Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Με συνέπειες για Θράκη και Κύπρο πιθανή αναγνώριση του Κοσσόβου.

ΑΡΘΡΟ του Χρήστου Καπούτση


 Να αναγνωρίσει η Ελλάδα το Κόσσοβο ως κυρίαρχο και ανεξάρτητο κράτος, υπέδειξαν στον Υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά παράγοντες της αμερικανικής διπλωματίας, σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες που είχαν στη Νέα Υόρκη , στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην Υπουργική Εβδομάδα της 70ης Γενικής Συνέλευσης του Ο.Η.Ε..   Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» , κατά τη  διμερή συνάντηση που είχε στην Νέα Υόρκη ο Έλληνας Υπουργός των Εξωτερικών με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εξωτερικών του Κοσόβου κ.κ. Isa Mustafa και Hashim Thaçi,  οι πολιτικοί ηγέτες του Κοσσόβου, ενθαρρυμένοι από την αμερικανική υποστήριξη, ζήτησαν επιμόνως,  να ορίσει η Ελληνική Κυβέρνηση χρονοδιάγραμμα με κατάληξη την αναγνώριση του Κοσσόβου. Μάλιστα σε κάποια αμερικανικά ΜΜΕ υπάρχει η πληροφορία ότι, μέχρι τέλους του 2015 η Ελλάδα θα υποχρεωθεί να αναγνωρίσει το Κόσσοβο, επειδή όπως υποστηρίζουν, η Ελληνική Κυβέρνηση έχει ανάγκη την βοήθεια των ΗΠΑ για να ξεπεράσει την οικονομική κρίση, συνεπώς, δεν έχει την «πολυτέλεια» να αγνοεί τις  επιλογές της αμερικανικής διπλωματίας,  είτε στα Βαλκάνια, είτε στην Κύπρο, είτε στην Ανατολική Μεσόγειο. Το Κόσσοβο είναι μία από τις πιο
φιλοαμερικανικές χώρες στον κόσμο. Επίσης , ο στρατός των ΗΠΑ έχει «απαλλοτρίωσε» περί τα 10.000 στρέμματα αγροτικής έκτασης, κοντά στο νοτιοανατολικό Κόσσοβο, στην πόλη Ουρόσεβατς, επάνω στα αδιευκρίνιστα σύνορα με την ΠΓΔΜ,  και κατασκεύασε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα στρατόπεδα στον κόσμο, όπου ζουν και εκπαιδεύονται  περίπου 12 χιλιάδες  αμερικανοί  στρατιώτες.
Επισημαίνουμε ότι, οι περισσότερες χώρες της ΕΕ πλην της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Ρουμανίας, της Κύπρου και της Σλοβακίας, έχουν αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του Κοσσυφοπεδίου, που αποσχίστηκε από την Σερβία το 2008.  Το Κοσσυφοπέδιο αναγνωρίσθηκε ως ανεξάρτητο κράτος από τις ΗΠΑ , από τις ισχυρές χώρες της Ε.Ε. (Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Γερμανία), την Τουρκία  και από άλλα 109 κράτη - μέλη του ΟΗΕ, ενώ κάποιες άλλες χώρες, όπως η Ρωσία και η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, θεωρούν την απόσχιση Κοσσόβου από τη Σερβία  παράνομη και δεν αναγνωρίζουν την κρατική του υπόσταση.
Ο λόγος που από το 2008 μέχρι και σήμερα οι Ελληνικές Κυβερνήσεις (Κ. Καραμανλή, Γ.Α. Παπανδρέου ,   Α. Σαμαρά και  Α. Τσίπρα), δεν έχουν αναγνωρίσει το Κόσσοβο, είναι η Θράκη και η Κύπρος.
  Μια ενδεχόμενη αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου από την Ελλάδα, θα άνοιγε τον  ασκό του Αιόλου στα πολυεθνοτικά  Βαλκάνια  και φυσικά  στην ευαίσθητη περιοχή της Θράκης.  Τα «πολλά μικρά Κοσσυφοπέδια» ή η αυτοδιάθεση , η ανεξαρτητοποίηση και τελικά η απόσχιση των  μειονοτήτων από τα Εθνικά κράτη, διαμορφώνει προϋποθέσεις βίαιης εναναχάραξης των συνόρων της Βαλκανικής,  δηλαδή, αυτό ακριβώς που με μεθοδικότητα προωθεί και η τουρκική προπαγάνδα, μέσω του προξενείου Κομοτηνής, για την Ελληνική Θράκη. Με την ίδια λογική με την οποία δημιουργήθηκε το κράτος του Κοσσόβου,  δηλαδή με πρόσχημα την  υπεράσπιση των δικαιωμάτων της αλβανικής μειονότητας από το Σερβικό κράτος,  πιθανόν μεσοπρόθεσμα να τεθεί και θέμα δημιουργίας  «κράτους» της Δυτικής Θράκης, προκειμένου να προστατευτούν τα δικαιώματα της μουσουλμανικής μειονότητας, έναν  στόχο που απροκάλυπτα προωθεί  για δεκαετίες η Τουρκία.  Άλλωστε, έργο του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής είναι η εκλογή μόνο μουσουλμάνων Βουλευτών στο Νομό Ροδόπης,  με αποτέλεσμα να μην εκπροσωπούνται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο  οι Χριστιανοί κάτοικοι, εξέλιξη σαφώς  αρνητική για τα Εθνικά μας συμφέροντα.
Επίσης, στην περίπτωση που η Ελληνική Κυβέρνηση αναγνωρίσει το κράτος του Κόσσοβου,  θα υπάρξουν επιπτώσεις  και στο κυπριακό. Και αυτό διότι,  θα ερμηνευθεί ως «ακούσια» επιλογή της Αθήνας να αναγνωρίσει το νομικώς απαράδεκτο  κατοχικό τουρκοκυπριακό μόρφωμα στο 36.2% της εδαφικής Επικρατείας της Κυπριακής Δημοκρατίας και φυσικά,  θα αξιοποιηθεί νομικά, διπλωματικά, πολιτικά και στρατιωτικά, από την Άγκυρα.
Παρόλα αυτά, η Κυβέρνηση, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, προσανατολίζεται να  αναγνωρίσει  το Κράτος του Κοσσόβου. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα