Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα βασικά σημεία της ενημέρωσης διπλωματικών συντακτών από τον Εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ Γ. Δελαβέκουρα (04.05.2011), είναι:




[για την αναδιοργάνωση του ΥΠΕΞ:]
        Ο Υπουργός Εξωτερικών έχει αναθέσει σε μία ομάδα, η οποία εργάζεται υπό το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών, υπηρεσιακών στελεχών από όλους τους κλάδους, να αναλάβουν την προετοιμασία ενός προσχεδίου.
        Αυτή η εργασία έχει ξεκινήσει και μάλιστα με πάρα πολύ ανοικτό τρόπο: έχει κατασκευαστεί μία ιστοσελίδα, η οποία απευθύνεται σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν τις προτάσεις τους, τις ιδέες τους, να συζητάνε προτάσεις που έχουν ήδη διατυπωθεί.  Συγκεντρώνουμε στοιχεία και από άλλα Υπουργεία Εξωτερικών, τα οποία έχουν κάνει αντίστοιχες προσπάθειες αναδιοργάνωσης, διότι όπως καταλαβαίνετε το Υπουργείο Εξωτερικών είναι ένας ζωντανός οργανισμός, ο οποίος πρέπει να προσαρμόζεται στις εξελίξεις. 
        Σε αυτό το πλαίσιο συζητείται φυσικά και το οργανόγραμμα της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών και οι προοπτικές αναδιοργάνωσής του, όπως επίσης και η παρουσία της Ελλάδας στο εξωτερικό όχι όμως με τη λογική καθαρά τη δημοσιονομική, της περιστολής των δαπανών, αλλά με πρώτιστο μέλημα την καλύτερη εκπροσώπηση της Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις που έχουμε στο διεθνές περιβάλλον. 
[για τα γεγονότα στη Συρία:]
        Δυστυχώς βλέπουμε ότι στη Συρία συνεχίζουμε να έχουμε βιαιότητες, βιαιότητες εναντίον διαδηλωτών οι οποίοι αυτό που διεκδικούν είναι μεταρρυθμίσεις.  Έχουμε καταδικάσει τη βία και έχουμε πει ότι η απάντηση στα αιτήματα του συριακού λαού πρέπει να είναι ακριβώς αυτές οι μεταρρυθμίσεις, αυτή η διαδικασία ανοίγματος της κοινωνίας και εκδημοκρατισμού. 
        Όσον αφορά στους Έλληνες που βρίσκονται στη Συρία, η Πρεσβεία μας είναι σε συνεχή επαφή τόσο με την κοινότητα όσο και με τις εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στη χώρα.  Φυσικά θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις πάρα πολύ προσεκτικά, θα συνεχίσουμε να είμαστε σε επαφή με όλους, προκειμένου σε περίπτωση που υπάρξει κάποια ανάγκη, να μπορέσουμε να παρέχουμε συνδρομή.
[για τη συμφωνία Χαμάς – Φατάχ:]
        Έχουμε παρακολουθήσει και αυτή την εξέλιξη με μεγάλη προσοχή, διότι πρόκειται για μία πολύ σημαντική εξέλιξη, όχι μόνο για την ενδο-Παλαιστινιακή συνεννόηση αλλά και για το Μεσανατολικό ευρύτερα.  Θα πρέπει να δούμε τις λεπτομέρειες, θα πρέπει να δούμε ποιά θα είναι τα επόμενα βήματα.
        Σε κάθε περίπτωση όμως θεωρούμε ότι για να έχουμε μία βιώσιμη λύση στο Παλαιστινιακό, για να έχουμε πραγματική ειρήνη, ειρήνη η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός Παλαιστινιακού Κράτους το οποίο θα ζει σε ειρήνη δίπλα στο Ισραήλ, ένα Ισραήλ το οποίο θα έχει την ασφάλεια που επιζητεί, είναι απαραίτητο να έχουμε ενδο-παλαιστινιακή συνεννόηση.
        Θεωρούμε πολύ σημαντικές τις προσπάθειες που έχει καταβάλει η Αίγυπτος και για το λόγο αυτό είχε και επικοινωνία ο Υπουργός Εξωτερικών με τον Υπουργό Εξωτερικών της Αιγύπτου, τον κύριο Ελ Αράμπυ, προκειμένου να τον συγχαρεί για τις προσπάθειες που έχει κάνει. 
 [για το Κυπριακό:]
        Ο Υπουργός Εξωτερικών είχε την ευκαιρία να συναντηθεί πρόσφατα με το Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, ενώ στην Κύπρο είχε συνάντηση και με τον Πρόεδρο Χριστόφια, ο οποίος τον ενημέρωσε για την πορεία των συζητήσεων. 
        Ο ηγέτης της τουρκοκυπριακής κοινότητας συνεχίζει να παρουσιάζει θέσεις οπισθοδρομικές, οι οποίες έχουν ως σημείο αναφοράς την εποχή Denktash και οι οποίες δεν εμπνέουν καμία αισιοδοξία ότι θα μπορέσουμε να κάνουμε βήματα στο μέλλον. Σίγουρα όχι με αυτή την στάση που τηρεί η τουρκοκυπριακή πλευρά.
        Την ίδια στιγμή βλέπουμε από την τουρκική πλευρά να προσπαθεί με επικοινωνιακούς όρους να δείξει καλή θέληση και να δημιουργήσει εντυπώσεις κινητικότητας στο Κυπριακό, τη στιγμή που στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων δεν παρατηρείται πρόοδος. 
        Η Τουρκία ελέγχει τα κατεχόμενα.  Αυτό είναι ένα δεδομένο.  Τα ελέγχει με τους εποίκους, τα ελέγχει με τον κατοχικό στρατό, άρα η Τουρκία έχει την ευθύνη για την έλλειψη προόδου αυτή τη στιγμή στις διαπραγματεύσεις.  Αυτό πρέπει να αλλάξει. 
        Εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε πρώτα από όλα τον Πρόεδρο Χριστόφια στις προσπάθειές του, οι οποίες είναι προσπάθειες ειλικρινείς και ουσιαστικές για να έχουμε πρόοδο, θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τη διαδικασία, θα είμαστε σε στενή επαφή με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, αλλά θα πρέπει να είναι σαφές ποιός έχει την ευθύνη για την έλλειψη της προόδου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα