Λίγο πριν τα μεσάνυχτα επήλθε συμφωνία για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τους γερμανούς της Thyssen στην Άμπου Ντάμπι Μαρ, των Αράβων επενδυτών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος που εκπροσωπούσε το Ελληνικό Δημόσιο και οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις, κατέληξαν σε συμφωνία.
Η λύση που εξασφαλίσαμε είναι κακή, αλλά είναι ότι το καλύτερο μπορούσαμε να επιτύχουμε, κάτω από αυτές τις συνθήκες, με τους Γερμανούς ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων να απειλούν μέχρι και την τελευταία στιγμή, ότι θα κηρύξουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε καθεστώς πτώχευσης και θα απολύσουν τους 1.300 εργαζόμενους!
Το τελικό κείμενο της σύμβασης θα συνταχθεί τις επόμενες μέρες , από τους νομικούς συμβούλους του ΥΠΕΘΑ και των νέων ιδιοκτητών.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε επειδή η Ελλάδα δεσμεύτηκε να καταβάλει εντός του 2010 προκαταβολή 300 εκατομμυρίων ευρώ, για την ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων, συνολικού κόστους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Και ακόμη δεσμευτήκαμε να παραλάβουμε το ελαττωματικό υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (το γνωστό και ως το υποβρυχίο που «γέρνει»), με σκοπό την πώλησή του.
Όμως, αυτή η κακή λύση, είναι προτιμότερη από το ναυάγιο των συνομιλιών, διότι τότε:
Θα έκλειναν τα Ναυπηγεία και 1300 εργαζόμενοι θα έχαναν τη δουλειά τους.
Και ακόμη, θα χάναμε οριστικά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ που έχουμε ήδη προκαταβάλει στη γερμανική εταιρεία ΘΥΣΕΝ, για την ναυπήγηση 4 νέων υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3 παλιάς τεχνολογίας, χωρίς όμως το Πολεμικό Ναυτικό να έχει παραλάβει οτιδήποτε από τους Γερμανούς, ενώ το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» θα σάπιζε στα ναυπηγεία στο Κίελο.
Της χθεσινής συσκέψεως, είχε προηγηθεί επιστολή της Γερμανικής εταιρείας ΘΥΣΕΝ στον Πρωθυπουργό, στην οποία περιέχονται αιχμές κατά του ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλου που αποφάσισε, η συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να εγκριθεί από τη Βουλή , όχι μόνο με την κομματική, αλλά με ευρύτερη πλειοψηφία και ειδικά με τη συναίνεση της Ν.Δ..
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου