Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε τη συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

ΣΤΗ Βουλή στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μετά την τυπική έγκριση σήμερα από το ΚΥΣΕΑ της συμφωνίας  μεταξύ της κυβέρνησης,   της Γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar,  για τη μεταβίβαση του 75,1%  των  μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους Άραβες επενδυτές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Και αυτό διότι, σύμφωνα με δήλωση –δέσμευση του ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλου, η συμφωνία για τον Σκαραμαγκά, θα  πρέπει να έχει  την στήριξη και της Αντιπολίτευσης στη Βουλή , προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους. Διαφορετικά έχει πει ο Κ.Βενιζέλος,  η συμφωνία δεν θα ισχύσει και ας   αναλάβουν τα κόμματα τις ευθύνες τους. (εγείρονται ερωτήματα, πως θα γίνει αυτό στη Βουλή ).
Τα σχέδια των νέων συμβάσεων θα υποβληθούν προς κύρωση δια νόμου στη Βουλή , με στόχο να τεθούν σε ισχύ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2010.

Με  τη σύμβαση που ενέκρινε σήμερα το ΚΥΣΕΑ και εφόσον κυρωθεί  ως νόμος του Κράτους στη Βουλή,  το Πολεμικό μας Ναυτικό υποχρεώνεται να παραλάβει το Υποβρύχιο «Παπανικολής» με τα γνωστά προβλήματα , καθώς επίσης και άλλα τρία υποβρύχια, ιδίου τύπου που τώρα ναυπηγούνται στον Σκαραμαγκά, χωρίς να γνωρίζουμε αν  και αυτά έχουν ή έχουν ,  ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα. Αυτά τα 4 υποβρύχια, είναι η παλιά παραγγελία του 2002, κόστους 3 δισεκ.ευρώ , έχουμε δώσει ως προκαταβολή 2.2 δισεκ  ευρώ στην Γερμανική εταιρεία «ΘΥΣΕΝ» ,  χωρίς μέχρι τώρα να έχουμε παραλάβει το κάτι το χειροπιαστό.
ΚΑΙ επιπλέον, η συμφωνία επισφραγίστηκε, με μια νέα παραγγελία για την ναυπήγηση δύο ακόμη υποβρυχίων , κόστους ενός δισεκ 300 εκατομ ευρώ, με τη δέσμευση να προκαταβάλλουμε τα 300 εκατ. εντός  του Νοεμβρίου. Μια απαίτηση , που στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας , ενδεχομένως να χρήζει περαιτέρω εξηγήσεων. .
Ο ΥΠΕΘΑ ΕΥΑΓ. Βενιζέλος, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του ΚΥΣΕΑ δήλωσε ότι « μια νέα σελίδα ανοίγει για  όλον τον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα".

Ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος επισήμανε ότι «το Ναυτικό αποκτάει επιτέλους σύγχρονα , αξιόμαχα Υ/Β τα οποία περιμένει εδώ και 10 χρόνια. Δύο(2) δις ευρώ που έχει καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο χωρίς αντίκρισμα μέχρι τώρα αποκτούν νόημα και περιεχόμενο. Το  Ναυπηγείο Σκαραμαγκά διασώζεται, καθώς και οι θέσεις εργασίες.»

Μια μεγάλη επένδυση αποκτά προοπτική, είπε ο ΥΠΕΘΑ, αφού, ένας μεγάλος ξένος όμιλος έρχεται στην χώρα μας. Το Πολεμικό μας Ναυτικό, επισήμανε ο κ.Βενιζέλος,  με απόλυτη ανεξαρτησία και με αυστηρώς τεχνικά και θεωρητικά κριτήρια αξιολόγησε  τα ποιοτικά δεδομένα των Υ/Β  έλεγξε την ποιότητα και το αξιόμαχο και  το αξιοόπλοο του «Παπανικολή» και έτσι είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή για το Πολεμικό Ναυτικό και για τα Ελληνικά Ναυπηγεία», μας είπε ο κ.Βενιζέλος στο περιστύλιο της Βουλής μετά την συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ.

Σχόλια

  1. ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΟΠΑΠ!

    ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΝΤ ΕΞΑΠΟΛΥΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ,ΟΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΟΠΑΠ,ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕΡΙΚΗΣ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ.

    ΕΝΩ ΛΟΙΠΟΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΗΓΓΕΙΛΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΒΙΒΛΙΑ ΕΣΟΔΩΝ ΕΞΟΔΩΝ,ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΜΕΣΩ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΟΥΣ ΤΕΚΜΑΡΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΟΠΑΠ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΖΟΓΟ,ΤΟΝ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΦΕΡΝΕΙ ΕΣΟΔΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΦΟΥ Ο ΕΛΛΗΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΣΕΙ ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ...

    ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΝΤΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΙΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
    1.ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΧΙ ΟΝΛΑΙΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ,ΑΛΛΑ ΜΗΝΙΑΙΑ ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΚΒΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΝΛΑΙΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΣΟΔΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ!

    2.ΤΟ ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ:ΘΑ ΕΙΣΗΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΟΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΟΣΤΗ ΤΟΥΣ Α-ΝΥ-ΠΑΡΚΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ(!),ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΜΕΝΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΚΑΙ ΙΣΟΠΟΣΑ ΜΕΙΟΝΟΝΤΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ!!!!!!!!!!
    ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΝΟΜΟΤΥΠΑ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΠΛΑΣΑΡΟΝΤΑΣ ΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΩΣ ΕΞΟΔΑ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΕΡΔΗ ΘΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ!!!ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΒΙΒΛΙΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΜΑ!!!
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΩΝ ΚΥΡΙΕ ΓΑΠ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΑΤΕ;ΤΕΛΟΣ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παπανδρέου: Συζητήσαμε την εφαρμογή της Παγκόσμιας Κυβέρνησης!

    Αν και το θέμα της άτυπης συνόδου ήταν η ενίσχυση της οικονομίας της Ευρώπης και οι συμφωνίες που χρειάζεται να γίνουν μεταξύ της Ε.Ε και των αναπτυσόμενων κρατών, απ΄ότι φαίνεται συζητήθηκε έστω και πλαγίως ο επαναπροσδιορισμός της στάσης της Ευρώπης εμπρός στην πιθανότητα της δημιουργίας μιας Παγκόσμιας Κυβέρνησης.
    Ο κ. Παπανδρέου στον εισαγωγικό του λόγο στη συνέντευξη τύπου που παρέθεσε στο τέλος της άτυπης συνόδου, περιέγραψε με τη γνωστή νεοεποχήτικη γλαφυρότητα την "πολυπολικότητα" των κοινωνιών και το... αναπόφευκτο της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας και των πολιτισμών, τονίζοντας με έμφαση ότι πρέπει η Ευρώπη να προχωρήσει στην "υιοθέτηση κοινών αξιών"(;) ώστε να καταφέρει να πετύχει τους στόχους της!
    Μετά απο όλες αυτές τις επικοινωνιακές "κορδέλες" δεν αποτελούσε έκπληξη η αναφορά του στην παγκόσμια κυβέρνηση: "...συζητήσαμε για την εφαρμογή ενός συστήματος Παγκόσμιας Κυβέρνησης".
    Εδώ εμείς σταματάμε την αναφορά μας στα όσα είπε στη συνέχεια ο εντολοδόχος πρωθυπουργός. Δεν έχει καμία σημασία να σχολιάσουμε τα όσα είπε για τα "πράσινα ομόλογα", την "πράσινη ανάπτυξη" και τα πράσινα άλογα.
    Αυτό που εχει σημασία για τον κάθε Ευρωπαίο πολίτη, είναι ότι ΟΛΟΙ οι ηγέτες της Ε.Ε έχουν πυκνώσει ανησυχητικά τις αναφορές τους σε μια "παγκόσμια κυβέρνηση" την οποία δείχνουν ότι αναμένουν με ανυπομονησία...!
    Αναρωτιώμαστε, τί άλλο περιμένουν για να αντιδράσουν οι δήθεν υγιείς πολιτικές, πνευματικές και θρησκευτικές "ηγεσίες" των υπο κατάργηση ή υπό εξόντωση -κατά περίπτωση- κρατών μελών.
    Η ταχύτητα με την οποία κινούνται οι δυνάμεις της "Νέας Εποχής"είναι τέτοια, που είναι δύσκολο να την αποκωδικοποιήσει ακόμα και ο πιο "πονηρεμένος" παρατηρητής.
    Συνεχώς μας μιλάνε για την ανάγκη της δημιουργίας μιας "παγκόσμιας κυβέρνησης" και μας περιγράφουν τα "οφέλη" που θα προκύψουν απο την ανάδειξή της, χωρίς όμως να μας πουν απολύτως τίποτα για τη σύνθεσή της και τον τρόπο της... εκλογής της.
    Εννοείται ότι αυτή η "αναγκαιότητα", δεν προέκυψε ως αίτημα των λαών αλλά ως ζητούμενο δίψυχων και πουλημένων εξουσιών που δεν τους ενδιαφέρει φυσικά η άποψη των λαών, αφού δεν σκοπεύουν να κρατήσουν έστω και μια κλωστή απο την κουρελιασμένη παντιέρα της αστικής δημοκρατίας την οποία δήθεν υπηρετούν ως εκλεγμένοι ηγέτες.
    Εδώ και χρόνια καταγγέλουμε την προπαγάνδα της "Νέας Εποχής", η οποία αρχικά υποβάθμιζε την αξία της έννοιας "Έθνος -κράτος" και σήμερα μας λέει ότι είναι αναπόφευκτη η "μετάλλαξή" του σε συστατικό ενός παγκόσμιου "πολυπολικού", "πολυπολιτισμικού" και "πολυθρησκευτικού" χυλού.
    Χωρίς την αποδοχή αυτής της μολυσματικής και θανατηφόρας για την ελευθερία κοσμοαντίληψης, δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί η ευρύτερη "υποδοχή" αυτής της πλανητικής δικτατορίας, την οποία παρπλανητικά ονομάζουν "παγκόσμια κυβέρνηση ή διακυβέρνηση".
    Σήμερα, το μεγαλύτερο ζητούμενο απο τους λαούς, δεν είναι η δήθεν έξοδος από την κρίση ή ποιά ιδεολογία θα εξυπηρετήσει με τον δικαιώτερο τρόπο την παγκόσμια αναδιανομή του πλούτου, αλλά το πως θα σταματήσει αυτή η πολυδιαφημιζόμενη και δυστυχώς αναδυόμενη παγκόσμια "κυβέρνηση".
    Με γκρίνια, μιζέρια και στρουθοκαμηλισμό δεν θα εμποδίσουμε τον εγκλεισμό μας στη νέα παγκόσμια "φυλακή", χρειάζεται πρώτα να αντιληφθούμε τον κίνδυνο και μετά να σηκωθούμε στα δύο πόδια και να αγωνιστούμε για την ελευθερία μας.
    http://kostasxan.blogspot.com/2010/09/blog-post_605.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παπανδρέου: Συζητήσαμε την εφαρμογή της Παγκόσμιας Κυβέρνησης!

    Αν και το θέμα της άτυπης συνόδου ήταν η ενίσχυση της οικονομίας της Ευρώπης και οι συμφωνίες που χρειάζεται να γίνουν μεταξύ της Ε.Ε και των αναπτυσόμενων κρατών, απ΄ότι φαίνεται συζητήθηκε έστω και πλαγίως ο επαναπροσδιορισμός της στάσης της Ευρώπης εμπρός στην πιθανότητα της δημιουργίας μιας Παγκόσμιας Κυβέρνησης.
    Ο κ. Παπανδρέου στον εισαγωγικό του λόγο στη συνέντευξη τύπου που παρέθεσε στο τέλος της άτυπης συνόδου, περιέγραψε με τη γνωστή νεοεποχήτικη γλαφυρότητα την "πολυπολικότητα" των κοινωνιών και το... αναπόφευκτο της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας και των πολιτισμών, τονίζοντας με έμφαση ότι πρέπει η Ευρώπη να προχωρήσει στην "υιοθέτηση κοινών αξιών"(;) ώστε να καταφέρει να πετύχει τους στόχους της!
    Μετά απο όλες αυτές τις επικοινωνιακές "κορδέλες" δεν αποτελούσε έκπληξη η αναφορά του στην παγκόσμια κυβέρνηση: "...συζητήσαμε για την εφαρμογή ενός συστήματος Παγκόσμιας Κυβέρνησης".
    Εδώ εμείς σταματάμε την αναφορά μας στα όσα είπε στη συνέχεια ο εντολοδόχος πρωθυπουργός. Δεν έχει καμία σημασία να σχολιάσουμε τα όσα είπε για τα "πράσινα ομόλογα", την "πράσινη ανάπτυξη" και τα πράσινα άλογα.
    Αυτό που εχει σημασία για τον κάθε Ευρωπαίο πολίτη, είναι ότι ΟΛΟΙ οι ηγέτες της Ε.Ε έχουν πυκνώσει ανησυχητικά τις αναφορές τους σε μια "παγκόσμια κυβέρνηση" την οποία δείχνουν ότι αναμένουν με ανυπομονησία...!
    Αναρωτιώμαστε, τί άλλο περιμένουν για να αντιδράσουν οι δήθεν υγιείς πολιτικές, πνευματικές και θρησκευτικές "ηγεσίες" των υπο κατάργηση ή υπό εξόντωση -κατά περίπτωση- κρατών μελών.
    Η ταχύτητα με την οποία κινούνται οι δυνάμεις της "Νέας Εποχής"είναι τέτοια, που είναι δύσκολο να την αποκωδικοποιήσει ακόμα και ο πιο "πονηρεμένος" παρατηρητής.
    Συνεχώς μας μιλάνε για την ανάγκη της δημιουργίας μιας "παγκόσμιας κυβέρνησης" και μας περιγράφουν τα "οφέλη" που θα προκύψουν απο την ανάδειξή της, χωρίς όμως να μας πουν απολύτως τίποτα για τη σύνθεσή της και τον τρόπο της... εκλογής της.
    Εννοείται ότι αυτή η "αναγκαιότητα", δεν προέκυψε ως αίτημα των λαών αλλά ως ζητούμενο δίψυχων και πουλημένων εξουσιών που δεν τους ενδιαφέρει φυσικά η άποψη των λαών, αφού δεν σκοπεύουν να κρατήσουν έστω και μια κλωστή απο την κουρελιασμένη παντιέρα της αστικής δημοκρατίας την οποία δήθεν υπηρετούν ως εκλεγμένοι ηγέτες.
    Εδώ και χρόνια καταγγέλουμε την προπαγάνδα της "Νέας Εποχής", η οποία αρχικά υποβάθμιζε την αξία της έννοιας "Έθνος -κράτος" και σήμερα μας λέει ότι είναι αναπόφευκτη η "μετάλλαξή" του σε συστατικό ενός παγκόσμιου "πολυπολικού", "πολυπολιτισμικού" και "πολυθρησκευτικού" χυλού.
    Χωρίς την αποδοχή αυτής της μολυσματικής και θανατηφόρας για την ελευθερία κοσμοαντίληψης, δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί η ευρύτερη "υποδοχή" αυτής της πλανητικής δικτατορίας, την οποία παρπλανητικά ονομάζουν "παγκόσμια κυβέρνηση ή διακυβέρνηση".
    Σήμερα, το μεγαλύτερο ζητούμενο απο τους λαούς, δεν είναι η δήθεν έξοδος από την κρίση ή ποιά ιδεολογία θα εξυπηρετήσει με τον δικαιώτερο τρόπο την παγκόσμια αναδιανομή του πλούτου, αλλά το πως θα σταματήσει αυτή η πολυδιαφημιζόμενη και δυστυχώς αναδυόμενη παγκόσμια "κυβέρνηση".
    Με γκρίνια, μιζέρια και στρουθοκαμηλισμό δεν θα εμποδίσουμε τον εγκλεισμό μας στη νέα παγκόσμια "φυλακή", χρειάζεται πρώτα να αντιληφθούμε τον κίνδυνο και μετά να σηκωθούμε στα δύο πόδια και να αγωνιστούμε για την ελευθερία μας.
    http://kostasxan.blogspot.com/2010/09/blog-post_605.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα