Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

22 χιλιάδες τόνοι άχρηστων πυρομαχικών παραμένουν αποθηκευμένοι!


Μόνο στο Στρατό Ξηράς  υπάρχουν αποθηκευμένα πυρομαχικά συνολικού βάρους 22 χιλιάδων τόνων. Και αυτά είναι μόνο τα προς απόσυρση άχρηστα πυρομαχικά.    Και είναι άχρηστα, διότι έχουν αποσυρθεί τα οπλικά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούσαν αυτά τα πυρομαχικά. Μόνο οι νάρκες κατά προσωπικού που έχουν περισυλλεγεί από τα ναρκοπέδια στον Έβρο, τα νησιά  και σε εφαρμογή της Συνθήκης της Οττάβας, είναι περίπου 1 εκατομμύριο νάρκες , που θα έπρεπε να είχαν καταστραφεί.   
Τα συγκεκριμένα στοιχεία  περιέχονται στις  απαντήσεις  που δίνει ο ΥΠΕΘΑ Π.Μπεγλίτη σε ερωτήσεις που έχουν καταθέσει στη Βουλή Βουλευτές από ΟΛΑ τα κόμματα, σχετικά με την ασφάλεια των πυρομαχικών των Ε.Δ., ενδιαφέρον,  που προκλήθηκε μετά το πολύνεκρο δυστύχημα από έκρηξη πυρομαχικών σε Ναυτική Βάση στην Κύπρο.
Το ΥΠΕΘΑ βεβαιώνει ότι τα άχρηστα πυρομαχικά είναι αποθηκευμένα και φυλάσσονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Γιατί όμως δεν έχουν καταστραφεί ΟΛΑ τα παλιά εκρηκτικά υλικά, όπως προβλέπεται;
Σύμφωνα με το ΥΠΕΘΑ , οι λόγοι είναι , οικονομικοί, γραφειοκρατικοί  και περιβαλλοντικοί. 
Είναι πάντως σε εξέλιξη η διαδικασία για τη σταδιακή αποστρατικοποίηση και καταστροφή των αχρήστων πυρομαχικών στο σύνολό τους, και για λόγους προστασίας περιβάλλοντος, εξετάζεται το ενδεχόμενο μεταφοράς μέρους των πυρομαχικών προκειμένου να καταστραφούν, είτε στη Βουλγαρία, είτε στη Γερμανία, λύση αρκετά δαπανηρή. Αλλά δεν υπάρχει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα κατστροφής των άχρηστων πυρομαχικών κα των ναρκών κατά προσωπικού.

Υπάρχει όμως και μια άλλη πτυχή, που σχετίζεται με τις ευθύνες τις δικές μας ως  πολιτών και κατοίκων αυτής της Χώρας.
Στην Ελασσόνα, υπάρχει ένα μεγάλο συγκρότησα στρατιωτικών αποθηκών, είναι η 694 Προκεχωρημένη  Αποθήκη  Πυρομαχικών.  Εκεί λοιπόν καταλήγει  ένας μεγάλος υπόγειος αγωγός μεταφοράς καυσίμων, είναι η βασική αρτηρία μεσω της οποίας τροφοδοτούνται με καύσιμα όλες οι στρατιωτικέ Μονάδες.  Πάνω  λοιπόν από κει που περνάει ο αγωγός, έχουν χτιστεί παράνομα, σπίτια ,βίλες, πολυκατοικίες και  καταστήματα.  Οι ιδιοκτήτες  αυτών των παράνομων οικημάτων ζητούν τώρα να φύγει το στρατόπεδο και να καταργηθεί ο αγωγός, διότι κινδυνεύει η ζωή και η περιουσία τους.
Το ΥΠΕΘΑ απαντά  ότι η  ανοικοδόμηση σε σημεία από όπου  διέρχεται ο αγωγός έγινε χωρίς να τηρηθούν οι προβλεπόμενες διατάξεις περί αδειοδότησης και από το ΥΠΕΘΑ. Και επισημαίνει ότι , η  λειτουργία του αγωγού είναι απαραίτητη για τις ανάγκες των Ε.ΕΔ.  και δεν αντιμετωπίζεται θέμα κατάργησής του!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα