Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

TI ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΣΤΟ ΣΙΚΑΓΟ



Του Χρήστου Καπούτση

Σήμερα και αύριο, στο Σικάγο,  οι  αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων των 28 κρατών-μελών του ΝΑΤΟ μαζί με τους Υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας,   συζητούν και αποφασίζουν για το μέλλον της Ατλαντικής Συμμαχίας.
Τη χώρα μας εκπροσωπούν οι Υπουργοί Εξωτερικών ο πρέσβης Πέτρος Μολυβιάτης και Εθνικής Άμυνας ο Στρατηγός  Φραγκούλης Φράγκος και οι δύο έμπειροι σε νατοϊκά ζητήματα. 

Τα βασικά θέματα της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, είναι:

·        Οι εξελίξεις και η διαμόρφωση στρατηγικής για το Αφγανιστάν. Αναμένεται να ανακοινωθεί η λήξη του πολέμου στο τέλος του 2014 και η παράδοση του ελέγχου στις κρατικές δυνάμεις ασφαλείας του Αφγανιστάν. Το ζητούμενο για τους Νατοϊκούς είναι, η αποχώρηση των στρατιωτικών  δυνάμεων των συμμάχων από το Αφγανιστάν να μην θεωρηθεί , ως στρατιωτική και πολιτική νίκη των Ταλιμπάν και των άλλων Αφγανών οπλαρχηγών, επί των αμερικανο- νατοϊκών δυνάμεων, που βρίσκονται εκεί από το 2002.   
Υπάρχει και μια πολύ ενδιαφέρουσα παράμετρος  για την Ελλάδα  σε σχέση με το Αφγανιστάν. Η αστάθεια που επικρατεί στην περιοχή, λόγω του πολέμου, έχει προκαλέσει ανθρωπιστική κρίση και τεράστιο κύμα προσφύγων, μεγάλο  μέρος του οποίου  καταλήγει στη χώρα μας.

·        Η επέκταση του ΝΑΤΟ μέσω συνεργασιών με πρόθυμα κράτη να συνεργαστούν  με την Ατλαντική Συμμαχία. Στο Σικάγο έχουν προσκληθεί και θα στείλουν αντιπροσωπείες  50 κράτη , μεταξύ των οποίων και οι πλησιέστεροι γείτονες και σύμμαχοι της Ρωσίας, όπως η Ουκρανία, το Καζαχστάν, η Κιργιζία, το Ουζμπεκιστάν και το Τατζικιστάν. Και ακόμη Αραβικά και Μουσουλμανικά κράτη. Έχει προσκληθεί και το Ισραήλ, αλλά μετά το βέτο της Τουρκίας, δεν θα υπάρξει επίσημη ισραηλινή αντιπροσωπεία στο Σικάγο. Προβλέπεται επίσης ένα τραπέζι συζητήσεων των υπουργών Εξωτερικών του ΝΑΤΟ, με τους εταίρους (partners) που συμβάλλουν στις νατοϊκές επιχειρήσεις. Και μια συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών με τους εκπροσώπους των τεσσάρων υποψήφιων χωρών: Σερβίας, Μαυροβούνιου, Γεωργίας και π.ΓΔ. Μακεδονίας.
·        Αναμένεται ότι, οι 28 αρχηγοί κρατών και Κυβερνήσεων,  θα εγκρίνουν ο λεγόμενο "αμυντικό πακέτο", που περιλαμβάνει το δόγμα της «έξυπνης άμυνας», την αγορά τεχνολογικά προηγμένων  οπλικών συστημάτων, αλλά και την αντιπυραυλική άμυνα , που βρίσκεται  στην ενδιάμεση φάση της υλοποίησής της.  Η Ρωσία δεν θα στείλει υψηλόβαθμη κυβερνητική αντιπροσωπεία στο Σικάγο, παρότι έχει προσκληθεί, λόγω των διαφανειών της για την αμερικανο-νατοϊκή  αντιπυραυλική ασπίδα και την πιθανή ανάμειξη της Συμμαχίας στο Ιράν.  Βέβαια, η  Ουάσιγκτον υποστηρίζει ότι η αντιπυραυλική ασπίδα ,  αποσκοπεί στην αποτροπή πυραυλικής επίθεσης από το Ιράν. Όμως η Μόσχα υποστηρίζει ότι  αποτελεί κυρίως απειλή για την πυρηνική της δύναμη.
·        Οι πολιτικοί ηγέτες του ΝΑΤΟ θα εξουσιοδοτήσουν την Ανωτάτη Στρατιωτική Επιτροπή, να υλοποιήσει μέτρα που θα δίνουν την δυνατότητα στην Συμμαχία  «να υπερασπιστεί τον πληθυσμό και τα εδάφη της,  καθώς και να απαντήσει στις προκλήσεις του 21ου αιώνα». Δηλαδή αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η πολιτικο-στρατιωτική δυναμική παρουσία του ΝΑΤΟ στα «θερμά» και με γεωστρατηγικό «ενδιαφέρον»,  σημεία του Πλανήτη.


Σχετικά με το αίτημα της Κυβέρνησης των Σκοπίων για ένταξη της FYROM στο ΝΑΤΟ, αναμένεται να ισχύσει η  απόφαση της Συνόδου του Βουκουρεστίου (Απρίλιος του 2008), δηλαδή,  η γειτονική μας χώρα δεν πρόκειται να αρχίσει διαπραγματεύσεις αν δεν επιλυθεί με "αμοιβαία αποδεκτό τρόπο" με την Ελλάδα το θέμα της ονομασίας. Το θέμα του αιτήματος της κυβέρνησης της FYROM, για ένταξή της στο ΝΑΤΟ, δεν έχει συμπεριληφθεί στα θέματα της ημερησίας διάταξης των συζητήσεων. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες , είναι πιθανόν η Τουρκία να θέσει θέμα διεύρυνσης του ΝΑΤΟ και να προκαλέσει συζήτηση για το Σκοπιανό αίτημα.

Στο Σικάγο πραγματοποιούνται  μαζικές  εκδηλώσεις  διαμαρτυρίας,  λόγω της διεξαγωγής στην πόλη,  της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ. Οι αμερικανοί πολίτες και άλλοι ακτιβιστές εκφράζουν με το δικό τους τρόπο τη διαφωνία τους για την δράση του ΝΑΤΟ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα