Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελλάδα και Κύπρος δεν αποδέχονται τη διχοτόμηση,

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ


·        Η ενέργεια, όπως είναι γνωστό εξελίσσεται σε μείζον πολιτικο-οικονομικό ζήτημα. Ειδικά μάλιστα, λόγω της Γεωγραφίας, δηλαδή της γεωγραφικής θέσης της Κύπρου,  αλλά και των βεβαιωμένων αλλά και εικαζόμενων αποθεμάτων υδρογονανθράκων (φυσικό αέριο και πετρέλαιο) στο βυθό στην Α.Μεσόγειο, καθιστούν την Κυπριακή Δημοκρατία,  κόμβο των γεωπολιτικών και γεωοικονομικών εξελίξεων.
·        Η ενεργειακή συμφωνία του Ισραήλ με την Κύπρο, αλλά και η πολιτικο-στρατιωτική συμμαχία της Ελλάδας με το Ισραήλ, έχουν διαμορφώσει νέες ισορροπίες ισχύος στην ευαίσθητη περιοχή της Α.Μεσογείου.

Τη διαχρονικά αταλάντευτη προσήλωση σύσσωμου του ελληνικού λαού και όλων των πολιτικών του δυνάμεων στην κυπριακή υπόθεση μέχρι την άρση των επιπτώσεων της παράνομης τουρκικής εισβολής του 1974, επαναβεβαίωσε χθες ΚΑΙ προχθές  στη Λευκωσία  ο Πρωθυπουργός  Λουκάς Παπαδήμος, προσθέτοντας ότι η στήριξη προς την Κύπρο ενώνει την Ελλάδα.
Ο  Πρωθυπουργός τόνισε ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση στην επανένωση της Κύπρου, επισημαίνοντας ότι Ελλάδα και Κύπρος δεν αποδέχονται τη διχοτόμηση, ενώ υπογράμμισε ότι το ζητούμενο στις συνομιλίες για το Κυπριακό είναι η μετεξέλιξη και όχι η κατάλυση του κυπριακού κράτους. Επίσης, καταδίκασε τις απαράδεκτες απειλές της Άγκυρας στην κυπριακή ΑΟΖ.

                               Σχετικά με την πολιτική βαρύτητα του ταξιδιού του Πρωθυπουργού στην Κύπρο, τον οποίο συνόδευε και ο ΥΠΕΞ Σ. Δήμας, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι:
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα ενώ έχει πολλά και διαφορετικά ανοικτά μέτωπα, αλλά προβλήματα  στον κοινωνικό τομέα.
Ακόμη ενόψει των Βουλευτικών εκλογών και των σύνθετων οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων είναι πλέον εμφανής η πολιτική αστάθεια.
Επομένως, η επίσκεψη τώρα του πρωθυπουργού Λ.Παπαδήμου στην Κύπρο,  θα μπορούσε να θεωρηθεί ως συμβολική.
 Εκτιμώ  ωστόσο, ότι οι εθνικές στρατηγικές των χωρών δεν θα πρέπει να προσαρμόζονται στην πολιτική συγκυρία και να αλλάζουν  αναλόγως , καθώς θα αλλάζουν οι Κυβερνήσεις.  Στα εθνικά θέματα, όπου κορυφαία θέση  κατέχει το Κυπριακό, θα πρέπει  να υπάρχει μια διαχρονική εθνική στρατηγική. Γι’ αυτό η επίσκεψη Λ.Παπαδήμου στη Λευκωσία, δεν θα πρέπει να ήταν μόνο συμβολική, αλλά ουσιαστική.

Ένα από τα θέματα που συζήτησε στη Λευκωσία ο Πρωθυπουργός ήταν και αυτό της Ενέργειας.
Η ενέργεια, όπως είναι γνωστό εξελίσσεται σε μείζον πολιτικο-οικονομικό ζήτημα. Ειδικά μάλιστα, λόγω της Γεωγραφίας, δηλαδή της γεωγραφικής θέσης της Κύπρου,  αλλά και των βεβαιωμένων αλλά και εικαζόμενων αποθεμάτων υδρογονανθράκων (φυσικό αέριο και πετρέλαιο) στο βυθό στην Α.Μεσόγειο, καθιστούν την Κυπριακή Δημοκρατία,  κόμβο των γεωπολιτικών και γεωοικονομικών εξελίξεων.
Η ενεργειακή συμφωνία του Ισραήλ με την Κύπρο, αλλά και η πολιτικο-στρατιωτική συμμαχία της Ελλάδας με το Ισραήλ, έχουν διαμορφώσει νέες ισορροπίες ισχύος στην ευαίσθητη περιοχή της Α.Μεσογείου.


Επισημαίνουμε ότι, στο θέμα της ενέργειας οι Αμερικανοί υποστηρίζουν την Κύπρο, διότι στην ουσία υποστηρίζουν τα συμφέροντα του Ισραήλ και προφανως και τα δικά τους στρατηγικά συμφέροντα. Και αυτό διότι,  στον σύγχρονο κόσμο, τα συμφέροντα είναι εκείνα που διαμορφώνουν ισχυρές συμμαχίες.
                                
Την ώρα που ο Πρωθυπουργός Λ.Παπαδήμος συνομιλούσε με τον Πρόεδρο της Κύπρου Δ.Χριστόφια στη Λευκωσία, στην Άγκυρα, ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου ολοκλήρωνε τη συνάντησή του με τον  Βέλγο ομόλογό του Ντιτιέ Ρεντέρ. Και αμέσως μετά,  ο Α.Νταβούτογλου δήλωσε  ότι «εάν δεν υπάρξει λύση στο Κυπριακό μέχρι την 1η Ιουλίου, η Τουρκία δεν θα έχει καμία επαφή με την προεδρία της ΕΕ, την οποία θα αναλάβει η ελληνοκυπριακή διοίκηση νότιας Κύπρου».
Το ερώτημα είναι,  πως θα ανεχτεί η Ε.Ε. να απαξιώνεται η ευρωπαϊκή προεδρία, από μια υποψήφια προς ένταξη χώρα, όπως η Τουρκία.
Νομίζω ότι προκύπτει θέμα πολιτικού κύρους της Ε.Ε.


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα