλίσει συνθήκες διοικητικής λειτουργίας, κοινωνικής ειρήνης και ασφάλειας, να επιβάλλει τους όρους που προέβλεπαν οι Συμφωνίες καταπαύσεως του πυρός του ΟΗΕ και να βοηθήσουν τον ΟΗΕ στην άσκηση πολιτικής εξουσίας μεταξύ αυτών και την αστυνόμευση και την ανασυγκρότηση της κατεστραμμένης από τους εκτεταμένους βομβαρδισμούς περιοχής του Κοσσυφοπεδίου. Η αρχική δύναμη της KFOR αριθμούσε περίπου 35 χιλιάδες στρατιωτικό προσωπικό! Σήμερα στο Κόσσοβο βρίσκονται περίπου 12 χιλιάδες στρατιωτικοί από 32 χώρες που μετέχουν στην KFOR και με την παρουσία τους εξασφαλίζουν συνθήκες σχετικής κοινωνικής ηρεμίας, αφού πολλά προβλήματα σχετικά με την ειρηνική συμβίωση των εθνοτήτων (αλβανοί , σέρβοι και ρομά) , δεν έχουν ακόμη επιλυθεί.


Στις 17 Φεβρουαρίου του 2008, στη Βουλής του Κοσόβου, υπερψηφίστηκε διακήρυξη, με την οποία το Κόσοβο κηρύσσεται ανεξάρτητο κράτος. Σε αυτή τη συνεδρίαση , δεν συμμετείχαν οι Σέρβοι βουλευτές, αλλά ούτε και εκπρόσωποι της προσωρινής διοίκησης του ΟΗΕ (UNMIK) και της διεθνούς στρατιωτικής δύναμης (KFOR). Στη διακήρυξη, το Κόσοβο ορίζεται "ανεξάρτητο, δημοκρατικό, πολυεθνικό κράτος", υπό την επιτήρηση της πολιτικής αποστολής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EULEX), σύμφωνα με το σχέδιο για την ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου, που εκπονήθηκε από τον διεθνή διαμεσολαβητή Μάρτι Αχτισάαρι , που ωστόσο, δεν εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Οι πρώτες χώρες που αναγνώρισαν το Κόσοβο ως ανεξάρτητο κράτος ήταν το Αφγανιστάν, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Αλβανία, η Τουρκία, η Μεγάλη Βρετανία και η Σενεγάλη. Μέχρι σήμερα 65 κράτη έχουν αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του Κοσόβου. Η Ελλάδα, δεν έχει αναγνωρίσει ακόμη την ανεξαρτησία του Κοσσόβου. Πάντως, η συμμετοχή στην KFOR κρατών που δεν έχουν αναγνωρίσει το Κόσσοβο, εξασφαλίζει τον ουδέτερο χαρακτήρα της αποστολής της KFOR, αλλά και της πολιτικής αποστολής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EULEX).
Η Ελληνική Συμμετοχή
Η συμμετοχή της Ελλάδας είναι πολύ σημαντική αφού η χώρα μας κατατάσσεται στη 5η σε μέγεθος συνεισφοράς δυνάμεων στο Κοσσυφοπέδιο. Την Ελληνική Δύναμη Κοσσόβου συγκροτούν:
α. 12 στελέχη στο Στρατηγείο της KFOR (HQ/KFOR) στην ‘’PRISTINA’’ .
β. 1 Μηχανοκίνητο Τάγμα Πεζικού (Μ/Κ ΤΠ) δυνάμεως 250 ανδρών, στο Πολυεθνικό συγκρότημα Βορείου Τομέα υπό Γαλλική Διοίκηση (MNTF-N), με έδρα τη ‘’MITROVICA’’.
γ. 1 Μηχανοκίνητο Τάγμα Πεζικού (Μ/Κ ΤΠ) δυνάμεως 300 ανδρών, στο Πολυεθνικό συγκρότημα Ανατολικού Τομέα υπό Αμερικανική Δκση (MNTF-Ε), με έδρα το ‘’UROCEVAC’’.
δ. Tην Εθνική Τακτική Διοίκηση (ΕΤΔ) αποτελούμενη από 6 στελέχη.

Ειδικά για την παρουσία της ελληνικής στρατιωτικής δύναμης στο Κόσσοβο, ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος επισημαίνει ότι: «Η Ελλάδα είναι παρούσα στο Κοσσυφοπέδιο και θα εξακολουθήσει να είναι παρούσα με σημαντικές στρατιωτικές δυνάμεις στην ΚFOR. Δεν διεκδικούμε έναν πιο κρίσιμο ρόλο, είμαστε όμως έτοιμοι να αναλάβουμε όποιον ρόλο μας ζητήσουν οι σύμμαχοί μας. Δε θέλουμε να δημιουργούμε προβλήματα στην περιοχή μας, θέλουμε να συμβάλλουμε στη λύση των προβλημάτων στην Βαλκανική.» Σε αναγνώριση της προσφοράς της ΕΛΔΥΚΟ, έχει απονεμηθεί ο Πολεμικός Σταυρός Α΄ Τάξεως στις Σημαίες των 34η Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας και στα 501 και 507 Μηχανοκίνητα Τάγματα.

δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Η ΣΦΗΝΑ"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα