Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Την εκτίμηση ότι οι πρόσφατες συνομιλίες στη Μόσχα αποτελούν ένα πρωτόγνωρα θετικό άνοιγμα της Ελληνικής Κυβέρνησης, που αφορά την φθηνή ενέργεια στη χώρα μας, τα οικονομικά οφέλη που μπορούμε να έχουμε, αλλά και την διεθνή αναβάθμιση της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο, εξέφρασε ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης,

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΠΕΝ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΑΦΑΖΑΝΗ, ΣΤΟΝ Ρ/Σ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM 90,1» ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΙΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟ

Την εκτίμηση ότι οι πρόσφατες συνομιλίες στη Μόσχα αποτελούν ένα πρωτόγνωρα θετικό άνοιγμα της Ελληνικής Κυβέρνησης, που αφορά την φθηνή ενέργεια στη χώρα μας, τα οικονομικά οφέλη που μπορούμε να έχουμε, αλλά και την διεθνή αναβάθμιση της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο, εξέφρασε ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, σε συνέντευξή του την Τρίτη (14/4) στον ραδιοσταθμό «Παραπολιτικά 90,1» και στην εκπομπή «Παραφιλολογίες» με τον Νίκο Ευαγγελάτο.
Ο Παν. Λαφαζάνης υποστήριξε ότι η κατασκευή του αγωγού που θα μεταφέρει Ρωσικό αέριο στην κεντρική Ευρώπη «είναι ένα μεγάλο οικονομικό και πολιτικό πρότζεκτ, τεράστιας σημασίας και για το μέλλον του τόπου μας», ενώ η συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα.
Όπως είπε ο Υπουργός ΠΑΠΕΝ, η κατασκευή του αγωγού στο ελληνικό του τμήμα θα φτάσει στα 2 δισεκ. ευρώ, θα απασχοληθούν περίπου 20.000 άνθρωποι μέχρι την ολοκλήρωσή του το 2019, ενώ θα υπάρξουν εξαιρετικά σημαντικές επιπτώσεις από αυτό το έργο, με πολύ φθηνές τιμές και μεγάλες εκπτώσεις στην προμήθεια της χώρας μας με φυσικό αέριο, καθώς και δυνατότητα εμπορίας του προς τις τρίτες χώρες και σημαντικές επενδύσεις παρεμφερείς με τον αγωγό.
«Το έργο αυτό ανταποκρίνεται πλήρως στα ελληνικά συμφέροντα. Καταλαβαίνω βέβαια τις αντιδράσεις των κυρίαρχων κύκλων της Δύσης, αλλά δεν κατανοώ την γκρίνια στην Ελλάδα» δήλωσε ο Παν. Λαφαζάνης, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχίσει να είναι οικόπεδο κανενός, ούτε να τη διαχειρίζονται ως μπανανία και ως προτεκτοράτο. Σημείωσε, μάλιστα, το οξύμωρο να υπάρχουν αντιδράσεις για την Ελλάδα που επιχειρεί μια συμφωνία για τη διέλευση του ρώσικου αγωγού, ενώ κανείς δεν μιλά κατά της Γερμανίας που προμηθεύεται όλο το φυσικό της αέριο σε προνομιακές τιμές από τη Ρωσία μέσω του Βόρειου Αγωγού και επιχειρεί να μονοπωλήσει τη ροή του αερίου στην Ευρώπη.
Ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μίλησε για ισχυρότατη πιθανότητα μαζί με τη συμφωνία για τον αγωγό να υπάρξει και μια άμεση οικονομική συνδρομή από τη Ρωσία προς τη χώρα μας, ως προκαταβολή που θα αποπληρωθεί από τα οφέλη που θα έχει το Δημόσιο από τη λειτουργία του έργου μετά το 2019.
Αναφερόμενος στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές, ο Παν. Λαφαζάνης τόνισε ότι το ενδεχόμενο να μην επιτευχθεί συμφωνία στο Eurogroup της 24ης Απριλίου «δεν είναι το τέλος για την Ελλάδα, η οποία έχει πολλές και διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις και προοπτικές» και σημείωσε πως «αν τα πράγματα δεν πάνε καλά οι επιπτώσεις θα είναι πιο επώδυνες για τους κυρίαρχους κύκλους της Ευρώπης και πρώτα απ’ όλα για το γερμανικό κατεστημένο και όχι για την Ελλάδα και για τον ελληνικό λαό».
Τέλος, επανέλαβε πως σε ολόκληρο τον ενεργειακό τομέα η πολιτική του Δημοσίου θα είναι κυρίαρχη. Για την ΔΕΗ ανέφερε ότι δεν θα τεμαχιστεί, δεν θα ιδιωτικοποιηθεί, αλλά θα ανασυγκροτηθεί ως δημόσια επιχείρηση, ενώ πώληση δεν θα υπάρξει ούτε σε ΑΔΜΗΕ και ΔΕΠΑ. «Αυτό επιβάλλει το συμφέρον της χώρας μας και το συμφέρον του ελληνικού λαού» κατέληξε στην συνέντευξή του ο Υπουργός ΠΑΠΕΝ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα