Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

[Ματιές] Το δάχτυλο

Του Λευτέρη Π. Παπαδόπουλου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 02 Νοεμβρίου 2011
Το δάχτυλο
Δεν καταλαβαίνω: χρωστάγαμε τα μαλλιά της κεφαλής μας σε όλο τον κόσμο. Και οι Ευρωπαίοι μάς δάνεισαν ένα τεράστιο ποσό. Ποσό που δεν έχει δοθεί ως δάνειο ποτέ, σε καμιά χώρα του πλανήτη! Αυτά τα χρήματα οι δανειστές μας δεν πρέπει να τα πάρουν πίσω; Και εμείς οι ίδιοι, οι Ελληνες, δεν έχουμε υποχρέωση να στρωθούμε στη δουλειά, να πάψουμε να κλέβουμε, να σταματήσουμε να το ρίχνουμε στον καλαματιανό μόλις βρίσκουμε τα σκούρα, για να συμμαζέψουμε κάποτε τα οικονομικά μας και να δώσουμε τα χρεωστούμενα;
Είναι πολλοί, δυστυχώς, εκείνοι που δεν καταλαβαίνουν τα παραπάνω. Πράγματα που είναι αυτονόητα. Και λένε και ξαναλένε διάφορα περί εθνικής κυριαρχίας, παιδιών – για τα δικά μας πρόκειται – που θα τα επιβαρύνουμε με ιλιγγιώδη χρέη, φόρους που δεν μπορούμε να αντέξουμε κ.λπ., κ.λπ. Ολα αυτά είναι σωστά. Αλλά, πώς θα γίνει να βγούμε από το λούκι; Ξαναγυρνώντας στη δραχμή αφού κηρύξουμε στάση πληρωμών;
Θα πρέπει να ξέρουν όσοι μιλούν για στάση πληρωμών και δραχμές ότι μόλις φύγουμε από το ευρώ και πούμε «δεν πληρώνουμε», όπως κάνουν κάμποσοι συμπατριώτες μας με τα διόδια, δεν θα μπορούμε να αγοράσουμε πετρέλαιο, φάρμακα, τρακτέρ, αυτοκίνητα γιατί ουδείς θα μας εμπιστεύεται, ουδείς θα μας πουλάει, έστω και μια... τσατσάρα!
Η κατάσταση ασφαλώς και είναι πολύ δύσκολη. Αλλά δεν πρέπει κάποτε να αρχίσουμε κι εμείς να ξοδεύουμε λιγότερα από όσα κερδίζουμε; Ποιος οικογενειάρχης χαλάει περισσότερα λεφτά από όσα παίρνει από τη δουλειά του; Ποια κοινωνία μπορεί να σταθεί στα πόδια της πέφτοντας συνεχώς έξω στους λογαριασμούς της και απλώνοντας κάθε τόσο το χέρι για δανεικά; Το πάρτι τελείωσε. Ας το πάρουμε χαμπάρι. Και κρίμα που δεν το είχαμε πάρει χαμπάρι νωρίτερα για να σταματήσουμε τις ζεϊμπεκιές και τα Καγιέν και να απλώνουμε την κουβέρτα μας όχι πιο πέρα από εκεί που φτάνουν τα πόδια μας.
Φταίμε όλοι για τη σημερινή κατάντια. Αλλά, χωρίς αμφιβολία πρωτίστως οι πολιτικοί. Που γίνονται προκλητικοί όταν κουνάνε το δάχτυλο στον κόσμο και τον... μαλώνουν! Αυτοί δεν είναι που διόριζαν χιλιάδες ψηφοφόρους τους σε κρατικές υπηρεσίες; Αυτοί δεν είναι που υπέγραφαν επιδόματα για... έγκαιρη προσέλευση στην εργασία, για παραλαβή και παράδοση έργων, για να μην μπλέκονται οι προπέλες των πλοίων στα παλαμάρια, για εργένηδες, για τους «τρολέδες» των τρόλεϊ και για επίδομα... μη επιδόματος; Αυτοί δεν είναι που ακόμη και σήμερα εξακολουθούν να έχουν ένα σωρό συμβούλους στα γραφεία τους, «επιστημονικούς συνεργάτες» και οδηγούς; Αυτοί δεν είναι που αρνούνται να μειώσουν το κράτος γιατί από αυτό το κράτος των σουρταφερτάριων κολλητών τους εξασφαλίζουν ψηφαλάκια, όπως τα λένε, και βγάζουν το παντεσπάνι τους;
ΥΓ: Πέθανε και ο ζωγράφος Μιχάλης Βελούδιος. Τα περισσότερα εξώφυλλα των δίσκων βινυλίου τη δεκαετία του ‘80 έχουν την υπογραφή του. Καλό ταξίδι...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα