Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο «κακός χαμός» στη Κύπρο




 Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις  διαμαρτυρίας  των ελληνοκυπρίων, που κάθε βράδυ συγκεντρώνονται στην περίμετρο του Προεδρικού Μεγάρου στη Λευκωσία και απαιτούν την παραίτηση της Κυβέρνησης την οποία θεωρούν υπεύθυνη για την πολύνεκρη τραγωδία, που προκάλεσε η έκρηξη στη Ναυτική Βάση «ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ» στο Μαρί.
Επίσημα έγραφα, που δημοσιεύονται  στην εφημερίδα «ΣΗΜΕΡΙΝΗ» και στο site Sigmalive.com, και  είναι η αλληλογραφία του ΥΠ.ΕΞ.  της Κυπριακής Δημοκρατίας και του εκπροσώπου της Κύπρου στην Επιτροπή των Μονίμων  Αντιπρόσωπων  στις Βρυξέλες,  αποκαλύπτουν , τη διαφορά προσέγγισης ανάμεσα στη Λευκωσία και τις Βρυξέλλες, σχετικά με  το χειρισμό του  φορτίου με τα εκρηκτικά,  που ήταν αποθηκευμένα στη Ναυτική Βάση.
Από το περιεχόμενο των δημοσιευμένων εγγράφων, φαίνεται ότι,  παρά τις διαρκείς υποδείξεις και προτροπές της Ε.Ε.  προς την Κυπριακή Δημοκρατία να συμμορφωθεί προς την ευρωπαϊκή έννομη τάξη και να παραδώσει για καταστροφή το επικίνδυνο φορτίο, η Κυβέρνηση της Λευκωσίας κωλυσιεργούσε και  έδινε  την εντύπωση,  ότι ήθελε να παραδώσει πίσω το φορτίο στο Ιράν.
Το θέμα αυτό έχει δημιουργήσει και σοβαρό πολιτικό πρόβλημα στην Κύπρο.
Ο  Πρόεδρος του ΔΗΣΥ ( το κόμμα του Δημοκρατικού Συναγερμού, είναι ένα από δύο μεγάλα πολιτικά κόμματα στην Κύπρο,  το άλλο είναι το ΑΚΕΛ)  ο  Νίκος Αναστασιάδης,  ζήτησε την παραίτηση του προέδρου Δ.Χριστόφια, αλλά και του Προέδρου του ΔΗΚΟ Μάριου Καραογιάν (ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ συγκυβερνούν) τους οποίους κατηγόρησε ως «συνυπεύθυνους» τόσο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος την τελευταία τριετία,  όσο και για την τραγωδία στη Ναυτική Βάση.
Επίσης και εσωκομματικά προβλήματα υπάρχουν στο συγκυβερνών κόμμα ΔΗΚΟ, αφού μετά την παραίτηση του Υπουργού Εξωτερικών Μάρκου Κυπριανού, η πλειοψηφία των στελεχών του κόμματος έχει ταχθεί υπέρ της αποχώρησης του ΔΗΚΟ από την Κυβέρνηση του προέδρου Δ.Χριστόφια.

Και ενώ γίνονται όλα αυτά , χθες είχαμε  την πρώτη ολοήμερη συνάντηση του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια και του  ηγέτη των τουρκοκυπρίων  Ντερβίς Έρογλου, στο πλαίσιο των απευθείας διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό, στην οποία παρέστη και η Ειδική Αντιπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο, η κ.Λίζα Μπάτενχαϊμ.
Η συνάντηση έγινε υπό την σκιά των δηλώσεων κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας του Πρωθυπουργού της Τουρκίας Τ.Ερνογάν, δηλώσεις που όπως επισήμανε  ο Δ.Χριστόφιας,  «τινάζουν στο αέρα τις ενδοκυπριακές συνομιλίες».
Πάντως,  εντείνονται οι διπλωματικές  πιέσεις, ώστε να επιτευχθεί λύση στο πολιτικό πρόβλημα της Κύπρου στις αρχές του 2012, ώστε η «επανενωμένη Κύπρος» να αναλάβει , το δεύτερο εξάμηνο του 2012 την Προεδρία της Ε.Ε.

                                          Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα