Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το κυριαρχικό καθεστώς των νησιών Φαρμακονήσι και Αγαθονήσι



Χ. ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ:  Ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας απαντώντας σε ερώτηση Τούρκου Βουλευτή στην Υπουργική Εθνοσυνέλευση, σχετικά με το κυριαρχικό καθεστώς των νησιών Φαρμακονήσι και Αγαθονήσι, τα ενέταξε στις γκρίζες ζώνες.  Έχετε να κάνετε κάποιο σχόλιο;

Γ. ΔΕΛΑΒΕΚΟΥΡΑΣ:  Ναι, είδαμε αυτή την ερώτηση και την απάντηση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών.  Θα ήθελα εδώ να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε αμφισβήτηση και οποιοδήποτε σημείο αμφιβολίας ως προς το καθεστώς οποιουδήποτε νησιού ή νησίδας στο Αιγαίο.  Όλα αυτά διέπονται από διεθνείς συμβάσεις, οι οποίες είναι απολύτως σαφείς και γι’ αυτό το λόγο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ούτε και καμία συζήτηση με την τουρκική πλευρά.

Ν. ΜΕΛΕΤΗΣ:  Δε σας προβληματίζει το γεγονός ότι μετά από τόσα χρόνια και με τη νέα Κυβέρνηση Erdogan και με τις εξελίξεις στην Τουρκία, η τουρκική πλευρά επιμένει σε γκρίζες ζώνες;  Και πώς είναι δυνατόν να συνεχίζονται διερευνητικές επαφές για την υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο όταν είναι δεδομένο, και με τον πλέον επίσημο τρόπο, η Τουρκία επιμένει σε γκρίζες ζώνες;  Σε ποια βάση γίνεται αυτή η συζήτηση, κύριε Εκπρόσωπε;

Γ. ΔΕΛΑΒΕΚΟΥΡΑΣ:  Θέλω να επαναλάβω ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το καθεστώς οποιουδήποτε νησιού ή νησίδας.  Είδαμε αυτή την απάντηση που δόθηκε από το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών, αλλά νομίζω ότι η απάντηση που σας δίνω εγώ είναι απολύτως ξεκάθαρη και είναι η μοναδική βάση πάνω στην οποία μπορεί να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση με την Τουρκία και για το θέμα των διερευνητικών επαφών, το οποίο αναφέρατε.  Δεν υπάρχει δηλαδή καμία αμφιβολία για οποιοδήποτε σημείο ελληνικού εδάφους.

Ν. ΜΕΛΕΤΗΣ:  Η ερώτησή μου είναι, πώς γίνονται διερευνητικές επαφές για την υφαλοκρηπίδα, για παράδειγμα, πώς οριοθετείς υφαλοκρηπίδα στην περιοχή του Αγαθονησίου;  Μπορείτε να μου εξηγήσετε;  Πώς συζητάμε με την Τουρκία για την υφαλοκρηπίδα του Αγαθονησίου όταν ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών λέει ότι αυτό είναι αμφισβητούμενη περιοχή;

Γ. ΔΕΛΑΒΕΚΟΥΡΑΣ:  Το Αγαθονήσι, όπως και οποιοδήποτε άλλο νησί, έχει δικαιώματα σε όλες τις θαλάσσιες ζώνες, όπως προβλέπεται στη σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα