Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟΥΡΚΙΑ : Η διαμάχη Ισλαμιστών και Κεμαλιστών ωθείται στα άκρα!



ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

ΕΧΟΥΜΕ πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις στις εσωτερικές υποθέσεις της Τουρκίας.
Ο πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ της Τουρκίας  στρατηγός Ιλκέρ Μπασμπούιγ  κατέθεσε ως ύποπτος επί επτάωρο στον εισαγγελέα Άγκυρας που  διερευνά την υπόθεση της "Οδηγίας Ίντερνετ", όπως ονομάζεται η διαταγή που εξεδόθη στα πλαίσια του τουρκικού ΓΕΕΘΑ για την κατασκευή ιστοσελίδων που θα φιλοξενούσαν αντικυβερνητικά άρθρα.
Μετά την κατάθεση, ο εισαγγελέας αποφάσισε να παραπέμψει τον Στρατηγό Μπασμπούγ  στο αρμόδιο δικαστήριο, με σχετικό αίτημα για την προφυλάκισή του.
Το αιτιολογικό της παραπομπής του πρώην αρχηγού ΓΕΕΘΑ της Τουρκίας είναι: «Συμμετοχή ως ηγετικό στέλεχος σε ένοπλη τρομοκρατική οργάνωση, παρεμπόδιση του έργου και συμμετοχή σε απόπειρα  βίαιης ανατροπής της κυβέρνησης της Τουρκικής Δημοκρατίας.»  Και λίγο αργότερα ο Στρατηγός προφυλακίστηκε. Πρόκειται για Ιστορική εξέλιξη στην Τουρκία, αφού είναι η πρώτη φορά που προφυλακίστηκε ένας πρώην αρχηγός των ενόπλων δυνάμεων, που  ανακρίθηκε προηγουμένως από πολιτικό εισαγγελέα.
Είναι σαφές,  ότι η διαμάχη Ισλαμιστών και Κεμαλιστών ωθείται στα άκρα!
Τις τελευταίες μέρες  στη  Τουρκία λαμβάνουν χώρα σημαντικές  εξελίξεις , που αφορούν  τις σχέσεις των ενόπλων δυνάμεων με το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ). Την στιγμή που οι Τούρκοι δικαστές ετοιμάζουν κατηγορητήριο για τον πρώην αρχηγό της στρατιωτικής χούντας, τον 94-χρονο στρατηγό Κενάν Εβρέν και προφυλακίζουν τον πρώην επιτελάρχη Ιλκέρ Μπάσμπουγ, οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις εμφανίζονται και πάλι στο προσκήνιο της τουρκικής πολιτικής επικαιρότητας. Eίχαμε,  μέσα  σε 24 ώρες δύο συσκέψεις του προέδρου της Τουρκίας Α.Γκιούλ, του Πρωθυπουργού Τ.Ερντογάν και του Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Οζέλ. Οι Ισλαμιστές του Τ.Ερντογάν φαίνεται να έχουν κατορθώσει να περιορίσουν  την πολιτική ισχύ των Κεμαλιστών στρατηγών. Υπάρχουν όμως επιφυλάξεις για τη συνέχεια, καθόσον μάλιστα, οι πληροφορίες για την υγεία του Τ.Ερντογάν , δεν είναι καθησυχαστικές. Πάντως στη Τουρκία η σύλληψη Μπασμπούγ έχει προκαλέσει θύελλα. ο Πρόεδρος της Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιούλ είπε ότι “όλοι είναι ίσοι ενώπιον του νόμου”. Ο Τούρκος πρόεδρος απηύθυνε επίσης έκκληση για ηρεμία.

Οι σχέσεις ΤΟΥΡΚΙΑΣ –ΙΡΑΝ έχουν  ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η αιφνιδιαστική επίσκεψη στην Τεχεράνη του ΥΠΕΞ της Τουρκίας Αχμετ Νταβούτογλου κρύβει αρκετό παρασκήνιο.
Επισήμως ανακοινώθηκε ο Επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας και οι Ιρανοί Κυβερνητικοί αξιωματούχοι  συζήτησαν  διμερή και περιφερειακά ζητήματα.
Ανεπισήμως όμως, συζητήθηκε το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, το εμπάργκο σε βάρος των εξαγωγών πετρελαίου από το ΙΡΑΝ στη Δύση, και η πιθανή βίαιη ανατροπή του δικτατορικού καθεστώτος ΑΣΑΝΤ στη Συρία.
Η επίσκεψη Νταβούτογλου στην Τεχεράνη ενδέχεται να συνδέεται και με τη δολοφονία 35 Κούρδων από βόμβες των τουρκικών F-16 στην περιοχή Ουλούντερε στα σύνορα Τουρκίας και Β.ΙΡΑΚ.  Να επισημάνουμε  ότι  η μόνη χώρα που διαμαρτυρήθηκε για αυτό το τραγικό περιστατικό, σε διεθνές επίπεδο, ήταν το Ιράν. Μήπως είδαν κάτι περίεργο τα ραντάρ του ΙΡΑΝ , που εκθέτουν,  όχι  μόνο την τουρκική πολεμική αεροπορία ,αλλά πιθανόν και τους πληροφοριοδότες των Τούρκων, που όπως είναι γνωστό, σε αυτή την περιοχή του Β.ΙΡΑΚ δραστηριοποιούνται τα αμερικανικά δορυφορικά συστήματα και τα μέσα συλλογής πληροφοριών του αμερικανικού Στρατού;
Και φυσικά ΟΛΑ αυτά ερευνάται αν συνδέονται με τις εσωτερικές εξελίξεις στην Τουρκιά και τον πόλεμο ισλαμιστών – κεμαλιστών.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα