Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελπιδοφόρο το δίδυμο Π.Μπεγλίτη και Σ.Λαμπρινίδη




Γράφει ο Χρήστος Καπούτσης

Νέες πολιτικές ηγεσίες στα Υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας.
Ο κ.Λαμπρινίδης προέρχεται από το Ευρωκοινοβούλιο έχει πολύ γνώση των ευρωπαϊκών θεμάτων και θεωρείται καλή επιλογή  για το ΥΠΕΞ και μαζί με τον νέο ΥΕΘΑ Πάνο Μπεγλίτη,  που ως γνωστόν είναι έμπειρος διπλωμάτης,  θα δημιουργήσουν λογικά ένα καλό πολιτικο-διπλωματικό δίδυμο. Τα δύο κορυφαία και ευαίσθητα υπουργεία , Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, σε αρκετές περιπτώσεις οι αρμοδιότητές τους είναι επικαλυπτόμενες.
Και επειδή αντιμετωπίζουν λεπτά πολιτικό-διπλωματικά και θέματα , αλλά και ευαίσθητα θέματα στρατιωτικής διπλωματίας, είναι αναγκαία η συνεργασία και σε επίπεδο πολιτικών ηγεσιών ,  αλλά και σε επίπεδο τεχνοκρατών και εμπειρογνωμόνων, δηλαδή στρατιωτικών και διπλωματών.
Οι  σχέσεις ΥΕΘΑ-ΥΠΕΞ σε επίπεδο πολιτικών ηγεσιών δεν ήταν πάντα  αρμονικές. Ωστόσο, ελπίζουμε βασίμως,  ότι οι κ.Μπεγλίτης και Λαμπρινίδης, θα σπάσουν την κακή   παράδοση και θα συνεργαστούν αρμονικά.

Προτεραιότητες, όπως προκύπτουν από τις δηλώσεις των δύο νέων υπουργών Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών.
ΑΜΥΝΑ
·        Εμπέδωση ενός αισθήματος ασφάλειας στους έλληνες πολίτες.
·        Πρόσφατα ενέκρινε το ΚΥΣΕΑ το νέο Αμυντικό Δόγμα της Χώρας, καθώς και τη Δομή Διοίκησης  των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Πρόκειται για σοβαρές τομές, που θα πρέπει τώρα να υλοποιηθούν. Και αυτό απαιτεί σοβαρή και μεθοδική προσπάθεια.
·        Η πολιτική περικοπών των αμυντικών δαπανών θα συνεχιστεί. Πολύ δύσκολα θα υπάρξουν παραγγελίες νέων οπλικών συστημάτων. Πλήρης επιχειρησιακή αξιοποίηση των υπαρχόντων στρατιωτικών μέσων.
·        Θα συνεχιστεί η προσπάθεια να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων μας Δυνάμεων.
·        Θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στον κοινωνικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων.  Η κοινωνική προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων είναι τεράστια , αλλά δυστυχώς δεν έχει αναδειχτεί από τα ΜΜΕ.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
·        ΚΥΠΡΙΑΚΟ: Στις 4 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί στη Γενεύη η τριμερής συνάντηση για το Κυπριακό  με παρόντα τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ (Χριστοφιας-Έρογλου- Μπακι -Μουν) . Πρόκειται για μια πολύ κρίσιμη συνάντηση, για την τελική έκβαση του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου.
·        ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ: το προσεχές διάστημα να  πραγματοποιηθεί στην Τουρκία η τακτική ετήσια κοινή συνεδρίαση των υπουργικών συμβουλίων της Ελλάδας και της Τουρκίας με επικεφαλής τους δύο πρωθυπουργούς.

Φυσικά, να  μην ξεχνάμε τις δραματικές εξελίξεις στην περιοχή μας. Οι επαναστατικές διαδικασίες, οι αιματηρές συγκρούσεις  και οι αναταράξεις στην Βόρεια Αφρική, την Ανατολική Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και τον Καύκασο,  προκαλούν ευρύτερες γεωπολιτικές αναταράξεις.  Η χώρα μας βρίσκεται στην στρατηγικότερη περιοχή του πλανήτη και είναι λογικό, να υφίσταται πολιτικές επιδράσεις από τη μη γραμμική ροή των γεωστρατηγικών εξελίξεων.
Συνεπώς,  απαιτείται  μια συνεκτική Εθνική Στρατηγική, ως συνισταμένη της αμυντικής και διπλωματικής πολιτικής,  που χαράσσουν τα δύο συναρμόδια Υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας. Και εκτιμώ  ότι οι νέοι υπουργοί, ο κ.Μπεγλίτης ως ο πολιτικός  προϊστάμενος των Ενόπλων μας Δυναμένων και ο επικεφαλής της Ελληνικής Διπλωματίας Σταύρος Λαμπρινίδης, θα συνεργαστούν,  ώστε να θωρακίσουν τα Εθνικά μας συμφέροντα, από κάθε απειλή.   
  


Σχόλια

  1. ΟΙ ΕΠΟΙΚΟΙ

    (απο τας σουσας καθως ελεγον, φερωντες με Ξενα χερια δαναους κλαδους)

    Στο σπίτι μας που μπήκανε
    νερό στη βρύση βρήκανε,
    ήπιανε και πλυθήκανε
    και δε μας σεβαστήκανε.

    Βγάλ’ τα έξω ραγιά, βγάλ’ τα έξω
    να φύγουν τα δαιμονικά.
    Βάλε απήγανο στην πόρτα
    και τρέχα φέρε τον παπά.

    Στο σπίτι μας που μπήκανε
    γιομάτο πιάτο βρήκανε,
    σαν άρχοντες στρωθήκανε
    και δε μας Σεβαστήκανε.

    Βγάλ’ τα έξω, βγάλ’ τα έξω
    να φύγουν τα δαιμονικά.
    Βάλε απήγανο στην πόρτα
    και τρέχα φέρε τον παπά.

    Στο σπίτι μας που μπήκανε
    στρωμένη ψάθα βρήκανε,
    πέσανε, κοιμηθήκανε
    και δε μας Σεβαστήκανε.

    Βγάλ’ τα έξω, βγάλ’ τα έξω
    να φύγουν τα δαιμονικά.
    Βάλε απήγανο στην πόρτα
    και τρέχα φέρε τον παπά.

    Άμα περάσει τούτο δω
    τι να μου κάνουν τ' άλλα
    Ετούτο είν' της γενειάς ωκεανός
    και τ' άλλα είναι μια στάλα

    Άμα περάσει τούτο δω
    τ' άλλα δεν τα φοβάμαι
    Ετούτο είναι απ' αυτά
    που ΜΙΑ φορά στις γενεές περνάμε

    Άμα περάσει τούτο δω
    τι να μου κάνει ο χάρος;
    Ετούτο είναι βάσανο
    Ετούτο είναι της ιστορίας βάρος

    Ετούτο είν' ΘΑΝΑΤΟΣ
    ΕΤΟΥΤΟ είναι ΤΩΝ ΔΑΝΑΩΝ βάρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα