Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΒΑΘΙΑΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΑΒΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ Β.ΑΦΡΙΚΗ.



ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.Ε.ΔΡΟΥΓΟΣ

Τα γεγονότα στην ΑΙΓΥΠΤΟ και στην ΤΥΝΗΣΙΑ έχουν ευρύτερες επιπτώσεις σε πολλούς και επιμέρους τομείς, ενώ μέχρι τώρα δεν έχουν αξιολογηθεί σε βάθος με αποτέλεσμα να εγκυμονούν σοβαρότατοι κίνδυνοι για την περιφερειακή και παγκόσμια ασφάλεια. Οι μέχρι τώρα αναφορές επικεντρώνονταν στην  αποχώρηση από την εξουσία του ΜΟΥΜΠΑΡΑΚ ή αν ο στρατός θα συνεχίσει να κινείται στο πλαίσιο που βλέπουμε (βελούδινα επεμβατικά). Έχουμε βέβαια δει κάποιες αναφορές σχετικά με τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο των μέσων κοινωνικών επαφών (ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-FACEBOOK-TWITTER-YOUTUBE) στην προώθηση των δημοκρατικών θέσεων, αλλά υπάρχουν ζητήματα που δεν έχουν καν αγγιχθεί ή αναλυθεί, και τα οποία συνοπτικά θα αναφέρω και οριακά καλύπτω.
*Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΣΤΟΝ ΥΠΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΝΕΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ. Σε περίπτωση που το μετά-ΜΟΥΜΠΑΡΑΚ καθεστώς στο ΚΑΙΡΟ δεν είναι φιλικό με το Ισραήλ ή αρχίσει να παγώνει τις ειρηνευτικές συμφωνίες του 1977-1979, τότε ενδέχεται το Ισραήλ να βρεθεί αντιμέτωπο με πολλά εχθρικά μέτωπα. Από την ΜΠΛΕ ΓΡΑΜΜΗ ΛΙΒΑΝΟΥ-ΙΣΡΑΗΛ, στα υψώματα του ΓΚΟΛΑΝ με την ΣΥΡΙΑ, και νοτιότερα (έναντι της ΝΕΓΚΕΒ) με την ΧΑΜΑΣ στην ΓΑΖΑ και πιθανότατα κάποια αρνητική διάθεση από πλευράς ΑΙΓΥΠΤΟΥ. Δεν είναι τυχαίο αυτό που επισημαίνουν στο ΙΣΡΑΗΛ ότι ο επόμενος πόλεμος του ΕΒΡΑΪΚΟΥ κράτους θα είναι πολυμέτωπος με ΣΥΡΙΑ-ΙΡΑΝ-ΧΑΜΑΣ-ΧΕΖΜΠΟΛΛΑΚ και ποιος ξέρει τι άλλο στην πορεία. ΕΚΤΙΜΩ ότι οι ΗΠΑ εργάζονται πολύπλευρα για να αποφευχθεί η υποτροπή στην ΑΙΓΥΠΤΟ. Οι μάζες και η κοινή γνώμη στην ΑΙΓΥΠΤΟ μετράνε και πρέπει η ΔΥΣΗ να τους ακούσει , για να μην φθάσουμε στα χειρότερα. Απαιτείται όμως σειρά βημάτων και αποφυγή ακροτήτων.
*Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ-ΙΣΡΑΗΛ-ΙΟΡΔΑΝΙΑ. Η μεταφορά φυσικού αερίου είναι καθοριστικής σημασίας. Ακόμα οι Ισραηλινοί δεν έχουν πλήρη εικόνα του τι ακριβώς υπάρχει στον βυθό της Ανατολικής Μεσογείου σε φυσικό αέριο και πόσο εκμεταλλεύσιμο μπορεί να είναι και πότε. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν αποκλείω αντιπαραθέσεις στον θαλάσσιο χώρο της λεκάνης της ΑΝΑΤ. ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ. ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ-ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ-ΛΙΒΑΝΕΖΟΙ-ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ-ΣΥΡΙΟΙ-ΤΟΥΡΚΟΙ-ΚΥΠΡΟΣ θα βρεθούν μπροστά σε αποσταθεροποιητικές εξελίξεις και πρωτοφανή νέα δεδομένα. άρα θα πρέπει να δοθεί από τώρα έμφαση στον καθοριστικό τομέα της ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Γιατί προβλέπω ότι αν το ΚΑΙΡΟ κινηθεί σε άλλη φάση θα έχουμε συγκρουσιακή δυναμική…. Και αυτό αφορά και την χώρα μας, σε μια χρονική συγκυρία που είναι οικονομικά αδύναμη…
*Η ΤΥΧΟΝ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΤΟΞΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΚΡΙΣΗ Η ΑΛ ΚΑΕΝΤΑ ΣΤΟ ΜΑΓΚΡΕΜΠ. Μπορεί η Αλ Κάεντα να μην είναι ισχυρή στην ΑΙΓΥΠΤΟ, αλλά είναι υπολογίσιμη από την ΜΑΥΡΙΤΑΝΙΑ μέσω ΜΑΡΟΚΟΥ-ΑΛΓΕΡΙΑΣ(ισχυρή) ΤΥΝΗΣΙΑ-ΛΙΒΥΗ(υπάρχουν θύλακες) και προσεγγίζει την ΛΩΡΙΔΑ της ΓΑΖΑΣ. Εκεί βρίσκει κανείς ομάδες από ΣΑΛΑΦΙΣΤΕΣ-ΤΖΙΧΑΝΤΙΑ-ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ. Έχουν έλθει εκπαιδευμένοι από ΥΕΜΕΝΗ-ΙΡΑΚ και είναι έτοιμοι να δράσουν. Στην περιοχή του ΣΙΝΑ οργιάζει η διακίνηση όπλων και παράνομων αγαθών. ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΩ σύντομα κάποια εξέγερση στην ΑΛΓΕΡΙΑ, ενώ και τα ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΑ ΕΔΑΦΗ δεν είναι σε καλύτερη μοίρα. ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ. Και διεφθαρμένα με ανήσυχες Αραβικές μάζες ενώ στους κόλπους τους συνυπάρχουν τρομοκρατικοί πυρήνες. Η αστάθεια στο ΛΙΒΑΝΟ και ο προκλητικός ρόλος της ΧΕΖΜΠΟΛΛΑΧ προσθέτει επιπλέον κινδύνους σε μια εκρηκτική περιοχή.
*Η ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΟΥ ΝΕΙΛΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΓΙΔΕΣ… Για τα νερά του Νείλου δεν αποκλείεται να έχουμε συγκρούσεις. Ο ποταμός διασχίζει πολλά κράτη , ενώ η ΑΙΓΥΠΤΟΣ τυγχάνει να κατέχει την μερίδα του λέοντος. Η δημιουργία του ΝΟΤΙΟΥ ΣΟΥΔΑΝ ως ανεξάρτητου κράτους, οι κρίσεις στο ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΕΡΑΣ, τα ασαφή σύνορα, η ύπαρξη αθλίων καθεστώτων, η μη-συνετή διαχείριση των υδάτινων πόρων, οι περιβαλλοντικοί μετανάστες, τα τοπικά αντάρτικα κα προκαλούν εύλογες ανησυχίες στο φως των εξελίξεων στην ΑΙΓΥΠΤΟ. Δεν έχουμε δει ακόμα τις επόμενες φάσεις της κρίσης…
*ΟΙ ΠΥΡΑΥΛΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΚΑΙ Η ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΠΥΡΑΥΛΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ. Η Χαμάς και η Χεζμπολλάχ έχουν δυνατότητες που υπερβαίνουν συμβατικούς στρατούς. Ειδικά η δεύτερη. Οι αποστάσεις στην Μ.ΑΝΑΤΟΛΗ είναι μικρές και οι νέες εξοπλιστικές τεχνολογίες τις έχουν εκμηδενίσει. Μπορεί το Ισραήλ να έχει ποιοτική υπεροπλία, αλλά σε συγκρούσεις μη-συμβατικού και ασύμμετρου πλαισίου τα πράγματα είναι δύσκολα, όπως έδειξε ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟ-ΛΙΒΑΝΕΖΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ του 2006.
*Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΔΙΑΠΛΟΥΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ. Αστάθεια ή κρίση στην ΑΙΓΥΠΤΟ έχει πολυδιάστατες επιπτώσεις στην θαλάσσια ασφάλεια στην ΔΙΩΡΥΓΑ-ΕΞΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΛΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ. Για αυτό οι ΗΠΑ διατηρούν κοντά στην περιοχή 2200 πεζοναύτες-πλοία-υποβρύχιο και μεγάλο αριθμό κατασκόπων… Το ΣΑΡΜ ΕΛ ΣΙΧ και τα άλλα παραθεριστικά κέντρα προσφέρουν πολλά στην τουριστική βιομηχανία της ΑΙΓΥΠΤΟΥ και όχι μόνο… Σε συνδυασμό με τις εξελίξεις σε ΣΟΥΔΑΝ-ΕΡΥΘΡΑΙΑ-ΥΕΜΕΝΗ προκαλούνται επιπλέον πονοκέφαλοι.
*ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΗΣΑΝ ΚΑΚΙΣΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ. Δεν είχαν σωστές , ακριβείς και πολύ πρόσφατες πληροφορίες για το τι ετοιμάζεται στην Β.ΑΦΡΙΚΗ. ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ. Προσωπικά θα έπρεπε να αντικατασταθούν οι ηγεσίες των μυστικών υπηρεσιών πολλών Δυτικών χωρών. ΛΑΘΟΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ. Δεν περίμεναν λαϊκούς ξεσηκωμούς. Δεν περίμεναν την ΑΡΑΒΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΙΑΝΑΜΕΝ ή το ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΡΑΒΩΝ ΤΣΑΟΥΣΕΣΚΟΥ ή τον ΧΕΙΜΩΝΑ της ΟΡΓΗΣ που θύμισε και λίγο (παρά τις διαφορές ) και το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ του 1989 και το τέλος του ΣΙΔΗΡΟΥΝ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ στην Ανατολική Ευρώπη.KAI KATI ΑΛΛΟ. ΣΤΟΝ ΑΡΑΒΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΜΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ. ΠΧ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΟΥΜΠΑΡΑΚ , ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΟΥΜΠΑΡΑΚΙΣΜΟ , ΧΩΡΙΣ ΜΟΥΜΠΑΡΑΚ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΗΠΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ.
*Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ. Μεγάλο θέμα με τις επιμέρους διακλαδώσεις του… Αν κάποιος παρακολουθούσε τις έγχρωμες «επαναστάσεις» σε ΣΕΡΒΙΑ-ΟΥΚΡΑΝΙΑ-ΓΕΩΡΓΙΑ στην προηγούμενη δεκαετία και την ανεπιτυχή απόπειρα στο ΙΡΑΝ, λογικά θα μπορούσε να αντιληφθεί τι έπεται σε κάποια φάση……. Οι νέες τεχνολογίες και τα μέσα κοινωνικών επαφών αλλάζουν άρδην τα ισχύοντα δεδομένα και προκαλούν σαρωτικές αλλαγές… ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΟΛΛΑ. ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ… και θα μετεξελίξουν τα πάντα. Και δυστυχώς η χώρα μας είναι απελπιστικά απούσα από όλα αυτά…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα