Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι θεσιθήρες της εξουσιαστικής αριστεράς





του Χρήστου Καπούτση

Μία από τις πολλές παθογένειες του μεταπολιτευτικού πολιτικού μας συστήματος, είναι και ο διορισμός  κομματικών στελεχών  σε καίριες θέσεις στην Κυβέρνηση (εξωκοινοβουλευτικοί υπουργοί) , στη Βουλή (Βουλευτές Επικρατείας) και στην Ευρωβουλή (με εξαίρεση τις πρόσφατες ευρωεκλογές , οι ευρωβουλευτές διορίζονταν από το κόμμα). Ο διορισμός προσωπικοτήτων με επιστημονικό κύρος, με  πολιτικό ήθος και υψηλής κατάρτισης τεχνοκρατών,  ήταν  οι εξαιρέσεις, ενός θλιβερού κανόνα,  που ενίοτε  με μοναδικό προσόν την προσήλωση στον κόμμα και την προσκόλληση στην αυλή του Αρχηγού (οι γνωστοί κηπουροί), άτομα αμφιβόλου ποιότητας, ανεπάγγελτοι  και κάποιοι κραυγαλέας διανοητικής ανεπάρκειας,  εξασφάλιζαν καλοπληρωμένες θέσεις στον κρατικό μηχανισμό, στη Διοίκηση, στην Κυβέρνηση, στην Βουλή και Ευρωβουλή, θέσεις,  που εξασφάλιζαν άνετη διαβίωση,  πολιτικό κύρος, προβολή από τα ΜΜΕ  και κοινωνική καταξίωση. 
Υπήρξαν μάλιστα και ακραία φαινόμενα πολιτικού καιροσκοπισμού , διορισθέντες Βουλευτές ή Ευρωβουλευτές, να διαγράφονται ή να αποχωρούν από το κόμμα, αλλά να μην παραιτούνται και να παίρνουν την «κομματική» βουλευτική έδρα στο … σπίτι τους! 
Πιστεύαμε, αφελώς όπως αποδεικνύεται,  ότι τέτοια φαινόμενα πολιτικού αμοραλισμού ανήκουν πλέον στο παρελθόν, ως δομικά στοιχεία ενός φαύλου,  διεφθαρμένου  και πολλαπλώς ανυπόληπτου πολιτικού συστήματος,  που έχει καταρρεύσει. Διαψευστήκαμε …
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Βουλευτής Επικρατείας της ΔΗΜ.ΑΡ. κ. Σπύρος Λυκούδης. Τοποθετήθηκε επικεφαλής της λίστας των Βουλευτών Επικρατείας , με βασικό προσόν την ιδιότητα του Γραμματέως του κόμματος και ουσιαστικά διορίστηκε βουλευτής. Ο Σπ. Λυκούδης αποφάσισε , για διάφορους λόγους (κομματικούς, πολιτικούς, προσωπικούς) να αποχωρήσει από τη ΔΗΜΑΡ. Η βασική διαφωνία του είναι η  αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ από την Κυβέρνηση Α. Σαμαρά.  Δικαίωμά του. Η Βουλευτική έδρα όμως που κατέχει,  καθότι διορισμένος Βουλευτής, δεν του ανήκει, δεν την έχει κατακτήσει με τις ψήφους των ελλήνων πολιτών, συνεπώς η έδρα ανήκει στο κόμμα.  Όμως, σε πείσμα της λογικής και της Κοινοβουλευτικής ηθικής, ο Σπ. Λυκούδης αποφάσισε και το δήλωσε με παρρησία, ότι θα κρατήσει την Βουλευτική  Έδρα.
Στη Βουλή, οι Βουλευτές εκπροσωπούν τους ψηφοφόρους τους   – εντολείς τους,  ή μόνο το κόμμα τους στην περίπτωση που είναι διορισμένοι Βουλευτές Επικρατείας. Ο Σπ. Λυκούδης, ποιον εκπροσωπεί; Τον εαυτό του    και μόνο…  Και αυτό το πολιτικό φαινόμενο, αναρωτιέμαι, αποτελεί άραγε  καύχημα για το Κοινοβουλευτικό μας σύστημα, ειδικά μάλιστα  όταν ο πρωταγωνιστής,  είναι κατά δήλωσή του αριστερός; Με ποιο πολιτικό κύρος και  ηθικό ανάστημα, θα μπορέσουν να  προσφέρουν στην αναγκαία εξυγίανση του πολιτικού μας συστήματος,  πολιτικοί,  που με τη συμπεριφορά τους αυτό- κατατάσσονται στους  θεσιθήρες της εξουσιαστικής αριστεράς; Η αριστερά της εξουσιολαγνείας και της εξουσιομανίας, απέχει έτη φωτός από την αριστερά των κοινωνικών αγώνων.   
Τα στελέχη της αριστεράς , όπως διακηρύσσουν οι ταγοί της, δεν έχουν στόχο τα αξιώματα, αλλά τις θέσεις ευθύνης και   ανιδιοτελούς προσφοράς  προς το κόμμα και την Πατρίδα. Το πολιτικό ήθος θα πρέπει να είναι το βασικό αναγνωρίσιμο προσόν στην Κυβερνώσα αριστερά. Διαφορετικά,  θα επαληθευτεί κατά τρόπο δραματικό  η διαπίστωση  Κομμουνιστή ηγέτη ότι: “Στην πολιτική ήθος δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο σκοπιμότητα» (Λένιν Β.)





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα