Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ελλάδα χάνει τα ερείσματά της σε Αλβανία,Σκόπια,Τουρκία ΑΡΘΡΟ Του Χρήστου Καπούτση

27.06.2015 | 21:34
Image
Του Χρήστου Καπούτση

Η διχόνοια και οι προσωπικές φιλοδοξίες των στελεχών της ελληνικής μειονότητας και κυρίως, η αδιαφορία των «βολεμένων» βορειοηπειρωτών στην Ελλάδα, συνέργησαν ώστε ο Ελληνισμός στην Αλβανία να υποστεί δεινή ήττα στις Δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για πρώτη χάθηκε ο μεγάλος και ιστορικός Δήμος της Χειμάρας. Με την ελληνική ομογένεια διασπασμένη δόθηκε η «μάχη των μαχών» στη Χειμάρα και χάθηκε. Ο σοσιαλιστής-εθνικιστής αλβανός Πρωθυπουργός Εντυ Ράμα, κέρδισε το προσωπικό στοίχημα και ο Γκέργκι (Γιώργος) Γκόρο, ο οποίος έχει αποποιηθεί για πολιτικούς λόγους την ελληνική καταγωγή του και δηλώνει «δίγλωσσος» Αλβανός, εξελέγη Δήμαρχος Χειμάρας. Σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα, ο υποψήφιος του Σοσιαλιστικού Κόμματος Γκιέργκι Γκόρο έλαβε 56% των ψήφων, ο υποψήφιος του ΚΕΑΔ-ΟΜΟΝΟΙΑ Φρέντης Μπελέρης 27% και οι άλλοι δύο υποψήφιοι ελληνικής καταγωγής συνολικά 18%.


Επίσης δεινή ήττα υπέστη ο Ελληνισμός στο Δήμο Κονίσπολης, που είναι στα ελληνοαλβανικά σύνορα και γειτονεύει με τη Θεσπρωτία,
έναν Δήμο που σχηματίστηκε με τη συνένωση ελληνικών χωριών, αλλά και με χωριά που κατοικούνται από Αλβανούς Τσάμηδες. Δήμαρχος εξελέγη Αλβανο-Τσάμης υποψήφιος του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος Shuaip Beqir με ποσοστό 44%. Ο Πρωθυπουργός Εντυ Ραμα ηγήθηκε του προεκλογικού αγώνα του αλβανοτσάμη Δημάρχου. Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, μερίδα του ελληνικού πληθυσμού στήριξε με την ψήφο του τον αλβανοτσάμη υποψήφιο του Σοσιαλιστικού Κόμματος! Ο υποψήφιος της ελληνικής μειονότητας Αναστάσιος Γκούντας «τερμάτισε» τρίτος με ποσοστό 19,4%.


Στο διευρυμένο δήμο Δρόπολης (πρώην επαρχίες Πάνω Δρόπολης, Κάτω Δρόπολης και Πωγωνίου) δήμαρχος εξελέγη ο υποψήφιος του Αλβανικού Δημοκρατικού Κόμματος Αχιλλέας Ντέτσικας με ποσοστό 47%. Ακολουθούν, ο ανεξάρτητος Χρήστος Ντούτσης με 37% και τρίτος «τερμάτισε» ο υποψήφιος του ομογενειακού κόμματος Κώστας Ζήσος με 17%.

Τα αποτελέσματα αυτά ισοδυναμούν με συρρίκνωση, διάσπαση και διάλυση της ελληνικής ομογένειας στην Αλβανία. Εξέλιξη που ενθαρρύνει τα αναθεωρητικά σχέδια σε βάρος της Ελλάδας του Αλβανού Πρωθυπουργού Εντυ Ράμα και των εθνικιστών και ανθελλήνων αλβανοτσάμηδων , που ζητούν μέχρι και αλλαγές των ελληνοαλβανικών συνόρων.

FYROM


Στροφή στο «ρεαλισμό», έχει κάνει η Ελληνική Κυβέρνηση στις διμερείς ελληνο-σκοπιανές σχέσεις. Κατά τη νέα αντίληψη που εκφράζεται από τον υπουργό Εξωτερικών Ν. Κοτζιά, οι Σκοπιανοί και ειδικά η Κυβέρνηση του εθνικιστή πρωθυπουργού Ν. Γκρουέφσκι, έπαψαν να είναι παραχαράκτες της ιστορίας , δεν καπηλεύονται το όνομα Μακεδονία το οποίο αξιοποιεί η προπαγάνδα τους ως όχημα αλυτρωτικών οραμάτων σε βάρος της εδαφικής κυριαρχίας της Ελλάδας. «Οχι μόνο (η Ελλάδα) δεν έχει κανένα πρόβλημα με την πΓΔΜ, αλλά ότι (οι Έλληνες) είναι υπερήφανοι που είμαστε αδέλφια και ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα στην Εθνική ταυτότητα. Η ελληνική εξωτερική πολιτική πιστεύει ότι η χώρα αυτή (πΓΔΜ) είναι φορέας της σταθερότητας και της ασφάλειας. Εμείς κάνουμε ό, τι μπορούμε να σας βοηθήσουμε στο δρόμο σας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιστεύουμε ότι η ύπαρξη και η σταθερότητα αυτής της χώρας είναι ένα δώρο για τα Βαλκάνια. Υπάρχει μια διαφορά σχετικά με το όνομα, αλλά υπάρχει μια λύση σε κάθε πρόβλημα», δήλωσε ο ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς σε κοινή συνέντευξη τύπου με τον σκοπιανό ομόλογό του, κατά την επίσημη επίσκεψή του στα Σκόπια. Οι Υπουργοί Εξωτερικών των δύο κρατών Νίκος Κοτζιάς και Νίκολα Ποπόσκι, υπέγραψαν 11 συμφωνίες που αποτελούν τα ΜΟΕ στους τομείς της εκπαίδευσης και του πολιτισμού, των μεταφορών, της δικαιοσύνης και του εμπορίου.
Συμπέρασμα, στηρίζουμε την π. Γ.Δ. Μακεδονίας να ενταχθεί στη Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ, και σχετικά με το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ που καπηλεύονται εθνικιστικοί κυβερνητικοί κύκλοι στα Σκόπια και ενισχύουν τον αλυτρωτισμό τους αξιώνοντας αυτοδιάθεση περιοχών στην Ελληνική Μακεδονία, αυτό είναι μια «λεπτομέρεια» στις ελληνο-σκοπιανές σχέσεις, λέει ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών, που κάποτε στο μέλλον θα βρούμε και μια λύση!

Τουρκία



Η είσοδο του κουρδικού Κόμματος στη Τουρκική Βουλή, όχι μόνο στέρησε, την κοινοβουλευτική πλειοψηφία από το ισλαμικό κόμμα AKP, αλλά έχει δημιουργήσει συνθήκες σοβαρής εσωτερικής πολιτικής αστάθειας στην Τουρκία. Η Ιστορία έχει καταγράψει ότι, όταν η Τουρκία αντιμετωπίζει εσωτερικά προβλήματα, τότε κάνει εξαγωγή της κρίσης στα γειτονικά της κράτη, την Ελλάδα, την Κύπρο και την Συρία.
Η Τουρκική Δημοκρατία συμπληρώνει το 2023 την πρώτη εκατονταετία ζωής της. Στα διάστημα αυτό η εξωτερική της πολιτική είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη ενός συνεκτικού και συνάμα επεκτατικού εθνικισμού. Η ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας έγινε μέσα από μια νικηφόρα σύγκρουση με το ελληνικό κράτος (1922), με οδυνηρές συνέπειες για τον Ελληνισμό , που παραμένουν μέχρι και σήμερα ανεπούλωτες . Επίσης η επεκτατική πολιτική της Άγκυρας, έλαβε πολύ συγκεκριμένη μορφή με την στρατιωτική εισβολή στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974 και στα Ίμια το 1996.


Τις μέρες αυτές, που ουσιαστικά η Τουρκία είναι χωρίς Κυβέρνηση, το ΝΑΤΟ αλλά και η ΕΕ , ενημερώνουν την Ελλάδα, μέσω εκθέσεων στα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, ότι η πολιτική αστάθεια στην Τουρκία είναι ένας νέος αστάθμητος παράγοντας, που ενδεχομένως να δημιουργήσει εστία ανεξέλεγκτης αντιπαράθεσης στο Αιγαίο. Η κατακόρυφη αύξηση των τουρκικών παραβιάσεων, οι αερομαχίες ελληνικών και τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο, η συνεχιζόμενες υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών πάνω από ελληνικά νησιά, όσο και η αύξηση των ναυτικών επεισοδίων από τουρκικά πολεμικά πλοία στο Κεντρικό Αιγαίο και ιδίως στις Κυκλάδες, προκαλούν εύλογη ανησυχία στην Κυβέρνηση! Επειδή όμως είναι γνωστή σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε. η δραστηριότητα και οι επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας στο Αιγαίο, προκαλεί εντύπωση η εμμονή των δανειστών μας να περικοπεί ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κατά 400 εκατομ. ευρώ για το 2015. Αν αυτό «περάσει», τότε τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη, είναι πολύ πιθανόν να μένουν καθηλωμένα και τα τουρκικά να αλωνίζουν στο Αιγαίο, προσβάλλοντας την ελληνική κυριαρχία.
.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα