Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κοινωνικό και οικογενειακό δράμα η περίπτωση κάθε απολυμένου.


Ο Άνθρωπος, που ξαφνικά βρίσκεται χωρίς κανένα εισόδημα, αλλά με ανοιχτές υποχρεώσεις, ακροβατεί μεταξύ τρέλας και κατάθλιψης.




Δωδεκάμισι χιλιάδες άνθρωποι που σήμερα εργάζονται στην τοπική Αυτοδιοίκηση , στη Μέση Εκπαίδευση και σε διάφορα Υπουργεία,  θα χάσουν τη δουλεία τους τις επόμενες μέρες. Και άλλοι τόσοι ..., μέχρι το τέλους του χρόνου, θα τους ακολουθήσουν στο δρόμο χωρίς γυρισμό, που είναι η ΑΝΕΡΓΙΑ.
Οι πολιτικοί, οι οικονομολόγοι, οι αναλυτές και οι δημοσιογραφούντες, αναφέρονται κατά κανόνα σε αριθμητικά και στατικά δεδομένα των απολυμένων ή ανέργων.
Το θέμα όμως των απολυμένων, των ανθρώπων που χάνουν τη δουλειά τους και μάλιστα ΟΧΙ με δική τους ευθύνη, δεν είναι αριθμητικό. Είναι βαθύτατα πολιτικό και κοινωνικό. Κάθε απόλυση κρύβει και ένα ανθρώπινο δράμα. Ο Άνθρωπος που χάνει τη δουλεία του,  δεν μπορεί να είναι μόνο ο συγκεκριμένος αριθμός στον κατάλογο των απολύσεων. Ο Άνθρωπος που χάνει τη δουλεία του, είναι ο οικογενειάρχης , με ευθύνες και υποχρεώσεις προς  άλλους  (ανήλικα παιδιά, ηλικιωμένοι γονείς, )  ή προς τις Τράπεζες , που  έχει πάρει ένα στεγαστικό ή καταναλωτικό δάνειο.   Ο Άνθρωπος, που ξαφνικά βρίσκεται χωρίς κανένα εισόδημα, αλλά με ανοιχτές υποχρεώσεις, ακροβατεί μεταξύ τρέλας και κατάθλιψης. Ο Άνθρωπος χωρίς δουλειά, χάνει την αυτοεκτίμησή του, απογοητεύεται,  απομονώνεται και διολισθαίνει στο κοινωνικό περιθώριο ή στην ΤΕΛΙΚΗ λύση την αυτοχειρία.
Για παράδειγμα, ένας  άνθρωπος, άνδρα ή γυναίκα,  ηλικίας από 44 μέχρι 56 ετών που χάνει τη δουλεία του, αντιμετωπίζει τους εξής κινδύνους. Πρώτον, να μην ξαναμπεί στην αγορά εργασίας. Να μείνει για πάντα άνεργος. Και δεύτερον, να μην πάρει ΠΟΤΕ σύνταξη, παρά μόνο μετά τα 67 του, κάποιο προνοιακό επίδομα, αφού όταν απολύθηκε, το πιθανότερο είναι,  να μην είχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Είναι εντυπωσιακό, το πόσο εύκολα  οι πολιτικοί, οι αρμόδιοι υπουργοί και οι Βουλευτές,  αποφασίζουν να διώξουν Ανθρώπους από τις δουλείες τους; Πως αποφασίζουν,  «ελαφρά τη καρδία» να ρίξουν στον Καιάδα άτομα , που είναι αυθύπαρκτες και ελεύθερες προσωπικότητες; Και μάλιστα , όταν οι περισσότεροι από αυτούς τους πολιτικούς, δεν γνωρίζουν τη σημαίνει μεροκάματα, τι είναι ένσημα του ΙΚΑ, δηλαδή χωρίς να έχουν δουλέψει ΠΟΤΕ στη ζωή τους, εντούτοις, έχουν εξασφαλισμένη μια σχετικά άνετη ζωή για αυτούς και τα παιδιά τους. Και αυτό, είναι μία πλευρά, η πιο αγνοημένη , του σύγχρονου Ελληνικού κοινωνικο-πολιτικού δράματος, που ακόμη δεν έχει γραφεί ο επίλογός του.


Κοινωνικό και οικογενειακό δράμα η περίπτωση κάθε απολυμένου.

Ο Άνθρωπος, που ξαφνικά βρίσκεται χωρίς κανένα εισόδημα, αλλά με ανοιχτές υποχρεώσεις, ακροβατεί μεταξύ τρέλας και κατάθλιψης.
Δωδεκάμισι χιλιάδες άνθρωποι που σήμερα εργάζονται στην τοπική Αυτοδιοίκηση , στη Μέση Εκπαίδευση και σε διάφορα Υπουργεία,  θα χάσουν τη δουλεία τους τις επόμενες μέρες. Και άλλοι τόσοι ...
, μέχρι το τέλους του χρόνου, θα τους ακολουθήσουν στο δρόμο χωρίς γυρισμό, που είναι η ΑΝΕΡΓΙΑ.
Οι πολιτικοί, οι οικονομολόγοι, οι αναλυτές και οι δημοσιογραφούντες, αναφέρονται κατά κανόνα σε αριθμητικά και στατικά δεδομένα των απολυμένων ή ανέργων.
Το θέμα όμως των απολυμένων, των ανθρώπων που χάνουν τη δουλειά τους και μάλιστα ΟΧΙ με δική τους ευθύνη, δεν είναι αριθμητικό. Είναι βαθύτατα πολιτικό και κοινωνικό. Κάθε απόλυση κρύβει και ένα ανθρώπινο δράμα. Ο Άνθρωπος που χάνει τη δουλεία του,  δεν μπορεί να είναι μόνο ο συγκεκριμένος αριθμός στον κατάλογο των απολύσεων. Ο Άνθρωπος που χάνει τη δουλεία του, είναι ο οικογενειάρχης , με ευθύνες και υποχρεώσεις προς  άλλους  (ανήλικα παιδιά, ηλικιωμένοι γονείς, )  ή προς τις Τράπεζες , που  έχει πάρει ένα στεγαστικό ή καταναλωτικό δάνειο.   Ο Άνθρωπος, που ξαφνικά βρίσκεται χωρίς κανένα εισόδημα, αλλά με ανοιχτές υποχρεώσεις, ακροβατεί μεταξύ τρέλας και κατάθλιψης. Ο Άνθρωπος χωρίς δουλειά, χάνει την αυτοεκτίμησή του, απογοητεύεται,  απομονώνεται και διολισθαίνει στο κοινωνικό περιθώριο ή στην ΤΕΛΙΚΗ λύση την αυτοχειρία.
Για παράδειγμα, ένας  άνθρωπος, άνδρα ή γυναίκα,  ηλικίας από 44 μέχρι 56 ετών που χάνει τη δουλεία του, αντιμετωπίζει τους εξής κινδύνους. Πρώτον, να μην ξαναμπεί στην αγορά εργασίας. Να μείνει για πάντα άνεργος. Και δεύτερον, να μην πάρει ΠΟΤΕ σύνταξη, παρά μόνο μετά τα 67 του, κάποιο προνοιακό επίδομα, αφού όταν απολύθηκε, το πιθανότερο είναι,  να μην είχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Είναι εντυπωσιακό, το πόσο εύκολα  οι πολιτικοί, οι αρμόδιοι υπουργοί και οι Βουλευτές,  αποφασίζουν να διώξουν Ανθρώπους από τις δουλείες τους; Πως αποφασίζουν,  «ελαφρά τη καρδία» να ρίξουν στον Καιάδα άτομα , που είναι αυθύπαρκτες και ελεύθερες προσωπικότητες; Και μάλιστα , όταν οι περισσότεροι από αυτούς τους πολιτικούς, δεν γνωρίζουν τη σημαίνει μεροκάματα, τι είναι ένσημα του ΙΚΑ, δηλαδή χωρίς να έχουν δουλέψει ΠΟΤΕ στη ζωή τους, εντούτοις, έχουν εξασφαλισμένη μια σχετικά άνετη ζωή για αυτούς και τα παιδιά τους. Και αυτό, είναι μία πλευρά, η πιο αγνοημένη , του σύγχρονου Ελληνικού κοινωνικο-πολιτικού δράματος, που ακόμη δεν έχει γραφεί ο επίλογός του.
- See more at: http://www.exedra.gr/politiki-menu/item/7481-koinoniko-kai-oikogeneiako-drama-i-periptosi-kathe-apolymenou#sthash.W0m3WTC6.dpuf

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα