Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα προκλητική ενέργεια της Αλβανίας, είναι η κατεδάφιση Χριστιανικού Ναού στη Χειμάρρα

Άρθρο του Του Χρήστου Καπούτση


·       Συνυπεύθυνος ο ελληνικής καταγωγής Δήμαρχος Χειμάρας που δηλώνει «δίγλωσσος Αλβανός»


Το εύλογο και απολύτως νόμιμο ενδιαφέρον της Ελλάδας για την ελληνική μειονότητα της Αλβανίας, ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας Έντυ Ράμα, το θεωρεί ως παρέμβαση της Ελλάδας στα εσωτερικά της Αλβανίας! 
Η τελευταία, από μια σειρά αθλιότητες της Αλβανικής Κυβέρνησης σε βάρος της Ελληνικής μειονότητας , είναι το γκρέμισμα του  ναού του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμάδες της Χειμάρρας (Οι Δρυμάδες ανήκουν διοικητικά, στον δήμο Χειμάρρας, της επαρχίας Αυλώνα, του νομού Αυλώνα και απέχουν μόλις 50 χιλιόμετρα από τα ελληνοαλβανικά σύνορα.)
 Ο Πρωθυπουργός της Αλβανίας ο Έντυ Ράμα απαντώντας σε  ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τα απαράδεκτα γεγονότα στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμάδες ανέφερε : «Είναι για γέλια και για κλάματα, που ένα οικοδόμημα σαν γκαράζ το ονομάζουν εκκλησία και διαμαρτύρονται γιατί επαναφέρουμε στη ζωή την κληρονομιά μας».  Γκαράζ λοιπόν για τον Αλβανό πρωθυπουργό ο πάνσεπτος και ιστορικός Ναός του Αγίου Αθανασίου. Και κλιμακώνοντας τις προκλήσεις του ο Εντυ Ράμα,
όταν ρωτήθηκε από πολίτη στο Τwitter ,  πώς σχολιάζει τις δηλώσεις των ελληνικών αρχών για το θέμα του ναού του Αγίου Αθανασίου και αν τις βλέπει ως παρέμβαση στα εσωτερικά της Αλβανίας, απάντησε: «Το κάνανε συχνά στο παρελθόν, το κάνουν ακόμα, αλλά πιο σπάνια. Θα τους χρειαστεί λίγος ακόμη χρόνος να το συνειδητοποιήσουν». Η αντίδραση του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, τη μέρα της βέβηλης και βάρβαρης πράξης της κατεδάφισης του Ιερού Ναού,  περιορίζεται στην εξής δήλωση: «Η καταστροφή ιερών τόπων και αντικειμένων λατρείας ελάμβανε χώρα, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής από τους τζιχαντιστές. Σήμερα, είδαμε αυτό να γίνεται πράξη και στη γειτονική χώρα, την Αλβανία.»
Η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας καταδίκασε τα όσα συνέβησαν στους Δρυμμάδες, λέγοντας πως πρόκειται για γεγονότα «που θίγουν την περιουσία και την ελευθερία της θρησκευτικής πίστης». Η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας ανακοίνωσε ότι θα ανασκευάσει το Ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες, ο οποίος είναι περιουσία της βάσει νομικών πράξεων και δικαστικών αποφάσεων. Φυσικά για να ανασκευαστεί ο Ναός, απαιτείται άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού  της Αλβανίας.  Για τις προκλήσεις του Αλβανικού κράτους σε βάρος των Ορθοδόξων Χριστιανών της Αλβανίας, ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων και Πάσης Αλβανίας Αναστάσιος, ενημέρωσε σχετικά , τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Π. Παυλόπουλο και τον Πρωθυπουργό Α. Τσίπρα. Μάλιστα, ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος ευχήθηκε  στον Πρωθυπουργό να έχει φώτιση για σωστές αποφάσεις και αναφέρθηκε στη φράση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη «εμείς οι Έλληνες είμαστε τρελοί, αλλά έχουμε θεό φρόνιμο και επεμβαίνει στις δύσκολες στιγμές».

τι συμβαίνει στη Χειμάρρα

Τεράστιες όμως είναι οι ευθύνες των Ελλήνων της Αλβανίας, που επέτρεψαν στη διχόνοια να διασπάσει την ενότητα του Ελληνισμού και έτσι, να συνεργήσουν, άθελά τους βέβαια, στα σχέδια της Αλβανικής Κυβέρνησης , να εξαφανίσει το ελληνικό στοιχείο από την νότια Αλβανία ή καλύτερα τη Βόρεια Ήπειρο.
Κραυγαλέο παράδειγμα οι πρόσφατες Δημοτικές Εκλογές, όπου οι διασπασμένοι Χειμαριώτες πρόσφεραν τον Δήμο στον ελληνικής καταγωγής , αλλά εκλεκτό του Εντυ Ράμα. Ο υποψήφιος του Σοσιαλιστικού Κόμματος Γκέργκι Γκόρο έλαβε 56% των ψήφων, ενώ ο υποψήφιος του ΚΕΑΔ-ΟΜΟΝΟΙΑ Φρέντης Μπελέρης 27%  . Το εντυπωσιακό είναι ότι ο νέος δήμαρχος Χειμάρρας ο  Γκέργκι (Γιώργος) Γκόρο,  αν και είναι ελληνικής καταγωγής,  δηλώνει «δίγλωσσος» Αλβανός.
Η Αλβανία δεν αναγνωρίζει την Χειμάρρα σαν περιοχή που κατοικείται από Έλληνες μειονοτικούς, αλλά επίσημα χαρακτηρίζει  προκλητικά τους εκεί ομογενείς μας «δίγλωσσους» Αλβανούς, άποψη που συμμερίζεται και ο Δήμαρχος Γιώργος Γκόρο.
Για την Ελληνικότητα της περιοχής της Χειμάρρας και του Αυλώνα, «μιλάει» αυθεντικά η Ιστορία. Υπενθυμίζουμε ότι, στις 5 Νοεμβρίου 1912, όταν η γειτονική πόλη της Χειμάρρας καταλήφθηκε από τις Ελληνικές δυνάμεις του επιφανούς Χειμαριώτη  Σπύρου Σπυρομήλιου, ένοπλες ομάδες ελλήνων από τους Δρυμάδες διακήρυξαν την ετοιμότητά τους,  για την ενσωμάτωση της υπόλοιπης περιοχής στην Ελλάδα. Το σπίτι (αρχοντικό) της οικογένειας Σπυρομήλιου, αποτελεί ένα από τα αξιοθέατα της παλιάς πόλης της Χειμάρρας.
Και ακόμη, αντιγράφω κατά λέξη,  από τα αρχεία της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού (ΔΙΣ) του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ), τα εξής: «Τα ελληνικά στρατεύματα εισήλθαν στη Χειμάρρα το πρωί της 22ας Δεκεμβρίου του 1940, όπου έγιναν δεκτοί  με ενθουσιασμό από τους ντόπιους κατοίκους στην συντριπτική πλειοψηφία τους Έλληνες.  
Την νύκτα της 22ας  ημέρα Κυριακή προς 23/12/40, το 6ο Σ.Π. καταλαμβάνει την Χιμάρα. Η κύρια Κωμόπολις η Χιμάρα μιάς Ελληνικοτάτης περιοχής της Βορείου Ηπείρου, είχεν απελευθερωθή διά τρίτην φοράν από της αλβανικής και νύν της ιταλικής κατοχής.    Στην εκκλησία των Αγίων Πάντων της Χιμάρας έψαλαν το πρωί 23/12/40 το «Χριστός Ανέστη…» και το « Τη Υπερμάχω Στρατηγώ…»
Οι άνδρες του 6ου  Συντάγματος Πεζικού, μπήκαν στην κωμόπολη  
 με οδηγούς πλέον ανθρώπων,  μέσα από την Χειμάρα... "Μερικά ονόματα αυτών: Θανάσης Κούστας, Αντώνης Κοκκαβέσης, Σάββας Πρίφτης, Πολυμέρης Κολιάκης, Π. Μπολάνος, Ν. Μπελέρης, Γ. Δημογιάννης, Σ. Λυκόκας, Γ. Μπρίγκος. Γ. Δήμας, Δ. Ζώτος, Ν. Ντούκος, Γρ. Πρίφτης, Π. Γκόρος κ.α.» (από (Γ.Ε.Σ./ Δ.Ι.Σ.).
Ο Π. Γκόρος που αναφέρεται στην έκθεση του ΓΕΣ, είναι ο  παππούς του νυν Δημάρχου Χειμάρρας Γ. Γκόρου που αρνήθηκε την ελληνική καταγωγή του (!) και δηλώσει δίγλωσσος Αλβανός.

«Δεν είμαι φιλέλληνας»

   Τι δήλωση ότι δεν είναι φιλέλληνας  έκανε ο Αλβανός πρωθυπουργός στο Κόσσοβο που παραβρέθηκε για την επέτειο της εθνικής εορτής των Αλβανών.  Μεταξύ άλλων είπε ο Έντυ Ράμα: « Δεν είμαι φιλέλληνας.  Ο Μπερίσα, χάρισε τη θάλασσα μας στους Έλληνες, εμείς όμως  πήγαμε την υπόθεση στο Συνταγματικό Δικαστήριο και  ακυρώσαμε μια ελληνοαλβανική συμφωνία που εξυπηρετούσε μόνο τα ελληνικά συμφέροντα.»
Ο ΕΝΤΥ ΡΑΜΑ , υιοθέτησε πλήρως  την τουρκική άποψη για το  θέμα της ΑΟΖ στο Καστελόριζο, υποστηρίζοντας  παράλληλα , ότι τα διαπόντια νησιά, βορείως της Κέρκυρας, δεν έχουν υφαλοκρηπίδα, απαιτώντας μάλιστα να σταματήσουν οι υποθαλάσσιες έρευνες  του Ελληνικού  κράτους στην περιοχή.  Ως Πρωθυπουργός ο Εντυ Ράμα προχώρησε στην ουσιαστική αναβάθμιση των αλβανοτουρκικών σχέσεων σε επίπεδο στρατηγικής συνεργασίας. Και ακόμη, ο  Αλβανός πρωθυπουργός καλλιέργησε σχέσεις σκοπιμότητας με τους Τσάμηδες, στηρίζοντας ακόμη και ψήφισμα περί γενοκτονίας τους σε βάρος της Ελλάδας.
   Τέλος ο Αλβανός εθνικο-σοσιαλιστής πρωθυπουργός, σε άλλες δηλώσεις, άφησε  σαφή εθνικιστικά υπονοούμενα περί “Μεγάλης Αλβανίας”, θέτοντας εμμέσως θέμα Τσαμουριάς,  δηλαδή εδαφικής ακεραιτότητας της Ελλάδας. Μήπως η νέα Κυβέρνηση, ναι η υπηρεσιακή, θα πρέπει να επανεξετάσει τη στήριξη της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας και κυρίως, την επαναδραστηριοποίηση και ουσιαστική ενίσχυση της ιστορικής 8ης Μεραρχίας; Οι συναρμόδιοι Υπουργοί, έμπειροι και καταξιωμένοι, ο ΥΠΕΞ Π. Μολυβιάτης και ο ΥΠΕΘΑ Ι. Γιάγκος, θα πρέπει να ετοιμάσουν έναν πλήρη ενημερωτικό φάκελο για τις απειλές που προέρχονται από τους εθνικιστικούς κύκλους της Αλβανίας και να ενημερώσουν λεπτομερώς τους αντικαταστάτες τους, της νέας πολιτικής Κυβέρνησης που θα προκύψει (αν προκύψει) στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα