Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πυρετώδεις διαβουλεύσεις ενόψει της συνεδρίασης του 3ου Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδος – Τουρκίας

ΑΡΘΡΟ

του Χρήστου Α. Καπούτση
“Σε μια περίοδο πολλαπλών κρίσεων στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις έχουν μέγιστη σημασία, γιατί η Ελλάδα και η Τουρκία μπορούν να λειτουργήσουν ως άξονας σταθερότητας, ειρήνης και ευημερίας στην ευρύτερη περιοχή. Αλλά, για να συμβεί αυτό στην πλήρη του έκταση, πρέπει να αντιμετωπίσουμε τη μεγάλη εκκρεμότητα του Κυπριακού”, δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος, στην κοινή συνέντευξη Τύπου μετά τη συνάντησή του με τον Τούρκο Υπουργό Εξωτερικών Μ. Cavusoglu (Άγκυρα, 29.11.2014). 
Ο Αντιπρόεδρος και Υπουργός Εξωτερικών Β. Βενιζέλος είχε στην Άγκυρα συνομιλίες με τον τούρκο ομόλογό του, ενώ έγινε δεκτός και από τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Τ. Ερντογάν. Σκοπός της επίσκεψης του ΥΠΕΞ Β. Βενιζέλους στην Άγκυρα,  ήταν  η καλύτερη προετοιμασία του 3ου  Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδος – Τουρκίας, που θα γίνει την ερχόμενη Παρασκευή στην Αθήνα. Μια κοινή δι-Υπουργική Σύσκεψη,  που θα συμπροεδρεύσουν  οι πρωθυπουργοί των δύο κρατών Α. Σαμαράς και Α. Νταβούτογλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο  Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας των δυο χωρών, που θα πραγματοποιηθεί  υπό την προεδρία των δυο Πρωθυπουργών,  δεν αναμένεται να τεθούν διμερή θέματα υψηλής πολιτικής. Επίσης,  δεν αναμένεται να προκύψουν νέες συμφωνίες. Διπλωματικές πηγές επισημαίνουν ότι,  το ζητούμενο είναι να υπάρξει πρόοδος σε συμφωνίες,  που έχουν ήδη υπογράψει οι δυο χώρες στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ). Οι συμφωνίες αυτές αφορούν τη διμερή συνεργασία στην οικονομία, στον τουρισμό, τον πολιτισμό  και στην από κοινού αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης μεταναστών.
Έτσι λοιπόν, το ενδιαφέρον εστιάζεται στην κατ’ ιδίαν συνάντηση των δυο πρωθυπουργών με τη συμμετοχή και των Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας, με πρώτο θέμα το Κυπριακό και τους υδρογονάνθρακες στην ΑΟΖ της Κύπρου, όπως προανήγγειλε ο Α. Νταβούτογλου. Ο Πρωθυπουργός Α. Σαμαράς θα επισημάνει στους τούρκους συνομιλητές του,  ότι προϋπόθεση για την εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων είναι, ο σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου, η αποδοχή της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (1982) και ο σεβασμός της ύπαρξης και της νομικής προσωπικότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας, από την Τουρκία (σχετικές δηλώσεις από τον ΥΠΕΞ Β. Βενιζέλο).  Ο Πρωθυπουργός, θα επαναλάβει την πάγια θέση της Ελλάδας ότι η μόνη διαφορά που υφίσταται μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, είναι νομικής φύσεως και  αφορά στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας. Αυτή η διμερής διαφορά θα πρέπει να επιλυθεί  σύμφωνα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου και, ειδικότερα, με το δίκαιο της θάλασσας. Και ακόμη ο Έλληνας πρωθυπουργός αναμένεται να ζητήσει εξηγήσεις, για την προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο και τη  Θράκη. Επίσης, ο Α. Σαμαράς, θα υπενθυμίσει στον Α. Νταβούτογλου , ότι η Ελλάδα αποτελεί συνεπή και ειλικρινή υποστηρικτή της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας, γιατί θεωρεί ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι καταλύτης για την περιφερειακή σταθερότητα και ανάπτυξη. Θεμελιώδης, βέβαια, προϋπόθεση για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ είναι ο σεβασμός της αρχής της καλής γειτονίας, ειδικά μεταξύ δυο κρατών, που είναι σύμμαχοι στα πλαίσια του ΝΑΤΟ. Άλλωστε, η εξομάλυνση και βελτίωση των ελληνο-τουρκικών σχέσεων, πέραν της σημασίας της στο διμερές επίπεδο, αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα για τη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου.

Ν. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ : «Δεν επιστρέφω στις διαπραγματεύσεις αν δεν φύγει το Μπαρμπαρός»
Την πρόθεσή του να μην επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων υπό το καθεστώς απειλών και με την παρουσία του ερευνητικού σκάφους « Μπάρπαρος» στην ΑΟΖ της Κύπρου. Και κυρίως,  με την μη αναγνώριση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, εξέφρασε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος  Αναστασιάδης  στον ειδικό σύμβουλο του Γ.Γ. του ΟΗΕ για το Κυπριακό  Εσπεν Άιντα. Επίσης κατά τη διάρκεια της συνάντησης και σύμφωνα με τον ελληνοκυπριακό τύπο, ο Πρόεδρος της Κύπρου επισήμανε  στον  Ε.Άιντα,  ότι το θέμα το οποίο δημιουργεί η Τουρκία στην κυπριακή ΑΟΖ,  δεν είναι για να διαφυλάξει τα δικαιώματα των τουρκοκυπρίων,  αλλά γιατί θέλει να έχει  «τη μερίδα του λέοντος»  στο Φυσικό Αέριο της Ανατολικής Μεσογείου και είναι ιδιαίτερα ενοχλημένη από τις ενεργειακές συμμαχίες και συμφωνίες που συνάπτει η Κυπριακή Δημοκρατία με κράτη της περιοχής, όπως με το Ισραήλ και την Αίγυπτο.
Η  Τουρκία, θέλει  να καταστήσει σαφές προς τη Διεθνή Κοινότητα, ότι είναι αδιανόητη η εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων της ΑΟΖ της Κύπρου, χωρίς τη δική της παρουσία, ακόμη και στην περίπτωση που δεν λυθεί το πολιτικό πρόβλημα της   Κύπρου.  Μάλιστα, χαρακτηριστικό της νέας προκλητικής κίνησης της Τουρκίας είναι να στρατιωτικοποιήσει την  κρίση, γνωρίζοντας ότι η Κυπριακή Δημοκρατία δεν διαθέτει ισχυρή στρατιωτική απάντηση.  Και ακόμη,  η δυναμική παρουσία της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ, εμπεριέχει και ένα μήνυμα  προς πολυεθνικές  ανταγωνιστές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται  στον τομέα της  ενέργεια, ότι δεν θα πρέπει να αγνοούν την Τουρκία, εφόσον θέλουν να μετέχουν στην εκμετάλλευση των φυσικών ενεργειακών πόρων  της Ανατολικής Μεσογείου.
Παρεμβαίνοντας,  ο Τούρκος Πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου, ζητά, «ή άμεση λύση στο Κυπριακό ή ίδρυση κοινής επιτροπής για τη διαχείριση των υδρογονανθράκων της Κύπρου»!   Ο Τούρκος Πρωθυπουργός , μετά τη συνάντηση που είχε  με τον «πρωθυπουργό»  των κατεχομένων Οζκάν Γιοργκατζίογλου , προκειμένου να έχει καλύτερη προετοιμασία για την ελληνοτουρκική συνάντηση  Κορυφής στην Αθήνα, δήλωσε:  «η Τουρκία και η ΤΔΒΚ (το ψευδοκράτος) δεν μπορούν να αποκλειστούν από την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «και οι δύο κοινότητες στο νησί, έχουν ίσα δικαιώματα στην Ανατολική Μεσόγειο και στην ΑΟΖ της Κύπρου και αυτά θα τα διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο.» 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα