Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΕΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ


ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

  Με επίκεντρο την Οικονομία, βρισκόμαστε στη δίνη μιας πολύπλευρης κρίσης.
Η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει τεράστια κοινωνικά προβλήματα και  έχει «απλώσει» ένα δίχτυ  κατάθλιψης , αγωνίας,  απογοήτευσης και  παραίτησης στους έλληνες πολίτες, κυρίως σε εκείνους που έχει  εξουθενώσει η οικονομική κρίση.  
ΜΙΑ βασική παράμετρος είναι ότι, αυτή η  οικονομικο-πολιτική κρίση,   έχει αγγίξει και τα εθνικά μας θέματα. Έχουν μειωθεί δραστικά ακόμη και οι αναγκαίες δαπάνες για την αμυντική θωράκιση της Χώρας μας, κάτι  που είναι προδήλως ανησυχητικό.
Η διπλωματία μιας χώρας στηρίζεται στην οικονομία, στις Ένοπλες Δυνάμεις και την κοινωνική συνοχή.
Αν αυτοί  οι πυλώνες , τα στηρίγματα της διπλωματίας είναι αδύνατα,  τότε,  η διπλωματία μας μοιραία δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη και αποτελεσματική, ειδικά  στο σημερινό συγκρουσιακό διεθνές περιβάλλον, όταν επιπλέον η χώρα μας αντιμετωπίζει μια πολύ σοβαρή απειλή, την επεκτατική και διεκδικητική πολιτική της Τουρκίας.

Η Ελλάδα , που είναι «γονατισμένη» λόγω της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, εκ των πραγμάτων, δεν μπορεί να συνομιλεί ισότιμα με την  Τουρκία, που διαθέτει    πανίσχυρες Ένοπλες Δυνάμεις (στα 56 δισεκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το νέο εξοπλιστικό της πρόγραμμα) και  συγκαταλέγεται στις 20 πιο  ανεπτυγμένες οικονομίες  του Πλανήτη ( η Τουρκία μετέχει και στο κλάμπ των G-20).
Αναμφίβολα,  η Ελλάδα είναι σε αδύναμη,  πολιτικά και διπλωματικά, θέση,  έναντι της ισχυρής Τουρκίας.
Συνεπώς, μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση, η Ελλάδα, θα πρέπει να «παγώσει» , με διάφορα διπλωματικά προσχήματα, τις  συνομιλίες με την Άγκυρα. Αποτελεί Στρατηγικό δόγμα στις διμερείς σχέσεις, ο αδύνατος να υποχωρεί και ο ισχυρός  να επιβάλει τις απόψεις του. (ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ , διάλογος "Αθηναίων και Μηλίων")
Είναι σαφές ότι, οι ελληνοτουρκικές συνομιλίες στη παρούσα φάση άπτονται και εθνικών κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Αν τώρα επιτευχθεί ελληνοτουρκική  πολιτική συμφωνία,  είτε για το Αιγαίο, είτε για άλλα θέματα (Θράκη, Κύπρος), είναι προφανές ότι αυτή θα είναι μάλλον ετεροβαρής . Και πιθανότατα, θα έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη ζημία τα εθνικά μας συμφέροντα.
Η κακή οικονομική κατάσταση μπορεί κάποτε με θυσίες από το Λαό να ξεπεραστεί, οι απώλειες όμως σε θέματα εθνικής κυριαρχίας  ΠΟΤΕ δεν επανορθώνονται.

Παρόλα αυτά, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι,  η Ελλάδα πιέζεται (ΝΑΤΟ και ΗΠΑ) να προχωρήσει σε πολιτική συμφωνία με την Τουρκία. Και αυτό  διότι,  είναι  πολύ πιθανόν, διάφορες Πολυεθνικές  εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ενέργεια, να έχουν πολύ συγκεκριμένους στόχους , για την αξιοποίηση πιθανών κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου που βρίσκονται, όπως υποστηρίζουν, στο βυθό της θάλασσας του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.  Και είναι σαφές ότι, όσο δεν διευθετούνται οι  εκκρεμότητες  που δημιουργούνται από την αναθεωρητική πολιτική της Τουρκίας,  η αξιοποίηση του υποθαλάσσιου πλούτου καθίσταται προβληματική. 

 Η Ελληνική Κυβέρνηση,  για να αντιμετωπίσει τις διεθνείς πιέσεις,  για πολιτική συμφωνία με την Τουρκία, θα πρέπει να ακολουθήσει επιθετική πολιτική.
Να απαιτήσει από την Τουρκία, ως προϋπόθεση  διαλόγου,  τον απόλυτο σεβασμό του υφιστάμενου νομικού και κυριαρχικού καθεστώτος του Αιγαίου και κυρίως, την εφαρμογή του νέου Δικαίου της Θάλασσας (1982), για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ),  που περιλαμβάνει και την υφαλοκρηπίδα,  που είναι και η μοναδική ελληνοτουρκική διαφορά, αφού τα υπόλοιπα συνιστούν απλά διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα