Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνεμος αισιοδοξίας από την εκλογή Ολάντ



ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

Η εκλογή του ΦΡ. ΟΛΑΝΤ ως Προέδρου της Γαλλίας, έχει αναπτερώσει τις ελπίδες των πολιτών του Ευρωπαϊκού Νότου , που δοκιμάζονται σκληρά από την άδικη πολιτική λιτότητας των ΜΕΡΚΟΖΙ (ΜΕΡΓΚΕΛ-ΣΑΡΚΟΖΙ). Ουσιαστικά, από την πολιτική που επιβάλλουν οι Τραπεζίτες και τεχνοκράτες των Βρυξελών στους εκλεγμένους πολιτικούς ηγέτες της Ευρωζώνης.
Ο νέος Πρόεδρος της Γαλλίας,   έχει δημιουργήσει εύλογες προσδοκίες, για μια άλλη πολιτική, περισσότερο ανθρωποκεντρική.
Για τον Φρανσουά Ολάντ, η προτεραιότητα είναι η επαναδιαπραγμάτευση του συμφώνου δημοσιονομικής πειθαρχίας και η συμπλήρωσή του με ένα σύμφωνο ανάπτυξης. «Η Ευρώπη έχει το βλέμμα στραμμένο σε μας. Τη στιγμή που ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα, είμαι βέβαιος ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες υπήρξε ανακούφιση, μία ελπίδα, η ιδέα ότι επιτέλους η λιτότητα μπορεί να μην αποτελεί πλέον νομοτέλεια», δήλωσε ο Φρανσουά Ολάντ κατά την πρώτη του δήλωση μετά την εκλογή του.
Όμως, προκειμένου να  κατορθώσει να προωθήσει τις ιδέες του για την υιοθέτηση μίας αναπτυξιακής οικονομικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο Φρανσουά Ολάντ , θα πρέπει  τώρα να διαπραγματευθεί σκληρά με τους Γερμανούς, μετά την αρνητική στάση που τήρησαν απέναντί του η Αγκελα Μέρκελ και οι ευρωπαίοι συντηρητικοί ηγέτες κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας.
Πάντως έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον, η «υποδοχή» που επεφύλαξαν στο νέο γάλλο πρόεδρο τον σοσιαλιστή Φρ.Ολάντ, τα εγκυρότερα διεθνή ΜΜΕ
Στην Ισπανία, η El Pais γράφει ότι "η ευρωπαϊκή αριστερά ξαναγεννιέται στη Γαλλία»  και ότι , η εκλογή του σοσιαλιστή υποψήφιου "ανοίγει μία καινούργια πολιτική σελίδα στη Γαλλία, όπως και στην Ευρώπη", κυρίως με το τέλος "του διευθυντηρίου που έγινε γνωστό με την ονομασία Μερκοζί" και την "έμφασή του στην πολιτική της λιτότητας".

Σύμφωνα με την El Mundo, "οι γαλλικές προεδρικές εκλογές σημαδεύτηκαν από την χειρότερη οικονομική και κοινωνική κρίση εδώ και μισό αιώνα" και ο εκλεγμένος πρόεδρος φρόντισε να τηλεφωνήσει στην Αγγελα Μέρκελ και να υποστηρίξει την προσθήκη μίας ρήτρας για την ανάπτυξη στη ευρωπαϊκή συνθήκη λιτότητας.
Το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεωνJiji Press θεωρεί ότι η επιτυχία του Φρανσουά Ολάντ στη Γαλλία και κομμάτων που είναι αντίθετα στη λιτότητα στην Ελλάδα αποτελούν σοβαρή προειδοποίηση για την Ευρώπη. "Έπειτα από αυτές τις σοβαρές επικρίσεις των ψηφοφόρων, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει, αναπόφευκτα, να αναθεωρήσει την πορεία της".
"Η Γαλλία επέλεξε την αλλαγή", είναι ο τίτλος της ιαπωνικής Asahi Shimbun, ενώ στην Αυστραλία η εφημερίδα The Australian γράφει ότι "η Ευρώπη προσπαθεί να αμβλύνει τη μιζέρια της λιτότητας". "Η Ευρώπη ξυπνά στην μετά τον Σαρκοζί εποχή", σύμφωνα με τη Sydney Morning Herald, ενώ η οικονομική Australian Financial Review προειδοποιεί ότι "οι αγορές είναι ανήσυχες από τη σοσιαλιστική νίκη".

Να προσθέσουμε και ένα από τα τρυφερά και ανθρώπινα στιγμιότυπα του Ολάντ. Εν μέσω χειροκροτημάτων, ακορντεονίστες άρχισαν να παίζουν μουσική από ένα τραγούδι της Εντίτ Πιαφ,  όταν για πρώτη φορά ο Φρανσουά Ολάντ κάλεσε στο βάθρο δίπλα του τη γυναίκα που τον στήριξε στη φιλόδοξη προσπάθειά του, την πρώην δημοσιογράφο και πλέον «πρώτη κυρία» της Γαλλίας, Βαλερί Τριερβελέρ.
Όπως δήλωσε σε συνέντευξή της η κ. Τριερβελέρ, σκοπεύει να αναλάβει «με σοβαρότητα» το νέο της ρόλο ως πρώτη κυρία της Γαλλίας, μετά την εκλογή του συντρόφου της, του Φρανσουά Ολάντ, στην προεδρία της χώρας. Ωστόσο, σημείωσε ότι θα χρειαστεί χρόνο για να σκεφτεί τι χρειάζεται να κάνει.
Να σημειωθεί ότι οι ΟΛΑΝΤ – ΤΡΙΕΡΒΕΛΕΡ δεν είναι παντρεμένοι, απλά συζούν, εδώ  και πέντε χρόνια. Και οι δύο είναι πολύτεκνοι (τέσσερα παιδιά ο Ολάντ με την πρώην σύντροφό του Σεγκολέν και τρία παιδιά έχει η Βαλερί με  τον πρώην σύζυγο της) και δηλώνουν πολύ ευτυχισμένοι από την κοινή συμβίωση!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα