Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κινδυνεύει η υγεία των Ελλήνων





Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα
Το καμπανάκι του κινδύνου για την υγεία των Ελλήνων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, κρούουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Κέιμπριτζ.

Σε έρευνά τους που δημοσιεύεται στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό «The Lancet» εντοπίζουν την ρίζα του προβλήματος στην δραστική περικοπή των κρατικών δαπανών για την Υγεία, αλλά και στην αγωνία για το αύριο που έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση των αυτοκτονιών και σπρώχνει πολύ κόσμο στις ουσίες.  
«Η εικόνα της υγείας στην Ελλάδα είναι ανησυχητική», δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής δρ Ντέιβιντ Στάκλερ, λέκτορας Κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο.

«Βλέπουμε διπλασιασμό στις αυτοκτονίες, αύξηση στις ανθρωποκτονίες, αύξηση κατά 50% στις HIV λοιμώξεις και ανθρώπους των οποίων η υγεία επιδεινώνεται αλλά λένε ότι δεν πηγαίνουν στον γιατρό παρ' ότι το χρειάζονται».

Οι ερευνητές σημειώνουν πως η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο μιας πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, η οποία έχει πλήξει και τις υπηρεσίες Υγείας της χώρας μας.
Όπως εξηγούν, οι περικοπές στους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων τα φέρνουν στα όρια των αντοχών τους.
«Υπήρξαν περικοπές κατά περίπου 40% στους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, αναφέρονται περιστασιακές ελλείψεις σε ιατρικές προμήθειες και δωροδοκείται το ιατρικό προσωπικό για να παρακαμφθούν οι λίστες αναμονής», σημειώνουν.
Την ίδια στιγμή, «αυξήθηκαν κατά 24% οι εισαγωγές στα δημόσια νοσοκομεία», κυρίως επειδή στα ιδιωτικά νοσοκομεία απευθύνονται πλέον λιγότεροι πολίτες», προσθέτουν.
Επιπλέον, η ανάλυση συγκριτικών στοιχείων για τα έτη 2007 και 2009 από τις Στατιστικές Εισοδήματος & Συνθηκών Διαβίωσης (SILC), μιας υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δείχνει πως έχει αυξηθεί κατά 15% το ποσοστό των Ελλήνων που δεν πηγαίνουν στον γιατρό ή στον οδοντίατρο, κυρίως εξαιτίας της μακράς λίστας αναμονής.

Η ίδια πηγή στατιστικών πληροφοριών δείχνει ακόμη πως το ποσοστό αυτοκτονιών το 2009 είναι αυξημένο κατά 17% σε σύγκριση με το 2007. Ωστόσο, οι συγγραφείς της έρευνας επικαλούνται και πιο πρόσφατα στοιχεία, τα οποία παρουσιάσθηκαν στην ελληνική Βουλή και μιλούν για αύξηση των αυτοκτονιών εφέτος κατά 25-40%.

Οι ερευνητές – επικεφαλής των οποίων είναι ο ελληνικής καταγωγής δρ Αλέξανδρος Ε. Κεντικελένης, από το Τμήμα Κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου – γράφουν ακόμη πως παρατηρείται «σημαντική αύξηση (14%) στην συχνότητα των ανθρώπων που αναφέρουν πως η υγεία τους είναι κακή ή πολύ κακή».
Επιπλέον, παρατηρείται μείωση στον αριθμό των ατόμων που δικαιούνται αποζημιώσεις ασθενείας, ενώ τα νέα κρούσματα λοιμώξεως με τον ιό HIV που προκαλεί το AIDS αναμένεται να αυξηθούν κατά 52% το 2011 – με τα μισά να οφείλονται στην ενδοφλέβια χρήση ναρκωτικών.

Όπως γράφουν οι ειδικοί, ήδη από τα τέλη του 2010 παρατηρείται σημαντική αύξηση στα νέα κρούσματα των HIV λοιμώξεων, ενώ το 2009 αυξήθηκε κατά 20% η χρήση ηρωίνης.

Χρονικά, οι δύο αυτές ανησυχητικές μεταβολές συμπίπτουν με τις περικοπές που οδήγησαν - σύμφωνα με το Lancet - σε κλείσιμο το ένα στα τρία κρατικά προγράμματα βοήθειας των τοξικομανών στον δρόμο και τα οποία, μεταξύ άλλων, τους τροφοδοτούσαν με καθαρές σύριγγες για να περιοριστεί η εξάπλωση της HIV λοίμωξης μεταξύ τους.

Η έκθεση του Κέιμπριτζ καταλήγει: «Ο απλός κόσμος πληρώνει το υπέρτατο τίμημα: χάνει την πρόσβαση στις υπηρεσίας φροντίδας και προστασίας της υγείας. Απαιτείται περισσότερη προσοχή στην υγεία και στην πρόσβαση στις υγειονομικές υπηρεσίες».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα