Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα δύο Μεγάλα Ναυπηγεία της Χώρας μας , της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά.
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα δύο Μεγάλα Ναυπηγεία της Χώρας μας , της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά.
Στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας , που βρίσκονται υπό ειδικό καθεστώς πτώχευσης, αναζητούνται χρήματα για τη μισθοδοσία των εργαζομένων. Επίσης έχει σταματήσει και ένα πρόγραμμα ναυπήγησης επτά (7) πυραυλακάτων, για το Πολεμικό μας Ναυτικό.
Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχουν προκύψει σοβαρά προβλήματα, με το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ισκαντάρ Σάφα, έχει διαφορές με την προηγούμενη ιδιοκτησία την Γερμανική εταιρεία τη HDW. Οι Γερμανοί ως γνωστόν έχουν καταγγείλει τη σύμβαση επειδή ο κ. Σάφα έχει ήδη λάβει 132 εκατομμύρια ευρώ από το πρόγραμμα ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων και δεν τα έχει αποδώσει στους Γερμανούς.
Οι δύο πλευρές (Σάφα και HDW) φαίνεται να έχουν μονογράψει μία συμφωνία, στην οποία οι Γερμανοί όχι μόνο ζητούν τα χρήματά τους αλλά ζητούν και την ανάληψη του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ από τον ΣκαραμαγκάΗ διαμάχη αυτή εμποδίζει την παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό των τριών υποβρυχίων τύπου 214 της αρχικής συμφωνίας του 2000, εκείνης που περιελάμβανε και το Υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». ΚΑΙ ακόμη δεν έχει ξεκινήσει καν, η ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων 214 που προβλέπει η τελευταία συμφωνία του 2010, κόστους 1 δισεκ. Ευρώ, συμφωνία που έχει επικυρωθεί και από τη Βουλή. Συνολικά δηλαδή, η νέα ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά οφείλει να παραδώσει 5 νέα υποβρύχια στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Προς το παρόν, δεν είναι γνωστό, σε ποια φάση υλοποίησης βρίσκεται το πρόγραμμα ναυπήγησης αυτών των 5 υποβρυχίων. Φυσικά , μέχρι να λυθεί η διαμάχη του Σάφα με τους Γερμανούς, το Πολεμικό μας Ναυτικό, θα στερείται σύγχρονες πολεμικές Μονάδες, που είναι αναγκαίες για την επιχειρησιακή του αξιοπιστία.
Υπάρχει όμως και εμπλοκή της Ε.Ε. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας είχε πετύχει τον χαρακτηρισμό του Σκαραμαγκά ως στρατιωτικού ναυπηγείου προκειμένου το πρόστιμο (περίπου 500 εκατ. ευρώ) ουσιαστικά , που είχε επιβληθεί από την Ε.Ε. για έμμεση χρηματοδότηση των Ναυπηγείων από την Ελληνική Κυβέρνηση να «παραγραφεί», έτσι ώστε να προχωρήσει η πώληση των Ναυπηγείων. Όμως αυτός ο χαρακτηρισμός, ως στρατιωτικού ναυπηγείου, εμποδίζει τα επιχειρηματικά σχέδια του νέου ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού δεν μπορεί να ναυπηγεί εμπορικά πλοία ή πολεμικά πλοία άλλων κρατών, όπως ήταν στα αρχικά σχέδιά του!
Για τα θέματα των Ναυπηγείων και γενικά της ναυπηγοκατασκευαστικής Βιομηχανίας συνεκλήθη χθες διϋπουργική Επιτροπή υπό τον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου και με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου Ευάγγελου Βενιζέλου. Η Ελληνική Κυβέρνηση σκοπεύει να ζητήσει από τον αρμόδιο επιτροπή για τον ανταγωνισμό Χοακίν Αλμούνια, να προχωρήσει σε μια πιο «ευρύχωρη» ερμηνεία, τι σημαίνει ο όρος στρατιωτικά ναυπηγεία. Είναι σαφές ότι, σήμερα, η βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εξαρτάται μόνο από τα προγράμματα του πολεμικού μας Ναυτικού. Αυτή όμως η εξάρτηση οδηγεί στη συρρίκνωση και είναι σαφές ότι δεν εξασφαλίζεται μακροπρόθεσμα η βιωσιμότητά του.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου