Εκτενές ρεπορτάζ, δημοσιεύει στο νέο τεύχος του το εβδομαδιαίο περιοδικό DER SPIEGEL για σκάνδαλα με μίζες στην εταιρεία Ferrostaal, η οποία είχε αναλάβει και το κλείσιμο συμφωνίας πώλησης γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 της HDW με το ελληνικό Δημόσιο.
Το δημοσίευμα αναφέρεται αρχικά στον όγκο της δικογραφίας, που έχει σχηματιστεί για το σκάνδαλο Ferrostaal, στο οποίο εμπλέκονται περί τα 50 στελέχη της εταιρείας με την κατηγορία της δωροδοκίας και της απιστίας, αλλά και στις προσπάθειες που έκαναν αρχικά να αποκρύψουν τεκμήρια της δραστηριότητάς τους με παράνομους χρηματισμούς, όπως
με μια λίστα με ύποπτες πληρωμές στην Ελλάδα.
Το SPIEGEL αναφέρει ότι η υπόθεση Ferrostaal σχετικά με ύποπτες πληρωμές δεν αφορά μόνο την πώληση γερμανικών υποβρυχίων στην Ελλάδα, αλλά και άλλες «δουλειές» της εταιρείας με χώρες όπως η Αίγυπτος, η Αργεντινή και η Κολομβία. Αλλά, προσθέτει , καμιά υπόθεση δεν φωτίστηκε έκτοτε περισσότερο από τους ερευνητές της εισαγγελίας Μονάχου.
Ειδικά για τη συμφωνία που αφορά τα ελληνικά υποβρύχια, αναφέρει ότι έχει ενδιαφερθεί και η εισαγγελία Αθηνών. Από τις έρευνες των δικαστικών αρχών Ελλάδας και Γερμανίας, διαπιστώθηκε, σύμφωνα πάντα με το Γερμανικό περιοδικό, ότι η υπόθεση έχει μεγάλο και αμαρτωλό παρελθόν, τόσο για τους Έλληνες, όσο και για τους Γερμανούς.
Εντοπίστηκε ένα ποσό 55 εκατομμυρίων ευρώ, να ακολουθεί ύποπτες διαδρομές και αναζητείται ο παραλήπτης του …
Επίσης σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, η εισαγγελία του Μονάχου ερευνά και τον ρόλο στην πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Γερμανική εταιρεία HDW της κ. Μαργαρίτας Μαθιοπούλου, που κάποτε ήταν φαβορί για τη θέση του εκπροσώπου του γερμανικού σοσιαλιστικού κόμματος SPD επί καγκελαρίας Βίλι Μπραντ.
Για την ναυπήγηση των τεσσάρων υποβρυχίων για το Πολεμικό μας Ναυτικό , από τη Γερμανική εταιρεία, η συμφωνία προέβλεπε κόστος περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ και παράδοση των υποβρυχίων μέχρι το 2006. Η συμφωνία προέβλεπε, ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να δώσει ως προκαταβολή το 80% της συνολικής αξίας, περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία και κατέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο, αμέσως με την υπογραφή της Συμφωνίας. Αποτελεί παγκόσμια «πρωτοτυπία» η προκαταβολή του 80% της αξίας μιας σύμβασης εξοπλισμών, που βρίσκεται στα χαρτιά.
Το αποτέλεσμα, είναι, η Ελλάδα να αποπληρώσει ολόκληρο το κόστος της παραγγελίας, διότι οι Γερμανοί ιδιοκτήτες απειλούσαν με κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά! Εξοφλήθηκε το ποσό χωρίς όμως να έχουμε παραλάβει, ούτε δείγμα από το υποβρύχιο.
Και τελικά , αντί για το 2006 που έπρεπε να είχαμε παραλάβει και τα τέσσερα υποβρύχια, τον περασμένο Δεκέμβρη παραλάβαμε το πρώτο από τα τέσσερα υποβρύχια, το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», το οποίο έφτασε όπως έφτασε, με «απώλειες» στο ταξίδι, στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Έκτοτε αγνοείται η τύχη του, ενώ «αναζητούνται» τα άλλα τρία υποβρύχια της προπληρωμένης παραγγελίες στους Γερμανούς κατασκευαστές. «Λέγεται» ότι ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά…
Οι διαπραγματεύσεις για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τη ναυπήγηση των 4 υποβρυχίων ξεκίνησαν το 1997 όταν ΥΠΕΘΑ ήταν ο Α.Τσοχατζόπουλος, η τελική όμως συμφωνία υπογράφηκε το 2002 επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου, ενώ οι δύο επόμενοι υπουργοί Σπ. Σπηλιωτόπουλος και Βαγγέλης Μειμαράκης, παρότι διαπίστωναν ότι το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» έχει σοβαρά ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα και αρνούνταν να το παραλάβουν, εντούτοις, δεν κατήγγειλαν την αμαρτωλή σύμβαση! Γιατί άραγε;
Χρήστος Καπούτσης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου