Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιστολή αγωνίας του Δημάρχου Μεγίστης για το νησί του και για την ελληνική ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο



Σοβαρότατες ανησυχίες και προβληματισμό προκαλεί στη Μεγίστη (Καστελόριζο) η έντονη φημολογία των τελευταίων μηνών ότι η ελληνική κυβέρνηση «έχει αποδεχθεί να εξαιρεθεί το ακριτικό νησί από την γενικότερη διαπραγμάτευση Ελλάδας - Τουρκίας για την οριοθέτηση των δικαιωμάτων κάθε χώρας» και ειδικότερα στα θέματα της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας.

Με αφορμή αυτή την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και τα συνεχόμενα δημοσιεύματα για το συγκεκριμένο ζήτημα ο Δήμαρχος της νήσου Μεγίστη (Καστελόριζο) Π. Πανηγύρης έστειλε μία επιστολή στην εφημερίδα της Ρόδο, «Δημοκρατική της Ρόδου» όπου προσπαθεί να εκφράσει τα συναισθήματα και τις σκέψεις των κατοίκων του νησιού του για αυτό το ελληνοτουρκικό διπλωματικό παιχνίδι που παίζεται πίσω από τις κλειστές πόρτες και αφορά το νησί τους και την ελληνική ΑΟΖ στην Αν Μεσόγειο.

Εκφράζει την απορία του για το πώς γίνεται να γνωρίζουμε ότι στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κρήτης και της Κύπρου υπάρχει τόσος πλούτος και παρόλα αυτά να μην κινητοποιούμαστε ως κράτος για την αξιοποίηση του.

Απορεί που ενώ μπορούμε δεν ανακηρύττουμε την ελληνική ΑΟΖ στην Αν. Μεσόγειο δίνοντας έτσι το έναυσμα για την εκμετάλλευση των ενεργειακών πόρων που κρύβει η θάλασσα σε αυτή την περιοχή. Κοινοποιεί το φόβο του για τα σχέδια της Τουρκίας για την περιοχή και ευχαριστεί τους απανταχού Έλληνες που δείχνουν το ενδιαφέρον τους για το νησί και τους κατοίκους του με κάθε τρόπο. Ακολουθεί η επιστολή του Δημάρχου Μεγίστη.

Κύριε Διευθυντά,
Παρακαλούμε όπως δημοσιεύσετε στο φύλλο της εφημερίδας σας την επιστολή μου η οποία απευθύνεται προς όλους τους Έλληνες μεταφέροντας για μια ακόμα φορά την αγωνία μας για το μέλλον του νησιού μας και των κατοίκων του. Επιστολή διαμαρτυρίας προς τους υπεύθυνους που δυστυχώς ακόμα και στους χάρτες των δελτίων καιρού δεν υπάρχει το νησί μας, δίνοντας δικαιώματα σε αυτούς που κατά καιρούς αμφισβητούν την Ελληνικότητά του.

Κύριε Διευθυντά, Βλέποντας κανείς το Καστελόριζο από ένα χάρτη της ανατολικής Μεσογείου, θα δει πως το νησί αποτελεί ένα κόμπο που δένει γεωπολιτικά την Ελλάδα με την Κύπρο μας. Χωρίς το Καστελόριζο, τα χωρικά ύδατα των ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, θα τέμνονταν κάθετα από ένα θαλάσσιο σύνορο μεταξύ Τουρκίας και Αιγύπτου, καθιστώντας την δυνατότητα κοινής Ελλαδο-Κυπριακής συνεκμετάλλευσης κοιτασμάτων ορυκτού πλούτου, όπως επίσης και την δυνατότητα ενεργοποίησης του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος, αδύνατη.

Ο ορυκτός πλούτος της Ελλάδας (πετρέλαιο, φυσικό αέριο), αν τύχει σωστής πολιτικής και οικονομικής διαχείρισης, με γνώμονα πάντοτε το εθνικό συμφέρον, θα μπορεί να δώσει λύσεις στα τεράστια προβλήματα που μαστίζουν την χώρα και να την βγάλουν από τα αδιέξοδα που την οδηγούν επιλογές υποτέλειας τύπου Δ.Ν.Τ.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή Γεωλογίας Αβραάμ Ζεληλίδη του Πανεπιστημίου της Πάτρας «αν αξιοποιηθούν οι περιοχές νότια της Κρήτης τα ευρήματα στην Ελλάδα, το Καστελόριζο και η Λεκάνη «Ηρόδοτος», που εκτείνεται μεταξύ Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου, τότε καλύπτεται η ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης για 50 χρόνια.

Ο καθένας μας λοιπόν μπορεί να αντιληφθεί την τοποστρατηγική σπουδαιότητα του Καστελορίζου, χωρίς το οποίο Ελλάδα και Κύπρος δεν θα μπορέσουν να οριοθετήσουν την αποκλειστική οικονομική του ζώνη.
Εμείς απορούμε γιατί η Ελλάδα δεν προβαίνει στην οριοθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, παίρνοντας παράδειγμα την πρόσφατη συμφωνία καθορισμού της ΑΟΖ μεταξύ Κύπρου - Ισραήλ, που για μας δεν αποτελεί μόνο οικονομική προτεραιότητα, αλλά αποτελεί εθνική ανάγκη για την επιβίωση του Ελληνισμού στον Γεωλογικό χάρτη και αυτό διότι τα χωρικά μας ύδατα συμπίπτουν και αυτό οφείλεται στις δυνατότητες που μας παρέχει η Ευλογία της ύπαρξης του Καστελορίζου.



Ο Στρατηγικός Αναλυτής Καθηγητής Νίκος Λυγερός, ο οποίος διδάσκει στη Σχολή Εθνικής Αμυνας, γράφει τα εξής σημαντικά για το Καστελόριζο: «Η εξέταση των δεδομένων μέσω της τοποστρατηγικής ανάλυσης επιτρέπει την υπέρβαση της γεωμετρίας του χώρου και εξηγεί την χρονική επιλογή της διεξαγωγής της μάχης.

Για όσους δεν το συνειδητοποιούν ακόμα, το Καστελόριζο είναι χώρος μιας μάχης όχι μόνο από μόνο του, αλλά ολόκληρη η περιοχή, ειδικά αυτή που ανήκει στον ελληνικό χώρο, δηλαδή η δυτική του πλευρά, λόγω της Συνθήκης Παρισίων του 1947. Στην πραγματικότητα, το θέμα ΑΟΖ θ ασκήσει de facto μια πίεση σε αυτήν την περιοχή και θα πρέπει να επιλέξουμε αν αυτός ο χώρος θα είναι ανάλογος του Μαραθώνα ή των Θερμοπυλών.

Αυτή η πρόσβαση στην επιλογή είναι πρόβλημα βούλησης και βέβαια πρωτοβουλίας εκ μέρους μας. Σε κάθε περίπτωση τα τοποστρατηγικά δεδομένα υπάρχουν, το πλαίσιο γεωστρατηγικής υπάρχει. Όλος ο προβληματισμός και η προετοιμασία μας. Αλλιώς θα επαναλάβουμε το λάθος της Συνθήκης Σεβρών του 1920, η οποία μετατράπηκε τελικά σε Συνθήκη Λοζάνης του 1923, η οποία μέσω του προσχήματος των Στενών, καθόρισε την μοίρα της Ίμβρου και της Τενέδου, δίχως να δοθεί σημασία στα συγκεκριμένα νησιά.

Η περίπτωση του Καστελόριζου είναι ακόμα πιο σημαντική, διότι επιτρέπει με λανθασμένους χειρισμούς την επαφή μεταξύ Τουρκίας και Αιγύπτου, και μηδενίζει ταυτόχρονα το Ενιαίο Αμυντικό Δόγμα. Το να δίνουμε έμφαση μόνο στο νησί, δίχως να εξετάζουμε τις επιπτώσεις των πιέσεων πάνω στην συγκεκριμένη περιοχή και να μην προσπαθούμε να καταλάβουμε τα τοποστρατηγικά δεδομένα θεωρώντας ότι δεν προσθέτουν τίποτα στις γνώσεις στις οποίες οφείλουμε την σημερινή κατάσταση είναι δείγμα αδράνειας».

Δυστυχώς, παρά την σπουδαιότητα του Καστελόριζου όσον αφορά την ΑΟΖ και το Ενιαίο Αμυντικό Δόγμα, οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι ανησυχητικές. Από τον Νοέμβριο υπάρχουν πληροφορίες πως η Τουρκία αμφισβητεί νομικά το δικαίωμα του συμπλέγματος των νησιών του Καστελόριζου να έχουν υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ, και συνεπώς προσπαθεί να τα αποσυνδέσει από τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα, και να τα παρουσιάσει ως αποκομμένες νησίδες.

Σύμφωνα με τον «Ριζοσπάστη», οι Τούρκοι, με την ανοχή του ΝΑΤΟ, μεθοδεύουν δημιουργία τετελεσμένων στο Αιγαίο στα θέματα υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ, με την ελληνική κυβέρνηση να φέρεται να έχει αποδεχθεί να εξαιρεθεί το Καστελόριζο από την γενικότερη διαπραγμάτευση Ελλάδας - Τουρκίας για την οριοθέτηση των δικαιωμάτων της κάθε χώρας.

Εμάς σαν Καστελοριζιούς και σαν Έλληνες όλα αυτά μας ανησυχούν, διότι η γενικότερη συμπεριφορά, των διαχρονικά κυβερνώντων, προς το νησί μας δεν ήταν η πρέπουσα όσον αφορά την ανάδειξή του και την επιβίωσή του και σε συνδυασμό πάντοτε με τις προθέσεις της γείτονας χώρας να το επιβουλεύεται.

Καλούμε όλους τους Έλληνες, Ελλάδας, Κύπρου και Διασποράς να τονίζουν και να μεταφέρουν όπου μπορούν ότι αυτό το τόσο σημαντικό κομμάτι του Ελληνισμού με τους τόσο πολλούς αγώνες των Καστελοριζιών από το 1821, την περίοδο της Γερμανικής κατοχής, καθώς και σε άλλους πολέμους ήταν, είναι και θα παραμείνει Ελληνικό.

Εμείς λέμε προς όλους τους Έλληνες, μην μας ξεχνάτε και στους ξένους επιβουλείς, μην αγγίζετε το Καστελόριζο. Τέλος θέλω να ευχαριστήσω με συγκίνηση όλους αυτούς που επιστρατεύτηκαν να μας στείλουν εκατοντάδες κάρτες, τονίζοντας την συμπαράστασή τους, στους αγώνες που κάνουμε να επιβιώσουμε σ' αυτόν τον Ελληνικό βράχο όπου η Θεία πρόνοια το έταξε και εμείς υποσχόμαστε προς κάθε κατεύθυνση ότι το Καστελόριζο θα παραμείνει ο άσβεστος φόρος για να εξακολουθεί να σκορπά το ελληνικό φως στην πολύ εθνικά ευαίσθητη περιοχή της χώρας μας.

Ευχαριστούμε για την φιλοξενία

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΓΙΣΤΗΣ - ΚΑΣΤ/ΖΟΥ
ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΗΣ

Σχόλια

  1. Η επίθεση συνέβη μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα στη περιοχή των Πετραλώνων. Εκεί όπου διαμένει η μητέρα της παθούσας την οποία κάλεσε η ίδια να επισκεφτεί λόγω προβλήματος υγείας. Η 53χρονη, αφού πάρκαρε το αυτοκίνητό της, μόλις 40 μέτρα από την είσοδο του σπιτιού, δέχτηκε την επίθεση από τους δράστες με σκοπό να της αρπάξουν τη τσάντα.


    Η αστυνομία κατάφερε και συνέλαβε τον έναν από τους δυο, έναν 31χρονο αλλοδαπό Μαροκινής καταγωγής ο οποίος αρχικά διατεινόταν πως είναι Παλαιστίνιος που ζητά… πολιτικό άσυλο.

    Ο δράστης είχε απελαθεί από την Ελλάδα στις 29 Νοεμβρίου 2010, αλλά είχε επιστρέψει σαν πολιτικός πρόσφυγας με άλλα χαρτιά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα