Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΛΛΑΔΑ –ΤΟΥΡΚΙΑ- ΙΣΡΑΗΛ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ


Η αιματηρή επίθεση των Ισραηλινών Στρατιωτών εναντίον της νηοπομπής που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια και μάλιστα στα διεθνή ύδατα επιβεβαίωσε αυτό που αποτελεί γεγονός εδώ και χρόνια. Ότι το Ισραήλ δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει στρατιωτική βία, προκειμένου να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του.
Το Ισραήλ συμπεριφέρεται κατ’ αυτό τον προκλητικό τρόπο, επειδή του το επέτρεψε η διεθνής κοινότητα. Κι όταν υποχρεώνονται οι διεθνείς οργανισμοί όπως ΟΗΕ, το ΝΑΤΟ και η Ε.Ε., να αντιδράσουν, τότε , περιορίζονται σε γενικόλογες εκκλήσεις, για αυτοσυγκράτηση και χλιαρές καταδίκες, που οι ισραηλινές κυβερνήσεις κατά κανόνα πετάνε με περιφρόνηση στο καλάθι των αχρήστων.
θα ήθελα όμως, τηρώντας τη δεοντολογία, να παρέθεσω τη δήλωση του Ρίτσαρντ Φολκ , που έχει και την ιδιότητα του ειδικού των Ηνωμένων Εθνών, για την κατάσταση των Παλαιστινίων στα κατεχόμενα εδάφη. Ο Ρίτσαρντ Φολκ έδωσε στη δημοσιότητα την ακόλουθη δήλωση: «Το Ισραήλ είναι ένοχο για την εξοργιστική στάση που τήρησε, κάνοντας χρήση φονικών όπλων εναντίον άοπλων πολιτών σε πλοία που βρίσκονταν σε διεθνή ύδατα όπου ισχύει η ελευθερία της ναυσιπλοΐας, σύμφωνα με το δίκαιο της θάλασσας. Είναι σημαντικό αυτοί οι Ισραηλινοί που ευθύνονται για την άνομη και φονική ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών ηγετών που έδωσαν τις διαταγές, να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη για τις άδικες αυτές πράξεις».
*************************
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Η Ελληνική Κυβέρνηση αντέδρασε πολύ προσεχτικά, στο αιματηρό επεισόδιο ανοιχτά της Λωρίδας της Γάζας, όπου το Ισραήλ με τη χρήση στρατιωτικής βίας εμπόδισε νηοπομπή με ανθρωπιστική βοήθεια να φτάσει στους αποκλεισμένους Παλαιστίνιους.
Κορυφαίο στέλεχος της Κυβέρνησης, όταν ρωτήθηκε από τον γράφοντα , για την σχετικά ήπια αντίδραση της ελληνικής Κυβέρνηση απέναντι στο Ισραήλ, μας παρέπεμψε στην πολιτική συμπεριφορά των ΗΠΑ, της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, που αρνήθηκαν να καταδικάσουν την χρήση στρατιωτικής βίας από το Ισραήλ εναντίον αμάχων ακτιβιστών.
Η Ελλάδα τουλάχιστον, επεσήμανε ο Υπουργός, διέκοψε την αεροπορική άσκηση των Πολεμικών Αεροποριών Ελλάδας και Ισραήλ, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο, της επανάληψής της.
Πάντως, η συγκεκριμένη ελληνική αντίδραση ήταν επιβεβλημένη, διότι, οι ισραηλινοί κομάντος πραγματοποίησαν ένοπλη επίθεση σε βάρος πλοίου με ελληνική σημαία! (πράξη πολέμου).
Είναι σαφές ότι, οι παρενέργειες από την κλιμάκωση της έντασης σε Άγκυρα και Τελ- Αβίδ, θα επιβαρύνουν την εύθραυστη ισορροπία στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής κα της Κεντρικής Ασίας.
Η Ελλάδα βρίσκεται εντός της «διακεκαυμένης ζώνης» των γεωπολιτικών εξελίξεων, που είναι αυτονόητο ότι θα επηρεάσουν και τα Εθνικά μας θέματα (Κύπρος , Αιγαίο, Θράκη), γι’ αυτό ακριβώς, απαιτούνται υψηλού επιπέδου χειρισμοί από την ελληνική διπλωματία.
**************
Οι δεσμοί των ΗΠΑ με το Ισραήλ είναι πολύ στέρεοι στον πολιτικό, οικονομικό, και στρατιωτικό τομέα και παρά τις διακυμάνσεις δεν απειλούνται.
Για τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ισραήλ λειτουργεί για δεκαετίες ως χωροφύλακας των αμερικανικών συμφερόντων στην περιοχή. Βέβαια, υπάρχει μια δυσφορία στην αμερικανική εξωτερική πολιτική για ορισμένες επιλογές του Ισραήλ, διότι εκτιμούν οι αμερικανοί διπλωμάτες, ότι οι ισραηλινοί υπονομεύουν τις προσπάθειες του Μπάρακ Ομπαμα να οικοδομήσει γέφυρες επικοινωνίας με τον αραβικό κόσμο.
Αλλά και οι ΗΠΑ στηρίζονται στην Τουρκία, που αποτελεί το ανάχωμα στην επέκταση στη Δύση του ισλαμικού φονταμενταλισμού
Μάλιστα οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και η Τουρκία, από το 1996 έχουν σχηματίσει μια πολύ ισχυρή πολιτικο-στρατιωτική συμμαχία, η οποία υπέστη σοβαρό ρήγμα το 2008 , όταν ο ισραηλινός στρατός εισέβαλε στη Λωρίδα της Γάζας και ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν χαρακτήρισε την εισβολή «έγκλημα κατά της ανθρωπότητας». Από τότε, το Ισραήλ επιχειρεί αναθέρμανση των σχέσεων του με την Ελλάδα, ειδικά στον στρατιωτικό τομέα. Και στο πλαίσιο των αναβαθμισμένων ελληνο-ισραηλινών σχέσεων έγινε και η αεροπορική άσκηση «ΜΙΝΩΑΣ 2010».
Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Τουρκία, δεν θεωρεί την παλαιστινιακή οργάνωση «ΧΑΜΑΣ» τρομοκρατική, όπως οι ΗΠΑ και η ΕΕ. Και ακόμη, η Ισλαμική Κυβέρνηση του Τ.Ερντογάν, έχει πραγματοποιήσει θεαματικά διπλωματικά «ανοίγματα» προς το Θεοκρατικό καθεστώς της Τεχεράνης, θανάσιμο εχθρό του Ισραήλ.
*****************
Θα πρέπει επίσης να αξιολογηθεί ότι η τουρκική οργάνωση "IHH", (Ίδρυμα Ανθρωπιστικής Αρωγής) που διοργάνωσε την αποστολή του στολίσκου της Γάζας, έχει διασυνδέσεις με παγκόσμιες ισλαμικές τρομοκρατικές οργανώσεις. ΣΎΜΦΩΝΑ με τον τουρκικό Τύπο, έχει λάβει μέρος σε αποστολές στο Πακιστάν, στην Αιθιοπία, στον Λίβανο, στην Ινδονησία, στο Ιράκ, στα Παλαιστινιακά εδάφη και αλλού. Στην ουσία όμως, πρόκειται για μια «ριζοσπαστική ισλαμιστική ομάδα, η οποία παρουσιάζεται ως ανθρωπιστική οργάνωση».
Επίσης, η Τουρκία, μετά το επεισόδιο, εμφανίζεται να ηγείται των διεθνών αντιδράσεων κατά του Ισραήλ. Αυτό μπορεί να προκαλεί δυσαρέσκεια σε ορισμένες δυτικές πρωτεύουσες, αλλά παραλλήλως αυξάνει σημαντικά το κύρος της όχι μόνο στον μουσουλμανικό κόσμο, αλλά και στο επίπεδο της παγκόσμιας κοινής γνώμης.
Και ακόμη, η σχετικά ήπια αντίδραση της Ελλάδας και η μάλλον φιλοισραηλινή στάση της Κυπριακής Κυβέρνησης, ενέχει κινδύνους, διότι επιβαρύνονταν οι σχέσεις των Ελλήνων με τον Αραβικό και μουσουλμανικό Κόσμο. Τι θα γίνει, αν η Τουρκία ζητήσει την διεθνή αναγνωρίσει του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους; Δεν θα σπεύσουν να το αναγνωρίσουν, δεκάδες αραβικά κράτη;
Πάντως, η σύγκρουση των δύο περιφερειακών υπερδυνάμεων του Ισραήλ και της Τουρκίας, για τον πολιτικό «έλεγχο» της υψίστης στρατηγικής αξίας περιοχής μας, ίσως υποχρεώσει την Ελλάδας να εγκαταλείψει το ρόλο του παθητικού θεατή των εξελίξεων.
**************

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα