Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημοψήφισμα στις 4 Δεκεμβρίου: "Ναι ή όχι στην ευρωζώνη"


ΑΘΗΝΑ 03/11/2011

Διαφημίσεις Google

Πτήσεις για ΠράγαΑεροπορικά εισιτήρια στις καλύτερες
τιμές. Κάνε κράτηση τώρα!
airtickets.gr
Δημοψήφισμα για την παραμονή της Ελλάδας στην ευρωζώνη πρότειναν στον Γ. Παπανδρέου οι ηγέτες της Γαλλίας και της Γερμανίας, το οποίο θα διεξαχθεί στις αρχές του Δεκεμβρίου (4/12 η πιθανή ημερομηνία), όπως ανακοίνωσαν σε κοινή τους δήλωση Σαρκοζί και Μέρκελ.

Επίσης, παγώνει η εκταμίευση της 6ης δόσης μέχρι η Ελλάδα κυρώσει το σύνολο των αποφάσεων της 26ης Οκτωβρίου και εφόσον ολοκληρωθεί (με θετική απάντηση) το δημοψήφισμα.

"Οι Έλληνες πρέπει να αποφασίσουν εάν θέλουν να συνεχίσουν την περιπέτεια τους μαζί μας", δήλωσε ο γάλλος πρόεδρος, συμπληρώνοντας: "Εμείς δεν ζητήσαμε τίποτα από το ελληνικό κοινοβούλιο- δεν αποφασίζουμε αν θα γίνει δημοψήφισμα, πρέπει όμως να ξέρουμε που πάνε τα λεφτά του γερμανού και του γάλλου φορολογούμενου".

"Δεν έχουμε καμία συμβουλή να δώσουμε, ο ελληνικός λαός είναι ανεξάρτητος, έχουμε εμπιστοσύνη στον ελληνικό λαό να κάνει επιλογή για το δικό του μέλλον. Θέλουμε να συνεχίσουμε την προσπάθεια με τους Ελληνες, αλλά υπάρχουν κανόνες και πρέπει να γίνουν σεβαστοί. Η Ευρώπη είναι πολύ σημαντική για να παίζουμε με άλλους κανόνες", τόνισε ο Ν. Σαρκοζί.

Από την πλευρά της, η Άγγελα Μέρκελ, αφού επισήμανε ότι "το ψυχολογικό πλαίσιο και κλίμα άλλαξε με την ανακοίνωση του δημοψηφίσματος", είπε ότι "ο καθένας στα πλαίσια μίας δύσκολης κατάστασης, πρέπει να πάρει τις αποφάσεις του. Η Ελλάδα μας είπε ότι θα υπάρχει δημοψήφισμα".

Ερωτηθείσα εάν η ευρωζώνη είναι έτοιμη για πιθανή αποχώρηση της Ελλάδας, σχολίασε ότι "είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα ενδεχόμενα. Εμείς θα δώσουμε την καλή απάντηση για το ευρώ, ασχέτως του αποτελέσματος στο δημοψήφισμα".

Η ίδια υπογράμμισε ότι "θέλουμε να ξέρουμε που βρισκόμαστε, ποιες δυνατότητες έχουμε για να υλοποιήσουμε το μέλλον των αποφάσεων". Και συμπλήρωσε: "θέλουμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα, θέλουμε να μείνει στην ΕΕ. Αλλά θέλουμε το ευρώ ως ένα σταθερό νόμισμα".

Η καγκελάριος προανήγγειλε ότι η 6η δόση θα εκταμιευτεί μόνον εάν η Ελλάδα κυρώσει το σύνολο των αποφάσεων της 26ης Οκτωβρίου και εφόσον υπάρχει θετική απάντηση στο δημοψήφισμα, συμπληρώνοντας ότι "θέλουμε συναίνεση όλων των πολιτικών δυνάμεων στην Ελλάδα".

Πρόσθεσε ότι αν υπάρχει δημοψήφισμα, πρέπει να είναι στις αρχές Δεκεμβρίου, με ερώτημα: "Η Ελλάδα θέλει να παραμείνει στην ευρωζώνη ναι ή όχι".

Σε ξεχωριστές δηλώσεις, ο Γ. Παπανδρέου επιβεβαίωσε ότι το δημοψήφισμα θα γίνει στις 4 Δεκεμβρίου και πως το διακύβευμα του θα είναι η παραμονή ή όχι της χώρας στο ευρώ. "Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα θα είναι θετικό", είπε.

"Πιστεύω ότι ο ελληνικός λαός θα λάβει τη σωστή απόφαση. Μία θετική απόφαση του ελληνικού λαού δεν είναι μόνο θετική για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρώπη", τόνισε, σημειώνοντας ότι "πρέπει να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση". Πρόσθεσε δε ότι συντόμως θα διαβουλευθεί με τους ηγέτες της αντιπολίτευσης.

"Οι αποφάσεις έχουν συγκεκριμένες ευθύνες που θα αλλάξουν το μέλλον όχι μόνο των σημερινών αλλά και των επόμενων γενεών" και συμπλήρωσε: "Ο ελληνικός λαός είναι ώριμος και σοφός για να πάρει τις σωστές αποφάσεις. Είμαστε μέλος της ευρωζώνης, έχουμε υποχρεώσεις και μπορούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα