Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα αποτελέσματα της επίσημης επίσκεψης του ΥΠΕΞ της Τουρκίας Α.Νταβούτογλου στην Αθήνα




Του Χρήστου Καπούτση


Τα αποτελέσματα της επίσημης επίσκεψης του ΥΠΕΞ της Τουρκίας Α.Νταβούτογλου στην Αθήνα, έχουν ιδιαίτερο πολιτικό-διπλωματικό ενδιαφέρον.
Η Τουρκία ,  διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στις εξελίξεις στην Α.Μεσόγειο και τη Μ.Ανατολή, και μάλιστα, από τη θέση της περιφερειακής δύναμης.  Επίσης η Τουρκία, είναι μια χώρα που η οικονομία της είναι σε τροχιά ανάπτυξης. Και ακόμη, η Ισλαμική Κυβέρνηση Ερντογάν έχει αφαιρέσει την πολιτική εξουσία που ασκούσαν οι Κεμαλιστές Στρατιωτικοί , χωρίς όμως, να μειωθεί η ισχύς και το κύρος των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Η δήλωση του Α.Νταβούτογλου, ότι «Ελλάδα και Τουρκία έχουν κοινά οράματα, και μπορούμε να επιλύσουμε ειρηνικά τα προβλήματα και τις διαφορές μας . Και να ετοιμάσουμε ένα κοινό μέλλον, συνενώνοντας τις δυνάμεις μας στην ευρύτερη περιοχή»,  θα πρέπει να αναλυθεί πολύ προσεχτικά. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας, ενώ η Τουρκία είναι στα πρόθυρα πολέμου με τη Συρία και με την ανοιχτή πληγή, που είναι το Κουρδικό, να κακοφορμίζει. Ελλάδα και Τουρκία, δεν έχουν την «πολυτέλεια» της όξυνσης των διμερών σχέσεων! Ούτε φυσικά, οι Κυβερνήσεις Αθηνών και Άγκυρας θα πρέπει να επιτρέψουν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις να προσδιορίζονται από επιλογές που ανήκουν στη σφαίρα του απύθμενου λαϊκισμού και του  εθνικισμού των «ξεπεσμένων» πολιτικών.
Γι’ αυτό ακριβώς,   η  επιδείνωση των σχέσεων της Τουρκίας με τη Συρία και η αλληλεγγύη της Ελλάδας προς την Τουρκία,   στη συριακή κρίση, ήταν στο επίκεντρο των συνομιλιών,  που είχε στην Αθήνα ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου με τον Πρωθυπουργό Α. Σαμαρά και τον Υπουργό Εξωτερικών Δ. Αβραμόπουλο. Οι συζητήσεις που είχε ο Α.Νταβούτογλου με κορυφαίους Κυβερνητικούς αξιωματούχους , για τις δραματικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής (Συρία, Ιράν, Λίβανος, Παλαιστίνη, Ισραήλ),  επισκίασαν ακόμη και τις διμερείς ελληνοτουρκικές εκκρεμότητες, με εξαίρεση το οξυμένο πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης. Οι  Α. Σαμαράς και Δ. Αβραμόπουλος επισήμαναν το ρόλο των τουρκικών αρχών στην ανάσχεση του κύματος λαθρομεταναστών, αλλά και πολιτικών προσφύγων από τη Συρία, που συνωθούνται στα  παράλια της Μ. Ασίας και τον Έβρο και σχεδιάζουν να περάσουν στην  Ελλάδα, με τη βοήθεια φυσικά των τούρκων δουλεμπόρων.
Επίσης στον Α.Νταβούτογλου τέθηκε και το θέμα των αεροναυτικών δραστηριοτήτων της Τουρκίας στο Αιγαίο, όπου τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη παραβιάζουν συστηματικά τα όρια του Ελληνικού εναέριου χώρου, ενώ τουρκικά πολεμικά πλοία προσεγγίζουν τις ελληνικές ακτές παραβιάζοντας το όρια των χωρικών μας υδάτων.
Επίσης οι Υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας  και Τουρκίας συζήτησαν για το Αιγαίο ,  και γενικά τη ρύθμιση των θαλασσίων ζωνών (Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, υφαλοκρηπίδα), όπου διατύπωσαν τις Εθνικές θέσεις τους , που είναι μάλλον αποκλίνουσες. «Μονομερής ανακήρυξη ΑΟΖ σε αμφισβητούμενες θαλάσσιες περιοχές, δεν μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος καμιάς πλευράς», επεσήμανε ο Α. Νταβούτογλου στους Έλληνες συνομιλητές του!
Ωστόσο, όλα αυτά τα διμερή θέματα ο Α.Νταβούτογλου τα χαρακτήρισε «τεχνικής» φύσεως και τα παρέπεμψε για αναλυτικότερη συζήτηση στους εμπειρογνώμονες , αλλά και στην συνεδρίαση του   Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας - Τουρκίας που προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο του 2013 να γίνει σε Άγκυρα και Κωνσταντινούπολη και στο οποίο θα συμπροεδρεύσουν οι Πρωθυπουργοί των δύο κρατών Α. Σαμαράς και Τ.Ερντογάν και θα συμμετέχουν κορυφαία στελέχη των κυβερνήσεών τους.  Επίσης, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας τόνισε την ανάγκη συνεργασίας των δύο χωρών σε σημαντικούς τομείς,  όπως ο τουρισμός και το εμπόριο.
Ειδικότερα για το Κυπριακό,  ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας ενημέρωσε την Ελληνική Κυβέρνηση ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να υποχωρήσει από την διεκδίκηση των δικαιωμάτων της επί του συνόλου της Κυπριακής ΑΟΖ, είτε αυτά αφορούν τα υποθαλάσσια ενεργειακά αποθέματα, είτε τους θαλάσσιους άξονες μεταφοράς ενέργειας προς τα λιμάνια της Δύσης. Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας, ήταν σαφής: «Η Τουρκία δεν θα επιτρέψει έρευνες και εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Α. Μεσόγειο σε περιοχές που επικαλύπτονται από την Τουρκική υφαλοκρηπίδα. Ούτε θα επιτρέψουμε να αγνοηθούν τα δικαιώματα των τουρκοκυπρίων».  Ο Α.Νταβούτογλου επανέλαβε την πάγια  θέση της Τουρκίας, ότι η Κυπριακή δημοκρατία δεν υφίσταται ως κρατική οντότητα, άρα δεν έχει κυριαρχικά δικαιώματα και δεν δικαιούται να υπογράφει διακρατικές συμφωνίες, όπως η ενεργειακή συμφωνία με το Ισραήλ!!! Κυριαρχικά δικαιώματα θα αποκτήσει η Κύπρος,  μετά την επίλυση του Κυπριακού, είπε ο Α. Νταβούτογλου.
Η Ελληνική απάντηση στις αιτιάσεις του τούρκου υπουργού των Εξωτερικών ήταν ότι, η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη στη διεθνή νομιμότητα, στο Αιγαίο υπάρχει ένα συγκεκριμένο και διεθνώς αναγνωρισμένο νομικό και κυριαρχικό καθεστώς, ενώ η Κυπριακή Δημοκρατία είναι κράτος – μέλος του ΟΗΕ και ισότιμο  μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που μάλιστα αυτό το εξάμηνο ασκεί την προεδρία του Ευρωπαϊκού  Συμβουλίου. 

Η αλληλεγγύη  της Ελλάδας

Η Ελλάδα τάχθηκε με το πλευρό της Τουρκίας στην κρίση με την Συρία.   
«Η Ελλάδα,  εκφράζει την αλληλεγγύη της στην Τουρκία, στα προβλήματα που αντιμετωπίσει με τη Συρία”, δήλωσε ο ΥΠΕΞ Δ. Αβραμόπουλος κατά την κοινή συνέντευξη τύπου με τον τούρκο ομόλογό του. Η Τουρκία επιδιώκει την ανατροπή του δικτατορικού καθεστώτος Άσαντ. Και η Ελλάδα έχει διατυπώσει παρόμοιες  απόψεις , ευθυγραμμιζόμενη πλήρως με την κυρίαρχη άποψη, είτε στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ , είτε της Ε.Ε., που είναι η ανατροπή του καθεστώτος Άσαντ.
Φυσικά  προκύπτει και ένα ερώτημα, όπως, μέχρι που  μπορεί να φθάσει  η αλληλεγγύη της Ελλάδας στην Τουρκία, που είναι βέβαια σύμμαχός μας στο  ΝΑΤΟ, αλλά  ταυτόχρονα,   η Τουρκία αποτελεί (επισήμως) την  κύρια απειλή για την Ελλάδα και την Κύπρο;
Και κάτι ακόμη: Γιατί άραγε  συμφέρει την Ελλάδα η ανατροπή του καθεστώτος Άσαντ και η αντικατάστασή του από φανατικούς σουνίτες μουσουλμάνους,  που χρηματοδοτούνται από τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ; Μήπως πιστευτούμε ότι, οι αντικαθεστωτικοί σουνίτες και οι τζιχαντιστές μουσουλμάνοι θα εγκαταστήσουν  μια Δυτικού τύπου Κοινοβουλευτική  Δημοκρατία στη Συρία, που θα σέβεται τα  Ανθρώπινα  Δικαιώματα των πολιτών;

( σ.σ. Παρεμπιπτόντως, να αναφέρω και το εξής περιστατικό:  την ώρα που συνομιλούσαν οι κύριοι Αβραμόπουλος και Νταβούτογλου στο ΥΠΕΞ,  την ίδια ώρα συνομιλούσαν στις Βρυξέλλες και ο ΥΠΕΘΑ Π. Παναγιωτόπουλος με τον Τούρκο ομόλογό του Ισμέτ Γιλμάζ, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στα δυο γειτονικά κράτη. Εκείνη ακριβώς τη ώρα, που ήταν σε εξέλιξη οι συναντήσεις σε Αθήνα και Βρυξέλλες,  τέσσερα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη , τα δύο οπλισμένα, παραβίαζαν τα όρια του Εθνικού μας εναερίου χώρου στο Β. Αιγαίο και έφτασαν μέχρι το μέσον του Αιγαίο , όπου και αναχαιτίστηκαν  από ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη!!)

                                      

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα