Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Περί Ενώσεως ο λόγος


Χ Ρ Η Σ Ι Μ Ε Σ για τις ιστορικές μελέτες θα είναι ίσως οι αναμενόμενες από τον δημοσιογράφο της τ/κ «Αφρίκα» και καθημερινό συνεργάτη του «Πολίτη» κ. Σενέρ Λεβέντ, απαντήσεις. Στο άρθρο του, την Τρίτη 14 τρ. στον «Π», ο κ. Λεβέντ κατσάδιασε αναδρομικά, μετά από δεκαετίες, το ΑΚΕΛ, για την προ του ʽ74 πολιτική του υπέρ της ΕΝΩΣΗΣ της Κύπρου με την Ελλάδα. Του στείλαμε τρεις σχετικές ερωτήσεις («Π» 17τρ. σελ.14) που πηγάζουν από τρία γνωστά στους μελετητές ιστορικά γεγονότα:

1. Π Ω Σ ΕΞΗΓΕΙ και πώς κρίνει ο κ. Λεβέντ το γεγονός ότι ο μέγιστος Τούρκος ποιητής, ο κομμουνιστής ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ (1902-1963), όταν άρχισε την 1η Απριλίου 1955 ο ένοπλος αγώνας της ΕΟΚΑ για την αποτίναξη του αγγλικού ζυγού και την ΕΝΩΣΗ με την Ελλάδα, έστειλε μήνυμα προς την τουρκική μειονότητα της Κύπρου, να συστρατευθεί στον αντιαποικιακό αγώνα των Ελλήνων, και ότι ήταν δίκαιο το αίτημα της ελληνικής πλειοψηφίας του κυπριακού λαού για ΕΝΩΣΗ με την Ελλάδα; Το μήνυμα εκείνο το Ναζίμ Χικμέτ είχε δημοσιεύσει 14.4.1955 η αριστερή εφημερίδα «ΑΥΓΗ» των Αθηνών, η οποία ήταν το εκφραστικό όργανο του κόμματος ΕΔΑ της Αριστεράς στην Ελλάδα, μέσα από το οποίο δρούσαν οι του απαγορευμένου τότε ΚΚΕ.

2. Π Ω Σ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ το γεγονός ότι η αριστερή τ/κ εφημερίδα «Ικτιλαπσί», των κομμουνιστών της τουρκικής μειονότητας της Κύπρου, το 1955 είχε ταχθεί υπέρ του αντιαποικιακού και ενωτικού αγώνα τού, κατά πλειοψηφίαν, ελληνικού λαού της Κύπρου και γιʼ αυτόν το λόγο την έκλεισαν και την απαγόρευσαν οι Εγγλέζοι αποικιοκράτες, τον δε 32χρονο εκδότη της, Φαζίλ Οντούρ, τον δολοφόνησε η ΤΜΤ 24.5.1958;


3. Π Ω Σ ΚΡΙΝΕΙ και τι εξηγήσεις έχει ο κ. Λεβέντ, για το γεγονός ότι ο ηρωικός κομμουνιστής, συνδικαλιστής και δημοσιογράφος και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΑΚΕΛ, ο δολοφονηθείς από ενεδρεύοντες εκτελεστές της τουρκικής ΤΜΤ τον Απρίλιο του 1965, Ντερβίς Αλί ΚΑΒΑΖΟΓΛΟΥ, υποστήριζε και την (μετά το 1960) γραμμή της ηγεσίας του ΑΚΕΛ για Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα; Και, μάλιστα, στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής της 21.12.1961 είχε ψηφίσει, μαζί με την πλειοψηφία των ηγετών του ΑΚΕΛ, εναντίον της πρότασης Παύλου Δίγκλη, για εγκατάλειψη της πολιτικής της ΕΝΩΣΗΣ, ενώ μέχρι τη δολοφονία του, 11.4.1965, σε κανένα κείμενό του και σε καμιάν από τις ομιλίες του δεν καταφέρθηκε ποτέ εναντίον της γραμμής του ΑΚΕΛ για ΕΝΩΣΗ;

Βεβαίως, εάν οποιοδήποτε από τα τρία γεγονότα ήταν διαφορετικό απʼ ό,τι έχει καταγραφεί, θα είναι ορθό να παρουσιαστούν στοιχεία προς περαιτέρω διερεύνηση.
ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ-http://www.sigmalive.com



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα