Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνάντηση Παπανδρέου - Ερντογάν σήμερα το απόγευμα στην Κωνσταντινούπολη

Επί μία ώρα οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Τουρκίας, κύριοι Παπανδρέου και Ερντογάν, συζητούσαν, χωρίς την παρουσία συμβούλων και διπλωματών, όλα τα διμερή και περιφερειακά θέματα κατά την συνάντησή τους σήμερα το απόγευμα στην Κωνσταντινούπολη 


Οι δύο ηγέτες, σύμφωνα με έγκυρες διπλωματικές πηγές, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι σε αυτή την δύσκολη περίοδο, που διανύουν και οι δύο χώρες, είναι ανάγκη να ενισχύσουν το κλίμα συνεργασίας μεταξύ των δυο κυβερνήσεων και παράλληλα, να στηρίξουν τις συνομιλίες για την επίλυση του Κυπριακού.

Οι δύο ηγέτες συζήτησαν και την έξαρση της βίας στην Τουρκία με τις συνεχείς επιθέσεις Κούρδων ανταρτών στην νοτιοανατολική Τουρκία και τις εκρήξεις στην Κωνσταντινούπολη. Νωρίτερα ο κ. Ερντογάν είχε κατηγορήσει ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τις οποίες δεν κατονόμασε, ότι δεν εμποδίζουν την ροή χρηματοδότησης των Κούρδων ανταρτών και δεν εκδίδουν καταζητούμενους από την Άγκυρα, Κούρδους.

Όσον αφορά το Κυπριακό, κυβερνητικές πηγές υπογράμμισαν ότι ο κ. Ερντογάν δεν επανέλαβε την τουρκική πρόταση για διεθνή διάσκεψη και πρόσθεσε ότι οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να στηρίξουν τις συνομιλίες. Οι ίδιες πηγές τόνισαν ότι κ. Παπανδρέου υποστηρίζει απόλυτα τους χειρισμούς και τις πρωτοβουλίες του κ. Χριστόφια.

Στα διμερή, οι Παπανδρέου και Ερντογάν αναφέρθηκαν με ικανοποίηση στα αποτελέσματα της επίσκεψης του Τούρκου πρωθυπουργού στην Αθήνα τον προηγούμενο μήνα και στις συμφωνίες που υπογράφηκαν, ενώ αναμένεται τις επόμενες ημέρες να αρχίσουν ουσιαστικές συνομιλίες για το Αιγαίο, στο πλαίσιο των διερευνητικών επαφών των υπουργείων εξωτερικών των δύο χωρών.

Ο κ. Ερντογάν δεσμεύθηκε έναντι του κ. Παπανδρέου ότι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σύμφωνα με την οποία το ορφανοτροφείο Πριγκήπου ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, θα γίνει σεβαστή από το τουρκικό κράτος.

Συνάντηση Παπανδρέου - Γκρούεφσκι

Νωρίτερα ο Έλληνας πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον σκοπιανό ομόλογό του, Νίκολα Γκρούεφσκι, με τον οποίο συζήτησε διμερή και βαλκανικά θέματα. Κυβερνητικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι δεν προέκυψε κανένα νέο στοιχείο όσον αφορά το θέμα της ονομασίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις Ελλήνων διπλωματών ο κ. Γκρούεφσκι έχει εντάξει το θέμα του ονόματος στο εσωτερικό πολιτικό παιχνίδι και αξιοποιεί κάθε επαφή με τον κ. Παπανδρέου ή με άλλους ξένους ηγέτες, με στόχο να ενισχύει την κυριαρχία του στο εσωτερικό πολιτικό σκηνικό. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι εξελίξεις στο θέμα της ονομασίας θα σημειωθούν τις επόμενες εβδομάδες με φόντο την Σύνοδο Κορυφής το ΝΑΤΟ τον Νοέμβριο, καθώς οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει να καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις για την ονομασία προκειμένου και η ΠΓΔΜ να ενταχθεί στη Συμμαχία και να εγκριθεί χωρίς προβλήματα το νέο δόγμα του ΝΑΤΟ.

Του απεσταλμένου της zougla.gr, Σωτήρη Σιδέρη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα